  • 1. Data: 2017-05-24 19:39:04
    Temat: Zdolność kredytowa?
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    Nie mam karty kredytowej, bo jedyne moje udokumentowane dochody są
    poniżej 1 tys. zł miesięcznie. Nagabywany wielokrotnie przez
    telemarketerów, przywykłem że po zakończeniu wywiadu byłem informowany o
    braku możliwości podpisania umowy. Ostatni raz chyba ze dwa miesiące
    temu od T-mobile Usługi Bankowe.
    Teraz zdumiałem się okrutnie, albowiem ten sam bank, czyli T-mobile
    Usługi Bankowe, zawarł ze mną umowę o kartę Mastercard Travel z 5%
    zwrotem za transakcje zagraniczne. I to w sytuacji, kiedy jestem
    zadłużony w Vivusie, co zresztą jest uwidocznione w umowie na tę kartę.
    Da się racjonalnie wytłumaczyć taką zmianę?
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 2. Data: 2017-05-24 19:48:42
    Temat: Re: Zdolność kredytowa?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości
> [...]
    >zadłużony w Vivusie, co zresztą jest uwidocznione w umowie na tę
    >kartę.
    >Da się racjonalnie wytłumaczyć taką zmianę?

    Slupki, plan Prezesa, cele strategiczne :-)
    Bo parcie na prowizje to nie bardzo - dopiero na wysokim szczeblu, bo
    niski przeciez nie decyduje o zdolnosci.

    A duzy ten limit dali ?
    Moze realnie ocenili, ze tych pare tys zdolnosci to masz :-)

    Ewentualnie ... wicepremier ma parcie na kartyl, to panstwowe banki
    realizuja polecenia :-)

    Gdzies tam moze sie jeszcze kryc sam Mastercard - patrzac na to, jak
    wciskaja te karty, to moze oferuje takie warunki, przy ktorych brak
    zdolnosci przygasa.

    J.

  • 3. Data: 2017-05-24 20:05:32
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    można się cieszyć, że jednak zaczyna wygrywać wolny rynek,
    proszę nie mylić z wolnym rynkiem wspólnej wolnej niezwyciężonej
    europy... czyli liczą na zysk, a nie srają dyrektywami kc-ue...
    fajno!

  • 4. Data: 2017-05-24 21:34:13
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-05-24 o 19:48, J.F. pisze:
> [...]

    przy dochodzie 1kzł praktycznie brak zdolności kredytowej na cokolwiek,
    pewnie dostałeś na podstawie historii konta

    tylko jak kiedyś będziesz chciał wnioskować o jakiś większy kredyt to
    ten vivus będzie problemem...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2017-05-24 22:07:10
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-05-24 o 19:48, J.F. pisze:

    > A duzy ten limit dali?

    2500 zł.

    > Moze realnie ocenili, ze tych pare tys zdolnosci to masz :-)

    Tyle, że moja sytuacja jest stabilna, niezmienna od wielu lat.
    Jedyne co się zmieniło, to 1600 zł pożyczka wzięta przed miesiącem od
    Vivusa do spłacenia w dwóch ratach. Wisi jeszcze 800 zł - to informacja
    z BIK wpisana do umowy. Czyli zdolność kredytową powinienem mieć teraz
    mocno obniżoną w porównaniu z tą sprzed dwóch miesięcy, prawda?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 6. Data: 2017-05-24 22:15:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >cokolwiek, pewnie dostałeś na podstawie historii konta

    >tylko jak kiedyś będziesz chciał wnioskować o jakiś większy kredyt to

    Do tego czasu to pewnie dawno bedzie splacony.

    No chyba, ze nie, to wtedy wtedy beda wieksze zmartwienia :-)

    J.

  • 7. Data: 2017-05-24 22:24:21
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 24 May 2017 19:39:04 +0200, w
    <5925c53b$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>, Akarm <a...@w...pl>
    napisał(-a):

    > czyli T-mobile
    > Usługi Bankowe, zawarł ze mną umowę o kartę Mastercard Travel z 5%
    > zwrotem za transakcje zagraniczne.

    Czyli skasują 10% drożej niż wszyscy, a potem łaskawie oddadzą 5%. :)

  • 8. Data: 2017-05-25 11:00:49
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-05-24 o 21:34, RobertS pisze:

    > przy dochodzie 1kzł praktycznie brak zdolności kredytowej na cokolwiek,
    > pewnie dostałeś na podstawie historii konta

    Bym się trochę zdziwił, bo co jakiś czas dzwonią do mnie z T-mobile
    oferując jakiś produkt kredytowy i się nigdy nie udaje, choć od kilku
    lat wpływało tam wynagrodzenie.
    Dzwonili ze dwa miesiące temu i kilka dni temu, że abym mógł dalej
    dostawać 15zł to może bym wziął KK. Od razu gościowi mówię, że szkoda
    strzępić język po próżnicy i żeby może sobie w końcu gdzieś zapisali, że
    mają dzwonić dopiero jak zaczną akceptować dochody ze spółki jawnej.
    Ale jak widać nie potrafią tego ogarnąć - nadal dzwonią.
    Oddam wkrótce kartę to zniknie argument o 15zł :).

    Z tego wnioskuję, że na podstawie samej historii rachunku to chyba nie
    za bardzo. Ale tu z kolei może ja nie ogarniam zawiłości logiki bankowej.
    P.G.

  • 9. Data: 2017-05-25 11:24:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Dochody "poniżej 1k" to może być i 950 i 500 i 200.
    Ale limit 2500 wymaga zdolności kredytowej max. na jakieś 150zł (przy obecnym 10% i
    przy wymaganej spłacie 5% - to jest max, np. w citku jest tylko 3,42%, a wydaje mi
    się, że widziałem gdzieś KK z wymaganiem tylko 3% spłaty).
    Więc może 950zł by starczyło, 800zł na utrzymanie samotnej osoby można przyjąć.
    Citek wymaga dochodu 1200zł dla KK.
    Bywały karty i z 1k limitu (nawet miałem taką, visa classic z eurobanku, limit 1k-5k,
    mi dali 3k, 5k dać nie chcieli - nie wiem, dlaczego, bo jakbym wziął, przy składaniu
    tego samego wniosku, visa gold perfect, to dawali 15k na wejście) - to jest taka
    "karta na 1000zł, która kosztuje 50zł miesięcznie".

    KK w różowym T to dość nowa sprawa, może ta "zwykła", pierwsza, miała wyższy
    minimalny limit?
    Mógł też sporo pomóc ten vivus - rozumiem, że to "bezpłatna pożyczka"?
    Ale zawsze jakaś - i scoring w BIK idzie w górę, szczególnie, jeśli się z ratami nie
    spóźniasz.

    No i jeszcze trzeba by spojrzeć na to, co ma z tego, że weźmiesz tą KK, różowe T -
    czyli przejrzeć TOiP - chyba że KK darmowa, sprawdzać mi się nie chce.

  • 10. Data: 2017-05-25 12:55:45
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > No i jeszcze trzeba by spojrzeć na to, co ma z tego, że weźmiesz tą KK, różowe T -
    czyli przejrzeć TOiP - chyba że KK darmowa, sprawdzać mi się nie chce.

    Z tego co pamiętam to jest jakaś opłata miesięczna (kasowana kilkoma
    transakcjami) i roczna (kasowana chyba jakimś obrotem).
    W Alior Syncu podobał mi się limit w rachunku (opłata roczna 0,5%, gdy w
    mBanku 1,8%, odsetki mnie nie interesowały). Ale najpierw się okazało,
    że nie dla prowadzących DG, a jakiś rok temu, że już może być dla DG,
    ale nie w formie sp.j. Zresztą w międzyczasie popsuli warunki.
    P.G.