  • 11. Data: 2017-05-25 13:18:22
    Temat: Re: Zdolność kredytowa?
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > chyba że KK darmowa,

    Darmowa do końca roku. Później 8 zł kasowane 4 transakcjami.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 12. Data: 2017-05-25 17:05:01
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-05-24 o 22:24, r...@k...pl pisze:

    > Czyli skasują 10% drożej niż wszyscy, a potem łaskawie oddadzą 5%. :)

    Trochę inaczej: może za przewalutowanie zapłacę kilka złotych więcej,
    niż gdybym zapłacił walutą z kantoru, ale zwrócą mi kilkadziesiąt
    złotych. W sumie się dość mocno taka transakcja opłaci.
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 13. Data: 2017-05-25 17:18:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > Trochę inaczej: może za przewalutowanie zapłacę kilka złotych więcej,
    > niż gdybym zapłacił walutą z kantoru, ale zwrócą mi kilkadziesiąt
    > złotych. W sumie się dość mocno taka transakcja opłaci.

    Nie tyle opłaci, co nie będzie tak tragiczna, jak płacenie innymi kartami aliora za
    granicą.
    W aliorze kosztuje to normalnie 7,5-8%, więc z 5% moneybackiem wyjdzie 2,5-3% - jest
    to wciąż drogo, ale już nie maksymalnie złodziejsko - i, nie licząc walutowych
    debetówek, niewiele jest kart, które dadzą lepszy kurs - takie 3% można już w kilku
    bankach znaleźć.
    Ciekawe, jak długo będzie ten moneyback, czy przez tylko te wakacje - a potem karta
    "travel" będzie już tylko z nazwy - czy dotrwa do kolejnych?

  • 14. Data: 2017-05-25 21:01:24
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 25 May 2017 17:05:01 +0200, w <5926f29f$0$648$65785112@news.neostrada.pl>,
    Akarm <a...@w...pl> napisał(-a):

    > Trochę inaczej: może za przewalutowanie zapłacę kilka złotych więcej,

    Raczej kilkanaście.

    Alior ma gigantyczne narzuty na operacje zagraniczne. Bez problemu znajdziesz
    lepszą kartę nie-promocyjną.

  • 15. Data: 2017-05-25 21:07:00
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Akarm <a...@w...pl> napisał(-a):

    > Trochę inaczej: może za przewalutowanie zapłacę kilka złotych więcej,
    > niż gdybym zapłacił walutą z kantoru, ale zwrócą mi kilkadziesiąt
    > złotych. W sumie się dość mocno taka transakcja opłaci.

    PS. Przeczytaj sobie ten art.:
    http://marciniwuc.com/jak-placic-karta-za-granica/
    "Rekordzista - Alior Bank - dla niektórych transakcji bezgotówkowych stosuje
    spread 15%. "

  • 16. Data: 2017-05-25 22:42:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 25 May 2017 11:00:49 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

> [...]
    > lat wpływało tam wynagrodzenie.
    > Dzwonili ze dwa miesiące temu i kilka dni temu, że abym mógł dalej
    > dostawać 15zł to może bym wziął KK. Od razu gościowi mówię, że szkoda
    > strzępić język po próżnicy i żeby może sobie w końcu gdzieś zapisali, że
    > mają dzwonić dopiero jak zaczną akceptować dochody ze spółki jawnej.
    > Ale jak widać nie potrafią tego ogarnąć - nadal dzwonią.
    > Oddam wkrótce kartę to zniknie argument o 15zł :).
    >
    > Z tego wnioskuję, że na podstawie samej historii rachunku to chyba nie
    > za bardzo. Ale tu z kolei może ja nie ogarniam zawiłości logiki bankowej.

    Sprobuj w Citi.
    KK mi zrobili na podstawie wyciagu z konta, no ale tam pensja
    wplywala.

    J.

  • 17. Data: 2017-05-25 22:46:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 24 May 2017 22:07:10 +0200, Akarm napisał(a):
    > 2500 zł.

    > Tyle, że moja sytuacja jest stabilna, niezmienna od wielu lat.
    > Jedyne co się zmieniło, to 1600 zł pożyczka wzięta przed miesiącem od
    > Vivusa do spłacenia w dwóch ratach. Wisi jeszcze 800 zł - to informacja
    > z BIK wpisana do umowy. Czyli zdolność kredytową powinienem mieć teraz
    > mocno obniżoną w porównaniu z tą sprzed dwóch miesięcy, prawda?

    Moze ich ucieszylo, ze nie masz zaleglosci w splacie kredytow :-)

    A moze pomysleli, ze jak Visusa splacisz z karty, to oni cie beda
    skubac przez lata ... nie, to juz bardzo spiskowe :-)

    J.

  • 18. Data: 2017-05-26 00:17:42
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-05-25 o 21:07, r...@k...pl pisze:

    > http://marciniwuc.com/jak-placic-karta-za-granica/
    > "Rekordzista - Alior Bank - dla niektórych transakcji bezgotówkowych stosuje
    > spread 15%. "

    Muszę przyznać, że nie spodziewałem się aż takich różnic.
    Pewnie dlatego, że zakupy zagraniczne robię tylko za dolary, funty i
    euro. A do tego służą mi karty do rachunków z odpowiednią walutą.
    Wiele lat temu spróbowałem płatności złotówkami i zostałem błyskawicznie
    z takich ekstrawagancji wyleczony. :D
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 19. Data: 2017-05-26 10:00:55
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 26 May 2017 00:17:42 +0200, w <59275809$0$643$65785112@news.neostrada.pl>,
    Akarm <a...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    > euro. A do tego służą mi karty do rachunków z odpowiednią walutą.
    > Wiele lat temu spróbowałem płatności złotówkami i zostałem błyskawicznie

    A ja dzisiaj dostałem taką informację odnośnie mojej karty Getinu:
    "Uprzejmie informuję, że w przypadku wykonywania transakcji kartą kredytową
    Visa w walucie obcej, podlegają one przewalutowaniu, które odbywa się
    bezpośrednio z waluty transakcji na złote polskie przez organizację Visa,
    według kursu sprzedaży tej organizacji.

    Dodam, że przewalutowanie jest procesem bezpłatnym, w związku z tym kwota
    transakcji po przeliczeniu na
    złote polskie
    nie zostanie obciążona dodatkowymi opłatami.

    W przypadku dodatkowych pytań pozostaję do dyspozycji."

    czyli gdybym coś kupił za $100, to zapłaciłbym 375zł (za kalkulatorem VIS-y) :)

  • 20. Data: 2017-05-26 10:04:13
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-05-25 o 22:42, J.F. pisze:

    > Sprobuj w Citi.
    > KK mi zrobili na podstawie wyciagu z konta, no ale tam pensja
    > wplywala.

    Jak widziałem (rok, dwa temu) informacje o promocjach darmowej KK
    SimplyCity to poczytałem regulamin i mi wyszło, że się nie da (moim
    kryterium jest, że nie załatwiam żadnych papierów, które wymagają
    angażowania innych osób).
    Wyszło mi, że najmniejsze braki w dokumentach będę miał w maju, gdy
    chyba zamiast wyciągu z kilku miesięcy z konta firmowego wystarcza im
    PIT, ale i tak czegoś tam brakowało (chyba chcą potwierdzenie przelewu
    wynikającego z PIT).
    Jakoś nie zebrałem się w zeszłym roku, a w tym jestem na etapie
    zastanawiania się czy się nie wybrać i pogadać. Zaczynać od złożenia
    wniosku przez internet, gdy z regulaminu wynika, że nie będzie mi się
    chciało złożyć tego co wymagają świadczyło by o tym, że nie umiem czytać
    ze zrozumieniem czyli wyszedłbym na głupka :(
    Zrobiłem już tyle, że jakiś tydzień temu poczytałem trochę na stronie Citi.
    Wygląda, że w systemie dostępna jest tylko historia z 3 lat - dla mnie
    duży minus.
    Nie natknąłem się nigdzie na informację o możliwości automatycznej
    spłaty KK z rachunku (może jutro uda mi się dokładniej poczytać) - jest?
    Warunki kredytu w rachunku są fajne (stosuję jako zabezpieczenie jakbym
    zapomniał zebrać kasy na spłatę KK - więc musi być przy tym rachunku z
    którego karta się spłaca - ważna tylko opłata roczna).
    P.G.