    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: ORe: Zaufanie mBanku
    Date: Tue, 13 Oct 2015 00:47:39 +0200
    <s...@p...org> <mvfqto$kq9$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <mvgmdv$lkk$2@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.151012.invalid>

    "Tom N" 1...@i...dyndns.org.invalid.15101
    2.invalid

    > Ten typ będzie twierdził inaczej niż jest w rzeczywistości

    Wg Ciebie rzeczywistość odbiega od rzeczywistości,
    co pokazałeś **rzekomymi** cytatami.

    > -- wg niego najnowsza aplikacja mBanku nie zachowuje
    > sie tak jak mBank w FAQ opisuje. Na pokazane screeny,
    > że sie zgodnie z FAQ zachowuje ma jeden argument --
    > "fałszywki", swoich nie pokaże (bo nie).

    Mogę pokazać innym osobom.

    > Nie będzie sprawdzał jak szybko sim
    > blokują bo nie ma potrzeby,

    Jestem użytkownikiem telefonu komórkowego niemal
    od samego początku GSM w Polsce -- ale telefonu
    do tej pory nie zgubiłem. Nigdy też nie zablokowałem
    SIMki, choć do niedawna zabezpieczałem telefony
    PINem karty.

    To taki stan umysłu. ;)

    Znajdowałem cudze telefony i znam ludzi, którym kradziono
    telefony. Znam też tych, którzy blokowali SIMki, podając
    zły PIN.

    > 1600 to dla niego 16kPLN,

    Mam słaby wzrok a czasu nie miałem dużo.
    Skupiłem się na innych rzeczach a samą
    kwotę widziałem już z dużej odległości.
    Nie jestem zainteresowany pożyczkami. :)

    > dostęp mu blokują bo mu klawiatura nie działa...

    Mam konta w wielu bankach od wielu lat -- w tym banku
    konto zablokowane zostało drugi raz w ciągu paru tygodni.
    Identyczne wymogi są w Smart Banku (i BIZ, i Smart -- to FM)
    lecz konta w Smart nie blokuję. Oba konta założone zostały
    tego samego dnia, z tym, że konto w Smart uruchomiło się
    bezproblemowo, zaś z BIZ od samego początku są problemy.

    > "Hasło jest łatwe_inaczej"

    To prawda.

    > "Odblokowanie jest proste_inaczej"

    To też prawda.

    - Nie widzę potrzeby wysyłania aż dwóch SMSów.
    - Nie widzę potrzeby szczegółowego wyjaśniania
    aż dwóm osobom celu rozmowy telefonicznej.
    - Nie widzę potrzeby zmiany hasła tymczasowego
    na inne, niż było tuż przed blokadą. (skoro
    ktoś zablokował dostęp,podając 3 razy pod
    rząd złe hasło, prawdopodobnie nie zna dobrego;
    skoro to stare jest aż tak dobre, po co je
    zmieniać na inne?)

    BTW -- w trakcie zamiany hasła tymczasowego podałem
    poprawnie stare hasło, skoro dowiedziałem się, że
    nowe nie może być takie same, jak było tuż przed
    blokadą. Teraz też spróbuję zmienić tymczasowe na stare.
    (pamiętam i obecne, i wcześniejsze; zapominam tymczasowe)

    Nie zablokowałem ani razu dostępu do aplikacji mobilnej
    BIZ banku. Czasami loguję się tam za pomocą głosu, czasami
    (nocą i wówczas, gdy dookoła jest głośno -- można rzecz:
    'zwykle') za pomocą kodu cyfrowego złożonego z 8 cyfr.
    Nie zablokowałem od lat żadnej karty -- w ogóle rzadko
    blokuję. Pamiętam masę haseł do (swoich i cudzych) kont
    m@ilowych (na Gm@ilu i nie tylko tam) czy do Facebooku
    oraz innych kont... Hasła te są często zupełnie różne;
    coś na kształt -- tu 'Serweta21', tam 'Geno12wefa';
    unikam ujednolicania haseł z oczywistego powodu.

    > Jak ma zabezpieczenia to marudzi, jak nie ma tez marudzi...

    Obie skrajności są złe.

    Nie narzekam na zabezpieczenia Facebooka czy Gm@ila.
    Hasła do konta e...@g...com nie zmieniałem chyba wcale.
    Chyba podobnie z Facebokiem. Obydwa te hasła pamiętam -- są
    zupełnie różne, ale kont na Gm@ilu mam sporo -- swoich
    i cudzych, które ja obsługuję w imieniu właścicieli...

    Nie blokuję też dostępu do swoich stron WWW -- dostępu via FTP.

    > Białystok to stan umysłu

    Ostatnio mocno atakują mnie ludzie obciążeni kredytami
    frankowymi. Należysz do nich, czy jesteś jakoś niezależny?...

    [coraz mniej żałuję frankowiczów -- być może pewnego dnia
    dołączę do tych osób, które zorganizują demonstrację na rzecz
    nieudzielania żadnej pomocy frankowiczom; na razie skłaniam
    się q tym, którzy oferują frankowiczom specjalistyczną ;)
    pomoc udzielaną przez psychologów... cukrzykom w RP odcinane
    są nogi, mnie koniecznie trzeba wepchnąć na wózek inwalidzki,
    ale z pieniędzy wspólnych należy (; dopomóc ;) tym, którzy
    wzięli kredyty bez chęci spłacania tychże kredytów... opozycję
    zaś (czyli takich, jak ja) należy tępić wszelkimi metodami...]

    Rozmowa z Tobą to strata czasu.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'