  • 1. Data: 2004-02-02 00:31:49
    Temat: Zaokraglenia kwot
    Od: "Realista" <r...@o...pl.USUN>

    Witam

    Czy sa jakies przepisy mowiace o zaokraglaniu kwot?

    Jak to wlasciwie jest ?

    Czy kwota 1,595 zl to 1,59zl czy 1,60zl ??

  • 2. Data: 2004-02-02 00:44:19
    Temat: Re: Zaokraglenia kwot
    Od: "Stasio Podróżnik na L4" <b...@p...o2.pl>

    Użytkownik "Realista" <r...@o...pl.USUN> napisał w wiadomości

    > Czy kwota 1,595 zl to 1,59zl czy 1,60zl ??

    Przepisów nie znam ....

    Ale na prosty rozum człowieka po 8 klasach podstawówki , 4 liceum, 5 studiów
    matematycznych twoje 1,595 zawsze będzie w tej kwestii wynosiło 1,60 PLN ;)

    Pozdrawiam
    SP na L4

    e-mail:
    http://www.kopernet.eu.org/~promilek/e-mail.jpg

  • 3. Data: 2004-02-02 06:32:58
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@WSTAWIŁEM.PRZECIW.SPAMOM.interia.pl>

> [...]
    >
    > Czy sa jakies przepisy mowiace o zaokraglaniu kwot?
    >
    > Jak to wlasciwie jest ?
    >
    > Czy kwota 1,595 zl to 1,59zl czy 1,60zl ??

    1,60zł
    tylko zasady matematyczne mają zastosowanie. Paragrafów nie ma.

  • 4. Data: 2004-02-02 07:55:04
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    No to jak matematyczne, to 1,59.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 5. Data: 2004-02-02 08:02:30
    Od: "Rafał J. Czekała" <r...@w...pl>

> [...]
    > 1,60zł
    > tylko zasady matematyczne mają zastosowanie. Paragrafów nie ma.

    Jesteś pewien?
    Są sytuacje - w podatkach - kiedy 1,595 zł należy zaokrąglić jako 2,00 PLN
    ;-)

    RJCz

  • 6. Data: 2004-02-02 08:13:30
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Krzysztof 'kw1618" z Warszawy"
    > <kw1618@WSTAWIŁEM.PRZECIW.SPAMOM.interia.pl> napisał w wiadomości

    > No to jak matematyczne, to 1,59.

    Washko, nie mam racji...
    Matematycznie: jeśli trzecia cyfra po przecinku mieści się w przedziale 1-4,
    jest "odrzucana", jesli mieści się w przedziale 5-9, jest zaokrąglana "w
    górę" drugiej cyfry po przecinku...
    Oczywiście wyjątki podatkowe (podatek dochodowy i VAT) i nne takie, to
    "druga strona medalu"...
    --
    Jarosław Chmielewski [alias: Chmielu]
    [Nie "masz" Novell-a, tylko NetWare...

  • 7. Data: 2004-02-02 08:51:52
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Chmielu" <j...@A...pccom.info> napisał w wiadomości
> [...]
    1-4,
    > jest "odrzucana", jesli mieści się w przedziale 5-9, jest zaokrąglana "w

    Czy to oznacza, że miliony użytkowników excela mogą błędnie zaokrąglać
    wyniki??? Że kalkulatory, z którymi się spotkałem błędnie obliczają wynik???

    Skąd to wziąłeś?

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 8. Data: 2004-02-02 10:03:54
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> wrote in message
    > Czy to oznacza, że miliony użytkowników excela mogą błędnie zaokrąglać
    > wyniki??? Że kalkulatory, z którymi się spotkałem błędnie obliczają
    wynik???

    > Skąd to wziąłeś?

    Nie wiem skad Chmielu to wzial, ale mnie tak przez 9 lat uczono na wszelkich
    rachunkowosciach, matematykach, statystykach i innych ekonometriach.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 9. Data: 2004-02-02 10:19:05
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Piotr "Kazimierz" Kuźmiak" <kazmirz@(usuń)astercity.net> napisał
    w wiadomości news:bvl79j$24g1$1@mamut.aster.pl...
    > wynik???

    > Nie wiem skad Chmielu to wzial, ale mnie tak przez 9 lat uczono na
    wszelkich
    > rachunkowosciach, matematykach, statystykach i innych ekonometriach.

    Hm, a teraz jestem w jeszcze większym szoku, bo sprawdziłem sobie w excelu i
    jest jak mówisz, czyli zupełnie inaczej niż dotąd byłem przekonany, że jest.
    No cóż, mBank wprowadza opłaty, to i zaokrąglanie może inaczej wyglądać ;]]

    Pozdrawiam,
    Washko oświecony ;]

  • 10. Data: 2004-02-02 10:22:23
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

> [...]
    > 1-4,
    >
    > Czy to oznacza, że miliony użytkowników excela mogą błędnie zaokrąglać

    Excell zaokrągla poprawnie - tak, jak to opisałem - właśnie sprawdziłem...

    > Że kalkulatory, z którymi się spotkałem błędnie obliczają wynik???

    To jakich kalkulatorów Ty używasz...
    Ja mam taki jeden "mądry" inżynierski z możliwością m.in. ustawienia
    zaokrąglania od "0" do "12" cyfr po przecinku i ten sprzęt zaokrągla
    poprawnie - tak jak to opisałem -
    Ale znam jedną księgową, która sobie źle ustawiła przełącznik w prostym
    kalkulatorze, i pytała mnie, dlaczego jej źle zaokrągla...
    Bez komentarza...

    > Skąd to wziąłeś?

    Ze szkoły... :-)
    Elementarne podstawy matematyki...