    From: "Sark" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zamach na SKOKi
    Date: Fri, 11 Jan 2002 19:53:36 +0100
    Sender: w...@p...onet.pl@ntwklan-sz-62-233-158-34.devs.futuro.pl

    Użytkownik "Bogdan" <b...@p...com> napisał w
    wiadomości news:a1n7ko$5iq$1@news.tpi.pl...

    > SKOKI mają własny fundusz ubezpieczeń i to
    lepszy niż bankowy - do 18 tys.
    > euro 100% oszczędności a nie 90%.

    Owszem mają, ale wcale nie lepszy niż bankowy.
    Powiedz mi na czym bazuje ich własny system
    gwarancji depozytów. Bo mi się wydaje że te 18 k E
    jest troche z kapelusza wzięte i z powodzeniem
    mozna byłoby podac kwotę np. 25 k E.

    ////Nowelizacja ma nałożyć na kasy obowiązek
    odprowadzania do NBP rezerwy obowiązkowej. Banki
    muszą 4,5 proc. zgromadzonych depozytów
    odprowadzać na nieoprocentowany rachunek do NBP.
    Nałożenie takiego obowiązku na kasy oznaczałoby,
    że na koniec III kwartału 2001 r. musiałyby one
    odprowadzić do banku centralnego prawie 59 mln zł.
    Rezerwa zmniejszy atrakcyjność SKOK oferujących na
    ogół korzystniejsze niż banki oprocentowanie.////

    Czyli do tej pory żadnych rezerw na kwoty
    gwarantowane nie czynili ?

    Przyznam, że sama idea skok'ów mi się podoba ale
    jest wokół nich zbyt wiele niejasności.

    > Mają też nadzorującą je Krajową SKOK.

    Tylko że to ciało ma chyba charakter wybitnie
    wewnętrzny ze wszystkimi tego konsekwencjami.

    Sark