  • 1. Data: 2008-10-17 15:43:25
    Temat: Załatwianie karty
    Od: "XXX" <X...@Z...eu>

    Witam!

    A propos kart mam jeszcze pytanie dotyczące ich załatwiania.
    Ile czasu taka procedura trwa i co trzeba zrobić w celu otrzymania karty.
    Rozumiem, że trzeba mieć w danym banku konto, z odpowiednim "wkładem".
    Czy czas i sposób załatwiania zależy od tego jaka to jest karta (wypukła, płaska),
    z microchoem czy bez itd.?

    Czy gdzieś jest jakiś krótki opis dotyczący rodzajów kart i co każda cecha oznacza,
    bo ciągle się w tym mało orientuję.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-10-19 14:49:31
    Temat: Re: Załatwianie karty - czas trwania
    Od: "XXX" <X...@Z...eu>

> [...]
    > z microchipem czy bez itd.?
    >
    > Czy gdzieś jest jakiś krótki opis dotyczący rodzajów kart i co każda cecha oznacza,

    W jakim banku załatwianie karty kredytowej trwa krótko - parę dni do tygodnia?
    (łącznie z założeniem konta, jeśli to konieczne, a chyba zawsze jest konieczne)

    Bardzo proszę o podpowiedź. Mam pilny wyjazd i chcę to załatwić przed wyjazdem.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2008-10-19 17:28:07
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sun, 19 Oct 2008 16:49:31 +0200, XXX napisał(a):

    > W jakim banku załatwianie karty kredytowej trwa krótko - parę dni do tygodnia?
    > (łącznie z założeniem konta, jeśli to konieczne, a chyba zawsze jest konieczne)

    Polbank, o ile nie chcesz golda.
    --
    Kojer

  • 4. Data: 2008-10-19 19:39:03
    Od: "XXX" <X...@Z...eu>

    Bardzo dziękuję za odpowiedź.

    > Polbank, o ile nie chcesz golda.

    Są tam dostępne 2 rodzaje kart (poza goldem oczywiście):
    tzw. komfortowe karty, w tym Visa Silver i Master Card określane jako
    wypukłe, oraz tzw. praktyczne, w tym Visa Electron i też Master Card
    określane jako płaskie.
    W obu przypadkach jest napisane, że z kart tych można korzystać
    na całym świecie, co w odniesieniu do Visa Electron mnie dziwi,
    bo wydawało mi się, że nie można. Czy ktoś to próbował?
    Ponadto w przypadku wypukłych kart wg tej informacji można
    korzystać nawet tam, gdzie nie ma czytnika. Na czym to praktycznie
    polega?
    Podobno gdy karta się nie czyta można wpalcować jej numer,
    a numer jest wybity zarówno na karcie wypukłej jak i wklęsłej,
    więc chyba nie na tym polega różnica.
    No a poza tym, gdzie wpalcować numer może na przykład taksówkarz?
    Jak zatem wygląda płacenie taką wypukłą kartą w taksówce?

    Mam jeszcze pytanie co do popularności kart - czy za granicą karta
    Master Card jest równie szeroko akceptowana jak Visa (np. Classic)?

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2008-10-20 07:25:26
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sun, 19 Oct 2008 21:39:03 +0200, XXX napisał(a):

> [...]
    > Mam jeszcze pytanie co do popularności kart - czy za granicą karta
    > Master Card jest równie szeroko akceptowana jak Visa (np. Classic)?

    Na wszystkie twoje pytania odpowiedź jest: to zależy :). Zalezy gdzie i
    zalezy co dany punkt akurat akceptuje.

    Swego czasu taksówkarze mieli tzw. żelazka i wtedy akceptowali tylko karty
    wypukłe, teraz często mają POSy GSMowe.
    http://kartyonline.pl/slownik.php i poszukaj imprinter.

    --
    Kojer

  • 6. Data: 2008-10-20 20:20:54
    Od: "XXX" <X...@Z...eu>

    W jakim jeszcze banku (poza Polbankiem) można
    otrzymać szybko (do tygodnia) srebrną wypukłą
    kartę kredytową?

    Gdy szukam w Google, otrzymuję informacje z różnych lat.
    Ostatnio w bankowości następują szybkie zmiany.
    Chodzi mi o sytuację aktualną.

    Bardzo proszę o informacje. Jest to dla mnie sprawa
    bardzo ważna i pilna.

    Pozdrowienia

  • 7. Data: 2008-10-20 20:29:43
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    XXX pisze:
> [...]
    > Ostatnio w bankowości następują szybkie zmiany.
    > Chodzi mi o sytuację aktualną.
    >
    > Bardzo proszę o informacje. Jest to dla mnie sprawa

    Eurobank