    From: "XXX" <X...@Z...eu>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Załatwianie karty - czas trwania
    Date: Sun, 19 Oct 2008 21:39:03 +0200

    Bardzo dziękuję za odpowiedź.

    > Polbank, o ile nie chcesz golda.

    Są tam dostępne 2 rodzaje kart (poza goldem oczywiście):
    tzw. komfortowe karty, w tym Visa Silver i Master Card określane jako
    wypukłe, oraz tzw. praktyczne, w tym Visa Electron i też Master Card
    określane jako płaskie.
    W obu przypadkach jest napisane, że z kart tych można korzystać
    na całym świecie, co w odniesieniu do Visa Electron mnie dziwi,
    bo wydawało mi się, że nie można. Czy ktoś to próbował?
    Ponadto w przypadku wypukłych kart wg tej informacji można
    korzystać nawet tam, gdzie nie ma czytnika. Na czym to praktycznie
    polega?
    Podobno gdy karta się nie czyta można wpalcować jej numer,
    a numer jest wybity zarówno na karcie wypukłej jak i wklęsłej,
    więc chyba nie na tym polega różnica.
    No a poza tym, gdzie wpalcować numer może na przykład taksówkarz?
    Jak zatem wygląda płacenie taką wypukłą kartą w taksówce?

    Mam jeszcze pytanie co do popularności kart - czy za granicą karta
    Master Card jest równie szeroko akceptowana jak Visa (np. Classic)?