  • 1. Data: 2008-10-17 10:46:03
    Temat: odsetki od wypłaty gotówkowej kk - ciekawy przypadek
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    witam
    miałem ostatnio interesującą sytuację, otóż przez pomyłkę wypłaciłem kk
    gotówkę z bankomatu...

    była to czarna kk z Multibanku:
    - zadłużenie na karcie (w momencie wypłaty) wynosiło 0 zł,
    - oprocentowanie kredytu 9,9%,
    - prowizja za wypłatę z bankomatu 0 zł,
    - wypłata 400 zł 12.09, w tym samym dniu spłata zadłużenia z rachunku w
    Multi,
    - rozliczenie transakcji 13.09,
    - bank naliczył odsetki w wysokości 10gr.
    Przy okazji innej sprawy zapytałem na infolinii za jaki okres naliczono
    mi odsetki skoro w tym samym dniu karta została spłacona.
    Oto odp. z banku:

    Szanowny Panie,
    w związku z reklamacją zarejestrowaną w dniu 2008-10-10 12:05:53 (numer
    R93361232) uprzejmie informujemy, iż wykazane na wyciągu nr 4 odsetki w
    wysokości 0,10 PLN zostały naliczone od wypłaty gotówki z dnia
    2008.09.12 w wysokości 400,00 PLN. Odsetki naliczone zostały za jeden
    dzień tj do dnia spłaty transakcji .
    Pragniemy niniejszym wyjaśnić, iż każda transakcja może zostać spłacona
    dopiero po tym jak zostanie rozliczona na rachunku karty kredytowej.
    Rozliczenie transakcji wypłaty gotówki zostało dokonane w dniu
    2008.09.13 i wówczas nastąpiła spłata transakcji.
    Jednocześnie informujemy, iż w dniu 2008.10.14 dokonaliśmy zwrotu
    naliczonych odsetek.
    Ufamy, iż powyższe wyjaśnienia okażą się dla Pana satysfakcjonujące.
    Z poważaniem

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2008-10-17 16:01:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    RobertS <b...@x...pl> writes:

    > Pragniemy niniejszym wyjaśnić, iż każda transakcja może zostać
    > spłacona dopiero po tym jak zostanie rozliczona na rachunku karty
    > kredytowej.

    No bez zartow, to jak ktos u nich zrobi nadplate zeby wyjac pieniadze
    z bankomatu to takze placi "odsetki"?
    A jakby wlascicielowi bankomatu cos sie pomylilo i obciazenie przyszlo
    po 3 miesiacach, to klient placilby za 3 miesiace (mimo nadplaty)?

    To jest chyba mocno chore, aczkolwiek wyglada na to, ze zrodlem
    choroby jest obciazanie klienta z data wczesniejsza od daty obciazenia
    banku przez sprzedawce/bankomat. Wiem ze banki sa niewiarygodnie
    chciwe, ale zeby "leciec" nawet na takie grosze?

    Swoja droga, kiedys odsetki placilo sie od aktualnego zadluzenia,
    a nie od rozliczen transakcji. Ciekawe jakie oprocentowanie daje 10
    groszy przy "splacie" natychmiast po rozliczeniu (tego samego dnia itd).
    --
    Krzysztof Halasa