  • 1. Data: 2008-10-17 16:46:22
    Temat: Przelew PKO BP -> NATWEST (jak zlozyc caly poprawny nr konta?)
    Od: ".:biernus:." <n...@p...neostrada.pl>

    Witam.
    Sprawa mam nadzieje dla Was prosta...

    Konto, z ktorego zlecam przelew: polskie PKO BP
    Konto, na ktore ma isc przelew: angielski NATWEST
    (niby maja jakas umowe...)

    Numer konta otrzymany z UK:
    6070 0350 1154 0550 1154 05

    Pani w okienku w moim miescie, ktora nigdy niewykonywala przelewu do
    NATWEST dala druczek do wypelnienia po wpisaniu tego numerka wyzej -
    system nie puscil przelewu. Dodalismy GB przed numerem to samo. (Pani w
    okienku nie byla w stanie pomoc ;-(
    Nr konta na pewno jest dobry!

    informacja ze stron pkobp
    Zgodnie ze standardem numeracji IBAN, w przypadku przelewów
    międzynarodowych numery rachunków powinny być poprzedzane kodem kraju, w
    których rachunek jest prowadzony:
    w przypadku Polski: PL, w przypadku Wielkiej Brytanii: GB. Numery BIC
    (SWIFT) - PKO Bank Polski: BPKOPLPW - NatWest: NWBKGB2L

    Czy ktos z Was wykonywal przelew do NATWEST-a w UK i czy moglby podac
    pewną, sprawdzoną skladnie numeru konta a raczej juz numer wynikowy ze
    stałych, które tu podalem.
    Bardzo dziekuje za pomoc.

    --
    [ .:p.biernacki:.]
    [ gg# 82928 ] [ Tlen.pl: patryk_biernacki ]

  • 2. Data: 2008-10-17 18:27:46
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

> [...]
    >

    > Czy ktos z Was wykonywal przelew do NATWEST-a w UK i czy moglby podac
    > pewną, sprawdzoną skladnie numeru konta a raczej juz numer wynikowy ze

    Najlepiej napisz do osoby żeby przesłała prawidłowy IBAN. Bo ten wygląda na
    przeklejony z błędami. IBAN dla GB ma wyglądać tak
    http://www.natwest.com/commercial/international/iban
    /g1/what-does-an-iban-look-like.ashx

    jezeli chcesz ryzykować to prawdopodobnie pieniadze powinienes wysłać na
    GB xx NWBK 607003 5011 5405
    xx to liczba kontrolna do wyliczenia wg jakiegoś algorytmu albo do
    sprawdzenia sieciowymi iban checkerami
    607003 numer oddziału (sort code)
    5011 5405 numer konta (w mailu prawdopodobnie wklejony 2 razy)

    pozd
    as

  • 3. Data: 2008-10-17 18:36:39
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    być może
    GB93NWBK60700350115405

    pozd
    as

  • 4. Data: 2008-10-17 19:39:51
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    .:biernus:. napisał(a):
> [...]
    > Sprawa mam nadzieje dla Was prosta...
    >
    > Konto, z ktorego zlecam przelew: polskie PKO BP
    > Konto, na ktore ma isc przelew: angielski NATWEST

    hej,
    numer konta tu podany na pewno jest zly.
    banki angielskie maja 6 cyfr numeru banku i 8 numeru konta.
    jesli prawidlowym numerem jest 607003-50115405 (zauwaz ze dalej jest
    drugi raz to samo) to IBAN dla niego to:

    GB93NWBK60700350115405

    PG

  • 5. Data: 2008-10-17 20:31:37
    Od: ".:biernus:." <n...@p...neostrada.pl>

    Dnia 17-10-2008 o 21:39:51 Piotr Gralak <g...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > jesli prawidlowym numerem jest 607003-50115405 (zauwaz ze dalej jest
    > drugi raz to samo) to IBAN dla niego to:

    Dziekuje wszystkich za odp.

    A skad te 93 pomiedzy GB a NW?

  • 6. Data: 2008-10-17 20:57:13
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    .:biernus:. napisał(a):

    > Dziekuje wszystkich za odp.
    >
    > A skad te 93 pomiedzy GB a NW?

    Cyfry kontrolne wyliczone na podstawie pozostałych. Gwarantują, że numer
    jest FORMALNIE poprawny. Bo to co zrobiliśmy czyli wyliczenie ibanu na
    podstawie numeru konta to od dupy strony podejście i nie powinno się tak
    robić, bo wtedy nie masz gwarancji że ktoś np. nie walnął się w jednej
    cyferce numeru konta. Jakby podał ci numer IBAN i się walnął, to by
    wyszło, że nieprawidłowy.

    PG

  • 7. Data: 2008-10-18 20:07:00
    Od: "Ferol" <f...@t...pl>

    moze pani malo kompetentna!!! Napisz o wyjasnienie do prezesa banku. Moze on
    co wniesie nowego ;-))

  • 8. Data: 2008-10-20 10:19:13
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    www.tbg5-finance.org/?ibancheck.shtml