  • 1. Data: 2007-05-09 19:22:48
    Temat: Zadłużone mieszkanie i kredyt hipoteczny
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Mój dobry kolega poprosił mnie o radę a jako, że nie jestem aż tak
    biegły to chciałbym się upewnić czy dobrze kombinuje. Sytuacja mniej
    więcej taka:
    Mieszkanie własnościowe jest zadłużone w spółdzielni (niepłacenie
    czynszu) na około 50k zł (wartość szacunkowa bo dokładnie to nie wiem).
    Wartość rynkowa mieszkania spokojnie przekracza 100k zł. Właściciel,
    jako że stanął na nogi, chce sytuację unormować i spłacić zaległości.

    Plan A - pożyczka hipoteczna pod mieszkanie, nie wiem dokładnie jaka
    potrzebna jest suma, ale na pewno nie więcej niż 30-40k zł. Z tego co
    się doczytałem długi w spółdzielni nie mogą zalegać na hipotece, więc
    dla banku nie będzie chyba przeszkód w udzieleniu takiej pożyczki?
    Dobrze myślę?

    Plan B - żeby maksymalnie dogodny kredyt uzyskali zainteresowani - syn
    kupi mieszkanie od ojca. Tutaj nie wiem jak to jest z zakupem
    własnościowego mieszkania zadłużonego w spółdzielni - przerabiał ktoś może?

    Jeżeli ma ktoś może jakiś plan C to chętnie wysłucham. Generalnie wydaje
    mi się, że powinni załatwić jakąś kwotę (najlepiej w okolicach połowy
    zadłużenia w spółdzielni) przy pomocy, któregoś z planów i następnie
    pertraktować ze spółdzielnią o rozłożenie reszty na raty i to jest chyba
    najtańsze i najłatwiejsze rozwiązanie - jednak nie wiadomo co na to
    spółdzielnia.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 2. Data: 2007-05-09 19:34:02
    Temat: Re: Zadłużone mieszkanie i kredyt hipoteczny
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > się doczytałem długi w spółdzielni nie mogą zalegać na hipotece, więc
    > dla banku nie będzie chyba przeszkód w udzieleniu takiej pożyczki?

    przy ubieganie się o pożyczkę hipoteczną bank będzie wymagał papierka ze
    spółdzielni, że lokal nie jest zadłużony....

    > Plan B - żeby maksymalnie dogodny kredyt uzyskali zainteresowani - syn
    > kupi mieszkanie od ojca. Tutaj nie wiem jak to jest z zakupem
    > własnościowego mieszkania zadłużonego w spółdzielni - przerabiał ktoś może?

    prosty temat, część kasy zamiast na konto sprzedającego trafi na konto
    spółdzielni tak, aby zaleglosci czynszowe zostaly zlikwidowane, mysle,
    ze ten sposob jest lepszy niz pierwszy

    a plan C taki, ze podpisze sie ze spoldzielnia ugode, ze splata nastapi
    w takim a takim okresie w zamian za to, ze spoldzielnie pojdzie
    czlowiekowi na reke i przekaze do banku, ze lokal nie jest zadluzony...
    ale niekoniecznie spoldzielnia musi sie zgodzic, bo dostaniesz papier,
    ze oplaty na czysto (podpisana ugoda), bank przyzna kredyt, a dluznik
    przestanie splacac zadluzenie...

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-05-09 19:52:46
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    RobertS pisze:

> [...]
    > ale niekoniecznie spoldzielnia musi sie zgodzic, bo dostaniesz papier,
    > ze oplaty na czysto (podpisana ugoda), bank przyzna kredyt, a dluznik

    Dziękuje bardzo za cenne informację. Przekażę je koledze i tak jak
    myślałem muszą się ze spółdzielnią dogadać. Pamiętam jak moja dziewczyna
    miała podobną sytuację, to spółdzielnia po wpłaceniu jednorazowo połowy
    zadłużenia (fakt, że mniej tego było), resztę rozłożyła na dogodne raty
    - szkoda tylko, że to nie ta sama spółdzielnia, ale przynajmniej są
    jakieś możliwości wyjścia z impasu.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 4. Data: 2007-05-09 20:50:55
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    > pertraktować ze spółdzielnią o rozłożenie reszty na raty i to jest chyba
    > najtańsze i najłatwiejsze rozwiązanie - jednak nie wiadomo co na to

    Nie wiem jaka to spółdzielnia ale z reguły idą na układy, trzeba tylko
    pogadać. W moim przypadku 20tys. zł. Odsetki zamrożone i spłaty z czynszem
    na 2 lata.
    Imho trzeba starać się załatwić to ze spółdzielnią, same miesięczne odsetki
    przy kredycie wyniosą pewnie tyle co czynsz, więc po co płacić bankowi jak
    można oddawać więcej spółdzielni. Nie obędzie się pewnie bez pierwszej
    większej wpłaty 5-10 tys i na to można wziąć pożyczkę.

    Tomek