  • 71. Data: 2006-08-01 22:53:36
    Temat: Re: Wzbogacanie banków ?
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    i.b. <p...@p...com> wrote:
    > -prowadzenie konta - darnmo

    w Pekao od 1,5L za miesiac, minimum bodaj 300 zl wplywu, ale i tak tego nie
    przestrzegaja

    > -wplata gotowki/czeku - darmo

    wplata gotowki darmo

    > -wyplata gotowki - darmo

    powyzej jakiejs kwoty tez (tak mi sie zdaje, trzeba w TOiP sprawdzic)

    > -karta debetowa/bankomatowa/kredytowa - darmo

    w cenie prowadzenia

    > -korzystanie z bankomatu[kazda opcja] - darmo

    2/9 wszystkich bankomatow w Polsce free

    > -przelewy [w tym i do obcych bankow]- darmo

    od 1 zl. Z tym, ze przelew dojdzie tego samego dnia. Jak to jest w UK? Nie
    idzie czasem 3 dni?

    > -korzystanie z netu - darmo

    tez

    > -z telefonu - darmo [nawet sa linie darmowe]

    tez (0801365 wiec obnizona oplkata)

    > -placenie rachunku za media - darmo

    PZ - a nie wiem - ale raczej jakies groszowe sprawy

    > -wyciagi - darmo

    tez darmo

    Jak widzisz 1,5L i masz dosc podobny zakres bezplatnych uslug. I teraz
    popatrz na cos takiego. JEst cos takiego jak koszt pieniadza w czasie.
    Polski bank wysyla kase od razu - tego samego dnia masz ja na rachunku (o
    ile oczwysicie ja wczesniej wyslesz). Jak to jest w UK? Jak myslisz - ile na
    tym banki tam zarabiaja?
    Czy oprocentownie na rachunkach nie jest zblizone do polskiego? A jaka jest
    srednia osadu w Polsce i UK? Ile zatem na tej roznicy zarobi bank w UK, a
    ile w Polsce? Stopy procentowe sa na podobnym poziomie.
    A zatem - w UK owszem jest za free - bo rynek jest dojrzaly, sredni osad
    jest na tyle duzy, ze banki moga ta usluge dotowac.

    Dla przykladu podam ci konto Millennium. Robisz na KK obroty miesiecznie za
    1000 zl. Za to masz kontoi za free, ktore kosztuje normlanie 15 zl. W ramach
    tego rachunku wszyskie te rzeczy masz za free rowniez. Widzisz juz roznice?
    Polskim bankom po prostu nie oplaca sie jeszcze dotowac uslug - poki Polacy
    nie zaczna aktywniej korzystac np. z karty platniczej. Skoro Brytyjczyk robi
    9-12 razy wiecej operacji bezgotowkoych niz Polak, to mozesz sobie
    przemnoizyc przychody tamtejszych bankow. To wplywa od razu na mozliwosc
    lepszego ksztaltowania cen i zwalniania z oplat za prowadzenie rachunku.

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Banki nie mają dla nas tajemnic!

  • 72. Data: 2006-08-02 01:33:45
    Od: "I.b" <p...@p...com>

    > Czyli masz z tego lepszego banku. W UK i USA banki sie dogadaly i wyplaty
    > zazwyczaj sa free. Jednak wlasnie sa bankomaty, ktore nawet jak bank nie
    > pobiera oplat, to one doliczaja sobie ja. I procentowo takich bankomatow w
    > UK jest coraz wiecej. W 99 wszystkie jakie tylko chciales byly free.
    > Jednym slowem czyy karta twojego banku wyplacisz kase za darmo z _kazdego_
    > bankomatu w UK?

    Tak! Z wyjatkami o jakich juz wspominalem.
    W UK jest obowiazek informowania o oplatach podczas korzystnia z bankomatu.
    Jesli widzisz napis "free withdraw cash" to masz pewnosc, ze bedzie bez
    oplat.
    Bankomaty prywatnej firmy, ktore sa rozlokowane w miejscach
    bardziej -zamknietych- tez podaja informacjie przed zatwierdzeniem operacji
    ile to bedzie kosztowalo - nie procentowo a konkretnie jaka kwota zostanie
    pobrana.
    To oczym piszesz, ze coraz wiecej bankomatow pojawia sie prowizyjnych, jak
    sadze dotyczy tej firmy ktora instaluje te bankoamty wszedzie gdzie popadnie
    a nie ma w poblizu bankoamtu bankowego lub dla wygody w nocnych sklepach czy
    stacjach beznynowych. Zdecydowana wiekszosc tych bankomatow znajduje sie w
    miejscach zamknietych, zadkoscia sa montowane "na ulicy".

  • 73. Data: 2006-08-02 01:51:32
    Od: "I.b" <p...@p...com>

    > w Pekao od 1,5L za miesiac, minimum bodaj 300 zl wplywu, ale i tak tego
    > nie przestrzegaja

    A co w sytuacji jak na rachunku masz "0" [zero]?

    > wplata gotowki darmo

    > powyzej jakiejs kwoty tez (tak mi sie zdaje, trzeba w TOiP sprawdzic)

    Tu nie ma okreslonej kwoty, mozesz nawet funta wziac.

    > w cenie prowadzenia

    > 2/9 wszystkich bankomatow w Polsce free

    > od 1 zl. Z tym, ze przelew dojdzie tego samego dnia. Jak to jest w UK? Nie
    > idzie czasem 3 dni?

    Idzie 3 dni do obcego banku, jesli pieniadze przelwasz w tym samym banku to
    jest od razu.
    Jesli pieniadze wplacasz w okienku tez sa dostepne od razu, w bankomacie po
    3 dniach.
    Gorzej jest z realizacja czeku, tu czas oczekiwania na realizacje jest od 2
    dni nawet do 10!

> [...]
    > ile oczwysicie ja wczesniej wyslesz). Jak to jest w UK? Jak myslisz - ile

    Jesli wyslesz w obrebie jednego banku kasa jest od razu, do banku obcego 3
    dni. Dlatego lepiej jest wplacic gotowke w banku gdzie chcesz "przelac kase"
    bo wowczas to jest od razu. jasne przy sumach duzych lepeij puscic przelew.

> [...]
    > ramach tego rachunku wszyskie te rzeczy masz za free rowniez. Widzisz juz

    Tak, potezna, bo w Polsce musisz miec obroty na koncie noie mniej niz cos
    tam. Inaczej plac. Tu nie musisz nic obracac, mozesz wszystko wyciagnac. A w
    polsce niejako zmuszony jestes do wsadzenia minimum tych 1000 zl co miesiac
    by miec cos za darmo i nie wszystko, bo jak widac z listy, za przelewy
    placisz, mimo, iz sa natychmiastowe do banku obcego, ale czy warto placic za
    cos co i tak dojdzie tylko po 3 dniach?

    > Polskim bankom po prostu nie oplaca sie jeszcze dotowac uslug

    Dotowac?! banki nie zarabiaja na prowadzeniu rachunku a na obracaniu
    pieniadzem! bank potrzebuje kasy od ludzi, gromadzi i obraca poteznymi sumam
    ktore powierzyli mu ludzie, dlatego chore jest kasowanie za prowadzenie
    konta!

> [...]
    > mozesz sobie przemnoizyc przychody tamtejszych bankow. To wplywa od razu
    > na mozliwosc lepszego ksztaltowania cen i zwalniania z oplat za

    By prowmowac ruch bezgotowkowy, nalezy do niego zachecic, jak na razie w
    polsce raczej nie chca zachcecac skoro za przelewy sie pobiera oplate, za
    platnosc rachunkow tez.... a to nic innego jak obrot bezgotowkowy a wiec
    powinnien byc darmowy!

  • 74. Data: 2006-08-02 06:50:13
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> writes:

> [...]
    > Polski bank wysyla kase od razu - tego samego dnia masz ja na rachunku
    > (o ile oczwysicie ja wczesniej wyslesz). Jak to jest w UK? Jak myslisz

    To ja poproszę bezpłatny przelew idący 3 dni.

    W 99% wypadków absolutnie mi nie zależy na krótszym czasie przelewu. A
    dla mnie te pieniądze i tak nie zarabiają, bo konto bieżące jest
    oprocentowane 0.001% albo wcale.

    W pozostałym jednym procencie mogłoby kosztować nawet 5 zł.

    > A zatem - w UK owszem jest za free - bo rynek jest dojrzaly, sredni
    > osad jest na tyle duzy, ze banki moga ta usluge dotowac.

    Średnie co?

    MJ

  • 75. Data: 2006-08-02 08:44:51
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    I.b wrote on 2006-08-02 03:51:

    > A co w sytuacji jak na rachunku masz "0" [zero]?
    Nic, po prostu masz rachunek z zerowym saldem. Przy najtańszym
    Eurokoncie, za 8,5 PLN miesięcznie, nie ma obowiązkowych wpływów
    miesięcznych.

    Michał M

  • 76. Data: 2006-08-02 08:48:51
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    i.b. wrote on 2006-08-02 00:19:

    > O jej, laez to Pekao wspaniale:)) mozesz rozwinac temat ubezpieczen? Czyzby
    > to jakies pakiety na dom, samochod ect?
    Jest to pakiet assistance - czyli pomoc w nagłych przypadkach.

    Michał m

  • 77. Data: 2006-08-02 16:38:46
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 2 Aug 2006 00:53:36 +0200,
    osoba podpisana: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>
    napisała:
    [...]
    > tez (0801365 wiec obnizona oplkata)
    Może nie przeginaj tutaj co ?
    0801 3x to jest normalna lokalna stawka, żadna tam obniżona. Owszem,
    można potraktować że "nie międzymiastowa" ale przesadną uprzejmością bym
    tego nie nazwał.

    Poza tym, zapominasz, że całkiem sporo bankków (Pozdrowienia dla BZWBK)
    z uporem godnym lepszej sprawy skazuje klientów na 0 8016x co może być
    *droższe* niż normalna międzymiastowa bez cudowania.
    KJ

    Math is like love -- a simple idea but it can get complicated.
    -- R. Drabek

  • 78. Data: 2006-08-02 20:58:08
    Od: "I.b" <p...@p...com>

    > Nic, po prostu masz rachunek z zerowym saldem. Przy najtańszym Eurokoncie,
    > za 8,5 PLN miesięcznie, nie ma obowiązkowych wpływów miesięcznych.

    No, ale nie pobieraja oplat jak jest saldo zero?!
    Bo ja slyszalem cos odmiennego, ze jak masz zero, to i tak konto schodzi ci
    na minus plus dodakowo odsetki.... paranoja!

  • 79. Data: 2006-08-02 20:59:06
    Od: "I.b" <p...@p...com>

    > Jest to pakiet assistance - czyli pomoc w nagłych przypadkach.

    A mozna z tego zrezygnowac i miec konto za darmo?

  • 80. Data: 2006-08-02 21:07:10
    Od: "I.b" <p...@p...com>

    > Średnie co?

    Tez nie bardzo rozumiem. ale jeszcze o jednej sprawie.
    Nie wiem dlaczego ludzie w Polsce przyjeli wariant z "dotowaniem" to jakas
    narodowa paranoja!
    Bank zarabia obracaja pieniedzmi od ludzi - wiec o jakim dotowaniu tu
    mowimy? Bank nie jest potrzebny obywatelowi, bo obywatel gotoka tez potrafi
    obracac, ale bez obywatela bank byl by niczym...
    Czy i kiedy ludzie w Polsce zaczna sie martwic o wlasne portfele a nie o
    portfele banku? Bank sobie poradzi, a czy bank martwi sie o to skad wy
    bierzecie kase i ile wy musicie dotowac bank? watpie...