  • 1. Data: 2005-07-08 19:09:36
    Temat: Wykup odziedziczonych obligacji, skarga na CDM do Arbitrazu
    Od: "Pawel Debski" <P...@b...econsulting.usun.pl.to>

    Szanowni Państwo!

    Pytanie 1

    Zostałem spadkobiercą obligacji, podatek od spadku zapłaciłem, obligacje zostały
    wykupione, a CDM potrącił mi 19% od całej kwoty, tj. dostałem x*101,39*0,81.

    Czy to nie jest bezprawne?

    Moim zdaniem podatek Belki nie powinien być tu potrącony - czy ktoś mógłby mi wskazać
    odpowiednie przepisy, które mają tu zastosowanie?

    Pytanie 2

    Czy Bankowy Arbitraż Konsumencki jest właściwy do rozpatrywania skargi na CDM, czy
    też pozostaje mi tylko sąd powszechny?

    Z poważaniem
    PD

  • 2. Data: 2005-07-08 19:10:52
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Pawel Debski wrote:
> [...]
    >
    > Moim zdaniem podatek Belki nie powinien być tu potrącony - czy ktoś
    > mógłby mi wskazać odpowiednie przepisy, które mają tu zastosowanie?

    A dlaczego niby mieli nie pobrać belkowego?

    przyszłość/
    Woody Allen

  • 3. Data: 2005-07-08 19:30:12
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    > A dlaczego niby mieli nie pobrać belkowego?

    Od KAPITAŁU ?

    --
    Pozdrowienia

  • 4. Data: 2005-07-08 19:31:53
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Od KAPITAŁU ?

    Przecież nie piszę, że od kapitału. Normalnie - od odsetek. Dziwię się,
    dlaczego autor wątku się dziwi poborem belkowego. Tylko tyle.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 5. Data: 2005-07-08 19:44:47
    Od: "Pawel Debski" <P...@b...econsulting.usun.pl.to>

    > Przecież nie piszę, że od kapitału. Normalnie - od odsetek. Dziwię się,
    > dlaczego autor wątku się dziwi poborem belkowego. Tylko tyle.

    Kiedy właśnie pobrali od kapitału.

    Jak by pobrali od odsetek byłoby OK, chociaż moim zdaniem powinni pobrać tylko za
    odsetki, które narosły pomiędzy dniem uprawomocnienia wyroku z rozprawy spadkowej do
    dnia wykupu, czyli nie od całych odsetek.

    Pozostaje kwestia gdzie wszcząć postępowanie?
    Czy Bankowy Arbitraż Konsumencki jest w tym wypadku właściwy?

    Z poważaniem
    PD

  • 6. Data: 2005-07-08 19:44:55
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Kiedy właśnie pobrali od kapitału.

    A jesteś pewny, że to zostało pobrane jako belkowe? Może to jeszcze siakiś
    podatek o którym nie wiesz?

    przyszłość/
    Woody Allen

  • 7. Data: 2005-07-08 19:55:08
    Od: "Pawel Debski" <P...@b...econsulting.usun.pl.to>

    > A jesteś pewny, że to zostało pobrane jako belkowe? Może to jeszcze siakiś
    > podatek o którym nie wiesz?

    Tzn. jaki? Potrącili dokładnie 19% od CAŁOśCI
    Więc niby co to jest?
    7% spadkowego już zpłaciłem i dostałem zaświadczenie z US, że wszystko zapłacone.

    PD

  • 8. Data: 2005-07-08 20:03:54
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Pawel Debski wrote:

    > Tzn. jaki? Potrącili dokładnie 19% od CAŁOśCI
    > Więc niby co to jest?

    Nie wiem - a co oni mówią, że co to jest? Co do arbitrażu bankowego to nie
    sądzę - to nie jest sprawa sporna z bankiem.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 9. Data: 2005-07-08 20:06:36
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Pawel Debski" <P...@b...econsulting.usun.pl.to> writes:

    > Czy Bankowy Arbitraż Konsumencki jest właściwy do rozpatrywania
    > skargi na CDM, czy też pozostaje mi tylko sąd powszechny?

    A moze najpierw po prostu zloz reklamacje? A jeszcze wczesniej zapytaj,
    co to jest to cos, co ci odjeli...

    MJ

  • 10. Data: 2005-07-08 20:07:24
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Fri, 8 Jul 2005 21:55:08 +0200, w <damlmv$e99$1@news.onet.pl>, "Pawel Debski"
    <P...@b...econsulting.usun.pl.to> napisał(-a):

    > Tzn. jaki? Potrącili dokładnie 19% od CAŁOśCI
    > Więc niby co to jest?

    Ale podali chyba jakąś argumentację?