  • 11. Data: 2005-07-08 20:58:14
    Temat: Re: Wykup odziedziczonych obligacji, skarga na CDM do Arbitrazu
    Od: "Pawel Debski" <P...@b...econsulting.usun.pl.to>

    > A moze najpierw po prostu zloz reklamacje? A jeszcze wczesniej zapytaj,
    > co to jest to cos, co ci odjeli...

    Dzwoniłem już 3 razy: na infolinię, do reklamacji i do POK i nikt nie wie co to jest
    (raz usłyszałem, że zawsze potrącają 19% i że to właśnie jest podatek).

    Wszyscy rozmówcy zgodnie poprosili o przysłanie pisemnej reklamacji z opisem moich
    żądań, ale przed wysłaniem reklamacji chciałbym faktycznie dowiedzieć się jaki jest
    stan prawno-podatkowy i czego właściwie powinienem żądać.

    Pytanie o arbitraż jest "na zaś".

    Czy istnieje coś takiego jak "Biuromaklerski Arbitraż Konsumencki" albo
    "Obligacjoskarbnopaństwny Arbitraż Konsumencki"?
    ;-)

    PD

  • 12. Data: 2005-07-08 21:42:38
    Od: "pavel14" <p...@p...onet.pl>

    Najlepiej napisz od razu do Trybunału w Strasburgu!

    1. Napisz do CDM prośbę o wyjasnienie, niewiele Ci to pomoże, jak widać stan
    wiedzy w tym biurze jest minimalny.
    2. Niestety musiałes zapłacić 19% od kapitału, domyślam się, że sprzedałeś
    wszystko od razu, a nie przetransferowałeś na swój rachunek maklerski, bo
    wtedy tez zapłaciłbyś 19% , ale dopiero po sprzedaży i razem ze swoim PIT-em.
    3. CDM powinien wyjasnić dlaczego zabrał to 19% od razu ( czyzby byli
    płatnikiem podatku w takim przypadku ?) , dziwne, ale nie znam szczegółowych
    rozwiazań w tej sytuacji.
    4. Ten podatek wynika z naszej kochanych ustaw napisanych przez skacowanych
    posłów. W przypadku akcji i obligacji koszt nabycia w drodze spadku i darowizn
    wynosi 0 !!! Dlatego (cena sprzedazy - koszty nabycia)*19%. Gdybys dostał
    tylko pieniadze to nic dodatkowo byś nie zapłacił. To nadaje siębardziej do
    RPO, ale tobie to nie pomoże.
    5. Pozytywna informacja: możesz odzyskać te 7%, zapytaj się w urzedzie
    skarbowym jak to zrobić.
    6. Gdybyś sprzedał te obligacje przez własny rachunek to po prostu od podatku
    naliczonego Ci przez CDM odjąłbyś koszty podatku od spadku i darowizn.

    Tak czy inaczej 12 % stracisz.

    pozdrawiam

    Pavel

  • 13. Data: 2005-07-09 12:27:48
    Od: "Pawel Debski" <P...@b...econsulting.usun.pl.to>

> [...]
    > tylko pieniadze to nic dodatkowo byś nie zapłacił. To nadaje siębardziej do

    Zaraz, zaraz. Jaka ustawa reguluje ten podatek? Czyż nie ustawa o podatku dochodowym
    od osób fizycznych?

    Jeśli tak, to art. 2.1 tej ustawy mówi wyrażnie, że podatku nie stosuje się do
    przychodów podlegających ustawie od spadków i darowizn.

    PD

  • 14. Data: 2005-07-09 17:44:30
    Od: "pavel14" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Jeśli tak, to art. 2.1 tej ustawy mówi wyrażnie, że podatku nie stosuje się
    do przychodów podlegających ustawie od spadków i darowizn.

    art. 2.1. Tak zgadza się, tyle , że Ciebie złupili juz nie od spadku. Dostałeś
    obligacje, zapłaciłeś od spadku 7 % i ok. Teraz obligacje są Twoje i biuro
    nalicza w momencie sprzedaży 19 od zysku, a że koszt nabycia jest 0,( nie
    wiem, w którym miejscu ustawy to jest, czytałem gdzieś o tym na którmś z
    portali,a że posiadam trochę akcji więc to mnie zainteresowało).
    zobacz art. 21 pkt 105. to jest podstawa do obnizenia tych 19% o 7% zapłacone
    już wczesniej Tyle, że moim zdaniem biuro powinno dać wszystko i wystawić PIT-
    a na Ciebie,i zostawić kwestię rozliczenia. Nie wiem jak to w praktyce
    wygląda.
    pozdrawiam
    Pavel

  • 15. Data: 2005-07-09 23:53:08
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel Debski" <P...@b...econsulting.usun.pl.to> napisał
    w wiadomości news:damlmv$e99$1@news.onet.pl...

    > A jesteś pewny, że to zostało pobrane jako belkowe? Może to jeszcze siakiś
    > podatek o którym nie wiesz?

    Tzn. jaki? Potrącili dokładnie 19% od CAŁOśCI
    Więc niby co to jest?
    7% spadkowego już zpłaciłem i dostałem zaświadczenie z US, że wszystko
    zapłacone.

    Bylo kiedys opisane w Rzeczpospolitej. Niestety takie zlodziejskie mamy
    panstwo. Podatek od spadku to jedno, podatek od obligacji to druga sprawa.
    Obligacje interpretuja tak jak akcje, tzn jezeli sam nabyles te obligacje to
    znana jest cena nabycia i wtedy opodatkowaniu podlega roznica pomiedzy cena
    nabycia i cena np. ze sprzedazy. Problem pojawia sie z odziedziczonymi
    akcjami/obligacjami, tutaj cena nabycia wynosi 0 ZL, takze od kapitalu
    placisz 19%. Dlatego dla spadku lepsze sa lokaty bankowe, tam placisz tylko
    podatek od spadku i ewent. podatek od odsetek.