  • 1. Data: 2005-07-08 15:55:03
    Temat: PKO- pismo
    Od: "jan under" <t...@W...gazeta.pl>

    witam
    Miałem kiedyś w czasach studenckich konto w pko sa, ostatnią transakcje
    zrobiłem w 99 roku i zostawiłem stan na konta na plusie, od tamtej pory
    wyjechałem za granice i po prostu zapomniałem o tym koncie, dzis dostałem
    papier z banku o zadłuzeniu wobec tego banku z tytułu pobierania opłat za
    prowadzenie rachunku, zadłuzenie to co dzień jest większe. Pytanie moje czy
    bank nie powinien zamknąć tego konta kiedy stan się wyzerował, czy tak będą
    pobierać te opłaty w nieskończoność?
    Kris.

  • 2. Data: 2005-07-08 16:02:12
    Temat: Re: PKO- pismo
    Od: " Kolo" <k...@N...gazeta.pl>

    jan under <t...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > bank nie powinien zamknąć tego konta kiedy stan się wyzerował, czy tak będą

    PKO BP SA czy PeKaO SA?

    Po co bank mialby zamykac konto?
    Przeciez zostawiles na nim srodki, wiec starczy na pobranie oplat za
    prowadzenie rachunku, jesli nie zlozyles dyspoyzji zamkniecia to oplaty ci sie
    nawarstwiaja, ja bym sprawdzil czy nie miales jeszcze przyznanego debetu,
    jesli miales to bank pewnie pobieral oplaty na minus, i robi sie z tego
    niedopuszczalne saldo debetowe, a te juz wyzej oprocentowane.

    jesli rachunek masz w pko bo to polecam zapoznanie sie z aktualnym
    regulaminem, na stronie www.pkobp.pl, a najlepiej idz od razu do oddzialu i
    sprawdz, zawsze mozesz zlozyc reklamacje, tylko na co? przeciez ze strony
    banku wszystko bedzie ok
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-07-08 16:12:04
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    jan under wrote:
> [...]
    > bank nie powinien zamknąć tego konta kiedy stan się wyzerował, czy tak będą

    Nie zamkną, bo nie mają takiego obowiązku.
    Spłać zadłużenie i wyślij im wniosek o zamknięcie konta.

  • 4. Data: 2005-07-08 17:13:03
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    > Nie zamkną, bo nie mają takiego obowiązku.
    > Spłać zadłużenie i wyślij im wniosek o zamknięcie konta.

    niestety jest jak napisales, ale to ciekawa uwaga dla jakiegos grupowicza,
    ktory zostanie kiedys p.oslem, aby cos z tym zrobic
    przyklady pozytywne sa, ale wlasnie bez obowiazku ich stosowania - czesc
    bankow np vw - nie powoduje debetu na koncie klienta - i konsekwencji z tym
    zwiazanych - tylko zawiesza oplaty w osobnej pozycji - oplaty do rozliczenia
    czy jakos tak, w momencie splywu srodkow, pobieraja sobie naleznosc, w
    przypadku rozwiazania umowy - zadaja splaty, to jednak nie to samo co
    istnienie niedozwolonego debetu, choc akurat nie chce mi sie rozwijac tej
    mysli :-)

  • 5. Data: 2005-07-08 17:31:47
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Krab wrote:

> [...]
    > przypadku rozwiazania umowy - zadaja splaty, to jednak nie to samo co
    > istnienie niedozwolonego debetu, choc akurat nie chce mi sie rozwijac tej

    A co za różnia.
    Czy wpisują to od razu na konto i masz minus
    czy trzymają gdzieś na zapleczu a ty widzisz zero i w moemncie kiedy coś
    wpłacisz to oni to od razu capną i dalej będziesz miało zero (albo to co
    ci z tego zostało jak wpłacisz więcej).

    Efekt ten sam, bank swoje wziął.
    Jak mam minus to przynajmniej widzę co jest grane a jak mam zero, to za
    chwilę pojawi się post, że bank go uszukał bo od 10 lat pokazywał zero a
    teraz chce 1000 zł.
    To ja już wole -1000 niz zero.

  • 6. Data: 2005-07-08 18:18:08
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> wrote in message

    > Nie zamkną, bo nie mają takiego obowiązku.
    > Spłać zadłużenie i wyślij im wniosek o zamknięcie konta.

    A nawet prawa.

    Art. 730 KC
    Rozwiązanie umowy rachunku bankowego zawartej na czas nie oznaczony może
    nastąpić w każdym czasie wskutek wypowiedzenia przez którąkolwiek ze stron;
    jednakże
    bank może wypowiedzieć taką umowę tylko z ważnych powodów.

    Nie wiem czy nieuzywanie rachunku lub niewielki debet jest waznym powodem...

    Maciej

  • 7. Data: 2005-07-08 18:30:58
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-07-08 20:18- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy MK,
    gdy pisał(a):

    > Nie wiem czy nieuzywanie rachunku lub niewielki debet jest waznym powodem...
    >
    > Maciej

    To zależy od banku.
    PKO BP ma starannie zapisane w regulaminie, że może rozwiązać umowę,
    jeżeli przez dwa lata nie było żadnych obrotów na rachunku (poza odsetkami).
    Może, ale oczywiście wcale nie musi...

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 8. Data: 2005-07-09 07:25:29
    Od: kolomolo <k...@g...pl>

    yayco napisał(a):

    > PKO BP ma starannie zapisane w regulaminie, że może rozwiązać umowę,
    > jeżeli przez dwa lata nie było żadnych obrotów na rachunku (poza
    > odsetkami).

    W PKO BP zgodnie z nowym regulaminem jest tak, że:
    Paragraf 43 ust. 1

    pkt.1
    niedotrzymania przez Posiadacza rachunku zobowiązań wynikających z umowy,

    pkt.5
    niewystępowania na rachunku obrotów przez okres 6 miesięcy, oprócz
    okresowego dopisywania odsetek i ich wypłat.

    Co do pkt. 1 to np. systematyczne wpływy oraz minimalna wysokość,którą
    zadeklarowałeś przy podpisywaniu umowy.

    Umowa rachunku była podpisana już dawno, ale i tak obowiązuje nowy
    regulamin co do prawie wszystkich postanowień umowy.

  • 9. Data: 2005-07-09 15:01:45
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-07-09 09:25- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    kolomolo, gdy pisał(a):

> [...]
    > niewystępowania na rachunku obrotów przez okres 6 miesięcy, oprócz
    > okresowego dopisywania odsetek i ich wypłat.

    No proszę, jak to dobrze nie mieć tam konta...
    Sprawdziłem w starym regulaminie i jeszcze dla pewności zajrzałem na
    stronę, gdzie jak byk stoi (dla superkonta) dwa lata. Jak widać witryna
    internetowa nie nadąża za bystrym lotem myśli tamtejszych bankowców.
    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 10. Data: 2005-07-09 18:47:08
    Od: " " <k...@N...gazeta.pl>

    yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> napisał(a):

> [...]
    > stronę, gdzie jak byk stoi (dla superkonta) dwa lata. Jak widać witryna
    > internetowa nie nadąża za bystrym lotem myśli tamtejszych bankowców.

    zgadza się strona jest do bani, a nagrody zbieraja, ciekawe tylko na jakiej
    podstawie, już starą strone mieli lepszą...