  • 1. Data: 2002-04-04 14:19:13
    Temat: Wykrety rzecznika PKO BP SA (splata kred. denominowanego)
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Dzis Weiss spowiadal po raz drugi rzecznika PKO BP SA na okolicznosc
    splacania kredytow denominowanych w EURO. Wiadomo ze ten kto taki kredyt
    wziął jest winien bankowi iles EURO i ta kwote bank przelicza na zl i
    splaca sie w zl.
    i tak rowna rata np 100 EUR co miesiac wyglada inaczej, ze wzgledu na kurs
    po jakim bank sprzeda ci te 100 EUR za zlotowki.

    Klient zarabia w Niemczech EUR i chce splacac kredyt bezposrednio w EUR, a
    nie zeby bank te jego EUR kupowal a potem sprzedawal mu EUR na poktrycie
    raty kredytu.

    Tydzien temu pan rzecznik powiedzial ze nie ma sprawy - trzeba miec
    rachunek walutowy a'vista do gromadzenia EUR i wystawic zlecenie stale zeby
    z tego rachunku regulowac platnosc rat, Bank nie pobierze zadnych prowizji
    i oplat.

    Dzis pan rzecznik stwierdzil co innego, ze na pokrycie raty 100 EUR
    potrzeba wiecej zdjac z rachunku prowadzonego w EUR - czyli trzeba przejsc
    przez zlotowki

    Gwozdziem do trumny pana rzecznika jest wg mnie informacja z infolinii,
    ze bank PKO BP SA nie prowadzi zlecen stalych w walucie, a taka forme
    platnosci pan rzecznik zalecal ;-)))))))
    Tego klamstwa Weiss jednak nie podkreslil wystarczajaco silnie,
    przeprosil jednak sluchaczy za ubieglotygodniowa niezasluzona pochwale
    PKOBP ktory wplaty w EUR mial jakoby przyjmowac, w przeciwienstwie do
    innych bankow jak np. PekaoSA
    *** blad ***

  • 2. Data: 2002-04-04 16:18:51
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    I tak wszystkie banki nas oszukują...
    Grzegorz

  • 3. Data: 2002-04-04 16:30:30
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > I tak wszystkie banki nas oszukują...

    To bardzo ciezki zarzut ;), ale banki moga stosowac rozne tricki, natomiast
    bankowcy juz nie moga. Jest to niezgodne z etyka bankowa o ktorej juz
    kilkukrotnie bylo glosno przy okazji kampanii reklamowych Inteligo, mBanku i
    Multibanku.
    Mysle, ze warto zapamietac 2 krotkie punkty z Kodeksu Dobrej Praktyki
    Bankowej

    <cite> [zrodlo http://www.zbp.pl/doc_kod.htm ]
    Rozdział IV
    [...]
    5/ Sprawą honoru pracownika banku jest odpowiedzialność za własne słowo,
    którym powinien czuć się związany tak samo, jak formalnie sporządzonym
    dokumentem.

    6/ Pracownik banku powinien być uprzejmy i taktowny, udzielać rzetelnych
    informacji, rzeczowo wyjaśniać klientom istotę świadczonych przez bank
    usług.
    </cite>

    Maciej

  • 4. Data: 2002-04-04 16:54:50
    Od: "pablos" <d...@p...onet.pl>

> [...]

    > 5/ Sprawą honoru pracownika banku jest odpowiedzialność za własne słowo,
    > którym powinien czuć się związany tak samo, jak formalnie sporządzonym

    mBank spełnia ten postulat !!!!!

    miałem u nich taką sytuację, że m-linek udzielił mi błędnej informacji
    odnośnie opłaty za dodatkową kartę dla żony (stwierdził że jak zrezygnuję z
    karty to opłaty mi nie naliczą), opłatę mi naliczyli, złożyłem wobec tego
    reklamację że naliczenie było niesłuszne.
    Odrzucili moją reklamację, wówczas wkurzony złożyłem kolejną reklamację w
    której powołałem się, na informację której udzielił m-linek i opłata za
    kartę została mi zwrócona !!!!!

    zaskoczyło mnie to bardzo pozytywnie i równocześnie odbudowało moje zdanie
    o bankach, które strasznie miałem wcześniej nadszarpnięte po kontaktach z
    citi, bph i pko bp..

  • 5. Data: 2002-04-04 16:58:27
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "MK"
> [...]
    >
    > 6/ Pracownik banku powinien być uprzejmy i taktowny, udzielać rzetelnych
    > informacji, rzeczowo wyjaśniać klientom istotę świadczonych przez bank

    ladnie go podsumowales - wlasnie brak odpowiedzialnosci za wlasne slowa
    bylo widac najbardziej. Pan rzecznik nic sie nie zmartwil tym ze poprzednio
    mowil co innego, zadnego przepraszam ani jasnego przedstawienia mechanizmu
    splat kredytu denominowanego.
    Krecil tak, ze dluzszy czas nadal nie bylo wiadomo czy wolno wplacac w
    EUR czy nie (wolno w sensie "bez zmian waluty" - wplacam 100 EUR i kasuje
    dlug na 100 EUR). Dopiero po audycjii Weiss odtworzyl poprzednie jego
    zeznania gdzie ladnie i jasno wykladal cos wyssanego z palca ;-))
    *** blad ***

  • 6. Data: 2002-04-04 19:00:28
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > Multibanku.
    > Mysle, ze warto zapamietac 2 krotkie punkty z Kodeksu Dobrej Praktyki

    Zarzut cięzki, ale przyznasz że trafny.
    Podajcie mi nieświadomemu powód dla którego banki nie przyjmują spłat kredytu
    zaciągniętego w euro w tejże walucie(oprócz zdzierstwa). Przeciez to jest ewidentne
    oszustwo. Jasne- wszystko powinno być w umowie i klient wie co podpisuje, ale nie
    wiem czy
    umowa tak naprawdę to precyzuje.
    W ten sposób bank zarabia raz wypłacając transze kredytu po cenie wyższej, a
    przyjmują
    spłaty po cenie nizszej (albo odwrotnie- nie bardzo pamiętam ;-))(abstrahujac
    oczywiście
    od wahnięć waluty)- dlaczego nie pozwolą klientowi tego uniknąć pozwalając na spłatę
    bezpośrednio w euro, dolarach, czy też innej walucie w jakiej wziął kredyt ?
    Co do wspomnianego Kodeksu, to wierzysz w to, że przy takiej rotacji pracowników
    wiedzą
    oni co to wogóle jest ?
    Ja nie- czego przykładem są niedoinformowani klienci biorący kredyty. A przykład
    idzie z
    góry (choćby rzecznik pkobp ).
    Grzegorz

  • 7. Data: 2002-04-04 20:07:00
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    [ciach]

    Hehehe, kobitka wkrecila Pana Janusza w ten temacik. A poszlo glownie
    o niezrozumienie terminu "kredyt denominowany" :P

    januszek

  • 8. Data: 2002-04-04 20:17:11
    Od: "leniuch" <w...@s...dhs.org>

    > Podajcie mi nieświadomemu powód dla którego banki nie przyjmują spłat
    kredytu
    > zaciągniętego w euro w tejże walucie(oprócz zdzierstwa).

    Jeżeli spłata rat kredytu w euro następuje przez polecenie zapłaty (czyli po
    otrzymaniu upoważnienia od dłużnika wierzyciel sam ściąga raty z rachunku)
    banki powinny przyjmować raty w euro (bez przeliczen na pln) jeżeli rachunek
    walutowy jest w samym banku co kredyt.
    W przypadku, gdy spłata kredytu następuje z konta w innym banku niż
    zaciągnięty jest kredyt, to faktycznie trzeba spłacać ratę w przeliczeniu na
    złotówki, gdyż nie da się "zaksięgować" polecenia zapłaty do rachunku
    walutowego.

    >Przeciez to jest ewidentne oszustwo.
    Jakie oszustwo - to zwykły biznes !!!
    Czy kupując w barze piwo za powiedzmy 8zł zastanawiałes się kiedyś jaki jest
    koszt produkcji takiego piwka?
    -Też oszustwo?

    Kasia P.

  • 9. Data: 2002-04-05 04:09:58
    Od: Adam Głaszcz <a...@l...com.pl>

    Grzegorz napisał(a):

    > Podajcie mi nieświadomemu powód dla którego banki nie przyjmują spłat kredytu
    > zaciągniętego w euro w tejże walucie(oprócz zdzierstwa). Przeciez to

    Mam kredyt w tym że PKOBPSA w Ruro i umowa mi gwarantuje możliwość
    spłaty w dowolnej walucie trenowałem to na markach. i był straszny
    problem - obsługa nie przygotowana nikt nie wiedział jak to zrobić ale w
    końcu ich wytrenowalem.
    --
    Adam Głaszcz
    GG: 514785

  • 10. Data: 2002-04-05 04:30:18
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > banki powinny przyjmować raty w euro (bez przeliczen na pln) jeżeli rachunek

    To jest jasne dla mnie- jednak jak wynika z rozmowy z rzecznikiem pkobp dla tego
    banku nie. Zresztą innych banków też nie. Niestety.

> [...]
    > złotówki, gdyż nie da się "zaksięgować" polecenia zapłaty do rachunku

    To też jasne ze względu na sposób wykonywania takich przelewów.

    > Jakie oszustwo - to zwykły biznes !!!

    Napisałem, że oszustwem jest gdy klient przychodząc do banku z euro w kieszeni,
    mając ratę dajmy na to 100 euro, musi w konsekwencji przeliczeń wpłacić 105
    euro. Analogicznie gdy klient mając konto w tym banku chce też wpłacić tą ratę,
    tyle że przelewem wewnętrznym znowu z powodów "biznesowych" musi pozbyć się 105
    euro. To dla mnie jest oszustwo.

    > Czy kupując w barze piwo za powiedzmy 8zł zastanawiałes się kiedyś jaki jest
    > koszt produkcji takiego piwka?
    > -Też oszustwo?

    Bank zarabia na odsetkach wliczonych w spłatę wliczonych do każdej raty.
    Oszustwem imo jest wyciąganie od klienta większej ilosci pieniędzy nie
    wynikającej z zamiany waluty wpłaty, ba- wręcz nie wymagającej tej zamiany-
    zauważ, że bank może sobie ustalić takie kursy walut, że z małej raty może się
    zrobić balon ;-)
    Co do wspomnianego piwa, to wchodząc do baru godzę się na cenę jaką widzę (jest
    tam wliczona prowizja dla właściciela, tak jak odsetki raty), nie godzę się
    natomiast na to żeby przyjmujacy wpłatę przeliczył ją sobie na euro po kursie
    niższym i spowrotem na złotówki po kursie wyższym, co w konsekwencji daje kwotę
    np 12 zł ;-). Widzisz analogię ?
    Uwazasz, że mozna tak robić i kupisz tam piwo ? Ja nie.
    Fakt- jest umowa, ale tak jak już wspomniałem imho nie precyzuje ona tego typu
    zagadnienia i na nic tu Kodeks, a w uczciwość banków to ja już dawno nie wierzę,
    bo ja jestem prosty klient i tyle razy już mnie próbowano wyrolować, że zaufanie
    to ja mam tylko do siebie.
    Grzegorz