  • 1. Data: 2005-01-04 13:15:56
    Temat: Wyjazd zagranice - zakup euro
    Od: "owp" <o...@p...onet.pl>

    Witam!
    Niedawno okazało się, że wyjadę 8.I na narty do Austrii.
    Mam w związku z tym pytanie - jak korzystnie kupić euro.
    Lepiej w kantorze, czy płacić kartą (Visa Electron mBanku) ?
    Czy kurs mBanku jest taki sam jak BRE ? Ktoś tu zwrócił uwagę, że mBank
    pobiera 3% za przewalutowanie (ale czy też na euro?), ale kantor też bierze
    3% (chyba). Jak się ma kurs mBanku (po uwzględnieniu opłat) do tego w
    kantorze ?
    Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam
    owp

  • 2. Data: 2005-01-04 13:18:26
    Temat: Re: Wyjazd zagranice - zakup euro
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Czy kurs mBanku jest taki sam jak BRE ?

    Tak.

    >Ktoś tu zwrócił uwagę, że
    > mBank pobiera 3% za przewalutowanie (ale czy też na euro?),

    Nie 3% a 2. A poza tym dotyczy to walut INNYCH niż rozliczeniowa (a ta jest
    EUR) i pobierają ją WSZYSTKIE banki, chociaz nie wszystkie ją ujawniają ( a
    mają taki obowiązek!)

    >ale
    > kantor też bierze 3% (chyba).

    Gdzie? Który? I za co ;-) ?

  • 3. Data: 2005-01-04 13:20:55
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    owp <o...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > kantor też bierze 3% (chyba). Jak się ma kurs mBanku (po
    > uwzględnieniu opłat) do tego w kantorze ?

    Placac karta - masz taki sam kurs jak na stronie BRE - przewalutowanie
    dotyczy jedynie innych walut niz waluta rozliczeniowa karty, ktora jest w
    tym przypadku euro - wiec Ciebie to nie dotyczy.
    Pamietaj jednak, ze w Austrii nie wszedzie zaplacisz polska karta (chodzi w
    ogole o zagraniczne karty), zwlaszcza VE.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 4. Data: 2005-01-04 13:40:25
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    To ja sie dolacze do pytania. Mam zamiar pojechac do Egiptu. Co lepiej kupic
    E czy $ czy tam wyplacic z bankomatu (?) Mam rowniez VE z mBanku.

    Adam

  • 5. Data: 2005-01-04 14:00:12
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    > Mozesz miec nawet peso kolumbijskie - kupcy w egipcie "obsluguja" kazdy
    > PIENIADZ.
    > Natomiast pamietaj, ze kazda cena jest conajmnej o 500% zawyzona - ale o
    > tym
    > to juz poczytasz na turystyce:-)
    tyle to sie domyslam. Ale przy pl.zlotych to bedzie predzej 500% niz przy $
    chyba? To co nie brac wcale waluty obcej? Przeciez wize bede musial wykupic
    (15$)

  • 6. Data: 2005-01-04 15:05:09
    Od: "owp" <o...@p...onet.pl>

    Dzięki za odpowiedzi (także Glenn).
    Co do 3% 'kantorowego' to chodzi mi o różnicę między kupnem a sprzedażą, ew.
    średnim.

    > Placac karta - masz taki sam kurs jak na stronie BRE - przewalutowanie
    > dotyczy jedynie innych walut niz waluta rozliczeniowa karty,

    Ale który kurs brać pod uwagę - średni, czy sprzedaży ?
    Zresztą, to już mała różnica, przy takiej niewielkiej sumie.
    Porównując http://pieniadz.hoga.pl/kantor_tk.asp (kantory) i
    http://www.brebank.com.pl/ekonomia/index.jhtml;jsess
    ionid=UFKGZ0XSLOHUNQFIAFNSF3Q?context=2877
    (BRE), mogę stwierdzić, że nie ma praktycznie znaczenia, czy wybiorę
    gotówkę, czy kartę - jeśli chodzi o oszczędność. Problemem może być tylko
    (jak mówisz) mała funkcjonalność karty, a z gotówką - jej utrata :)
    Jeśli wyciągnąłem fałszywe wnioski i jest jednak spora finansowa różnica -
    dajcie znać.
    Pozdrawiam wszystkich
    owp

  • 7. Data: 2005-01-04 15:10:09
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    owp <o...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale który kurs brać pod uwagę - średni, czy sprzedaży ?

    Sprzedazy - ten cie dotyczy. Zauwazylem, ze moga sie zdazyc jakies roznice-
    ale dotyczy to 3go miejsca po przecinku ;)
    Ogolnie jedne z lepszych kursow na rynku - porownujac z innymi bankami.

    > Zresztą, to już mała różnica, przy takiej niewielkiej sumie.

    Ano.

    > (BRE), mogę stwierdzić, że nie ma praktycznie znaczenia, czy wybiorę
    > gotówkę, czy kartę - jeśli chodzi o oszczędność.

    Dokladnie :)

> [...]
    > tylko (jak mówisz) mała funkcjonalność karty, a z gotówką - jej
    > utrata :) Jeśli wyciągnąłem fałszywe wnioski i jest jednak spora

    Ja tam teraz juz nigdzie nie biore kasy - tylko karta - no chyba, ze sie
    gdzies po drodze zatrzymuje na jedzenie - wtedy lepiej jakas gotowke (typu
    korony czeskie ;) miec.
    A tak - bankomacik - 10 zeta za wyplate i juz. Tam gdzie sie da place
    karta, tam gdzie nie gotowka. A stala oplata nie jest znowu az tak duza,
    zeby oszczedzac.
    Alternatywa jest konto w Citku (drogie) lub w DB PBC.

  • 8. Data: 2005-01-04 15:37:15
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam" <f...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    PIENIADZ.
    Natomiast pamietaj, ze kazda cena jest conajmnej o 500% zawyzona - ale o tym

    LG

  • 9. Data: 2005-01-04 18:56:53
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    owp napisał(a):
    > Witam!
    > Niedawno okazało się, że wyjadę 8.I na narty do Austrii.
    > Mam w związku z tym pytanie - jak korzystnie kupić euro.
    > Lepiej w kantorze, czy płacić kartą (Visa Electron mBanku) ?

    Właśnie wczoraj kupowałem w kantorze po 4.08
    dla porównania wczorajszy kurs BRE to 4,1280
    Ale są też kantory gdzie mogłeś kupić po 4.16, Twój wybór ;-)

    I jeszcze jedno, bez gotówki, z samą VE
    zwłaszcza do Austrii bym nie ryzykował.

  • 10. Data: 2005-01-04 22:47:01
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Brać, brać.
    IMHO w dolarach łatwiej dawać napiwki, bo są banknoty $1 ;-)
    JaC