  • 1. Data: 2005-01-04 13:58:28
    Temat: VISA Odpowiedzialnosc banku za transakcje bezgotowkowe bez fizycznej obecnosci karty ???
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    Jestem lekko zdziwiony ze w regulaminie visa w millenium nie przewidziano
    zadnej mozliwosci obrony przed kradzieza numeru karty. Czy to powszechna
    praktyka w bankach ?????
    Czy jakiekolwiek banki maja srodki ochrony przed transakcjami w sieci
    jedynie przy pomocy numeru karty ???
    Myslalem ze tak powszechne metody zakupow sa bardziej bezpieczne...
    Prosze o pomoc, nie wiem czy brac ta karte w millenium czy nie..
    kupuje troche biletow lotniczych dostepnych tylko przez siec, ostatnio
    glownie po za europa .. wiec nie na reke mi szukanie winnych..

  • 2. Data: 2005-01-04 14:08:46
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2005-01-04, Robcio <r...@i...pl> wrote:
    > Jestem lekko zdziwiony ze w regulaminie visa w millenium nie przewidziano
    > zadnej mozliwosci obrony przed kradzieza numeru karty. Czy to powszechna
    > praktyka w bankach ?????
    Do transakcji via Internet jest jeszcze potrzebny CVV/CVC..
    i tego należy pilnować..

> [...]
    > kupuje troche biletow lotniczych dostepnych tylko przez siec, ostatnio
    > glownie po za europa .. wiec nie na reke mi szukanie winnych..
    IMHO ponieważ obowiązują normalne procedury jak przy innych reklamacjach
    transakcji kartą..

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 3. Data: 2005-01-04 14:09:10
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Robcio" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Jestem lekko zdziwiony ze w regulaminie visa w millenium nie przewidziano
    > zadnej mozliwosci obrony przed kradzieza numeru karty. Czy to powszechna
    > praktyka w bankach ?????.............

    wystarczy, że jest ustawa o elektronicznych instrumentach płatniczych

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 4. Data: 2005-01-04 14:13:44
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Jurczuk" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Do transakcji via Internet jest jeszcze potrzebny CVV/CVC..
    > i tego należy pilnować..

    tak..ale tez go wpisujesz w sieci.. sprawa jest identyczna.. nie chodzi mi o
    kradziez numeru na zasadzie ze ktos go przeczyta.. tylko ktos go moze
    podwiedzic ze slabo pilnowanego serwisu gdzie cos kupuje

    > IMHO ponieważ obowiązują normalne procedury jak przy innych reklamacjach
    > transakcji kartą..

    a jesli bank nie ponosi odpowiedzialnosci to gdzie mam reklamowac ??? w
    kuala lumpur skoro tam jest siedziba linii ktorm mam zamiar zaplacic ???

  • 5. Data: 2005-01-04 14:14:36
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    > wystarczy, że jest ustawa o elektronicznych instrumentach płatniczych

    mam malo czasu na szukanie i wertowanie jej, napisz mi prosze w skrocie..
    jakie ona daje mi prawa
    Z gory ogromne dzieki
    Pozdrawiam
    Robert

  • 6. Data: 2005-01-04 14:18:40
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    a cha przymierzam sie do VISA economic

  • 7. Data: 2005-01-04 14:18:44
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2005-01-04, Robcio <r...@i...pl> wrote:

    > a jesli bank nie ponosi odpowiedzialnosci to gdzie mam reklamowac ??? w
    > kuala lumpur skoro tam jest siedziba linii ktorm mam zamiar zaplacic ???
    Reklamujesz w Banku. Bank podlega ustawie o Elektronicznych cośtam cośtam :P

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 8. Data: 2005-01-04 19:08:06
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Marcin Jurczuk napisał(a):

    > Do transakcji via Internet jest jeszcze potrzebny CVV/CVC..
    > i tego należy pilnować..

    Z reguły jest umieszczony na samej karcie :)

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 9. Data: 2005-01-04 19:09:59
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2005-01-04, Markus Sprungk <z...@c...cy> wrote:

    > Z reguły jest umieszczony na samej karcie :)

    Jeśli to transkakcja Internetowa to raczej karta rąk
    właściciela nie opuszcza.
    Ja po prostu unikam miejsc gdzie jest niezanany akłajer
    albo coś mi nie gra subiektywnie ;P

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 10. Data: 2005-01-05 07:23:25
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    > Jeśli to transkakcja Internetowa to raczej karta rąk
    > właściciela nie opuszcza.
    > Ja po prostu unikam miejsc gdzie jest niezanany akłajer
    > albo coś mi nie gra subiektywnie ;P

    tak.. ale numery wpisujesz na ogol wszystkie ;)) wiec co za roznica czy ktos
    je przeczyta czy sam mu przeslesz ???