  • 1. Data: 2005-01-04 07:34:50
    Temat: Klęska IKE
    Od: "Radoslaw Krzyzan" <n...@n...non>

    http://emerytury.onet.pl/1032196,wiadomosci.html

    Z szacunków "Rzeczpospolitej" wynika, że indywidualne konta emerytalne
    założyło do tej pory ok. 200 tys. osób. Nie sprawdziły się zatem
    przewidywania resortu polityki społecznej, że na oszczędzanie tego typu
    zdecyduje się dziesięciokrotnie więcej Polaków.

    Z danych zebranych przez "Rz" wynika, że dwadzieścia firm finansowych,
    oferujących indywidualne konta emerytalne podpisało umowy z ok. 180 tys.
    klientów, którzy wpłacili ponad 130 mln zł. Można zatem szacować - pisze
    gazeta - że umowy o prowadzenie takiego konta ze wszystkimi oferującymi je
    instytucjami, mogło podpisać 200 tys. osób, które na ten cel przeznaczyły
    ponad 160 mln zł.

    Polacy najchętniej podpisywali umowy o IKE z towarzystwami funduszy
    inwestycyjnych oraz towarzystwami ubezpieczeniowymi. Mniej ich interesowało
    IKE w bankach, a najmniej w biurach maklerskich.

    Ale wiceminister polityki społecznej Agnieszka Chłoń-Domińczak jest
    optymistką. Powiedziała "Rzeczpospolitej", że sądzi iż potrzeba 2-3 lat, by
    liczba osób, które zdecydują się oszczędzać w ramach IKE wyniosła 2 miliony.

    --

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Radoslaw Krzyzan , pl.communicator@radek

  • 2. Data: 2005-01-04 09:05:45
    Temat: Re: Klęska IKE
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    Użytkownik "Radoslaw Krzyzan" <n...@n...non> napisał w wiadomości
> [...]
    > by
    > liczba osób, które zdecydują się oszczędzać w ramach IKE wyniosła 2

    Spokojnie. Na razie ludzie budują mieszkania, ale i o emeryturze zaczną
    myśleć :)

  • 3. Data: 2005-01-04 10:29:35
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Marcin Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl> wrote:
> [...]
    > inwestycyjnych gdzie mogę w każdej chwili wyciągnąć pieniądze i
    > przenieść gdzie indziej czy wypłacić po prostu. Dla 19% z zysków mam
    > się wiązać do końca życia z jakimś funduszem czy z czymkolwiek innym?
    > Opłacalność takiej inwestycji można znacząco zmaleć jeśli nałapią
    > wystarczająco dużo jeleni. Zobacz sobie przykład lokat antybelkowych.
    > Inwestycja z której nie można się wycofać nie jest dobrą inwestycją -
    > do dobre miejsce do przekrętów (zaniżania wartości) przez
    > zarządzających. Ale to tylko moje skromne zdanie. Do emerytury

    Khem - a nie wiesz, ze mozesz bez kosztow przenosic sie z IKE do IKE? ;)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 4. Data: 2005-01-04 10:30:31
    Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl>

    Robert Wicik napisał(a):
> [...]

    dobre miejsce do przekrętów (zaniżania wartości) przez zarządzających.
    Ale to tylko moje skromne zdanie. Do emerytury jeszcze zostało mi dużo

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 5. Data: 2005-01-04 10:32:02
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2005-01-04 11:29 Michał 'Amra' Macierzyński said the following:
    [...]

    > Khem - a nie wiesz, ze mozesz bez kosztow przenosic sie z IKE do IKE? ;)

    "Bez kosztów" to chyba najwcześniej po roku posiadania.

    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 6. Data: 2005-01-04 10:33:46
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Kamil Jońca <k...@g...pl> wrote:
    > "Bez kosztów" to chyba najwcześniej po roku posiadania.

    Coz znaczy rok w obliczu calego zycia? ;)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 7. Data: 2005-01-04 10:37:33
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Marcin Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl> wrote:
    > Więc odpada ;-)
    > Fundusze akcji - niby inwestycja długofalowa ale dobrze mieć zawór
    > bezpieczeństwa w postaci szybkiego wyciągnięcia jednostek w przypadku
    > większego spadku giełdy.

    Wez poczytaj jednak...
    Chodzi o przeniesienie IKE z jednej instytucji do drugiej.
    W ramach swojego IKE mozesz zmieniac rodzaj inwestycji jak chcesz i
    praktycznie kiedy chcesz. Wiec mozesz uciekac z akcji w obligacje - bez
    ponoszenia kosztow belkowego.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 8. Data: 2005-01-04 10:38:01
    Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał(a):

    > Khem - a nie wiesz, ze mozesz bez kosztow przenosic sie z IKE do IKE? ;)

    Nie wiedziałem. Mimo wszystko wolę fundusze inwestycyjne ;-)

  • 9. Data: 2005-01-04 10:40:31
    Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl>

  • 10. Data: 2005-01-04 10:43:15
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Nie wiedziałem. Mimo wszystko wolę fundusze inwestycyjne ;-)

    No i w ramach IKE możesz sobie konwwertować między różymi rodzajami FI (po
    roku). Kwoty roczne przeznaczone na IKE są tak małe, że można zaryzykować
    ;-)