  • 11. Data: 2002-12-31 16:44:00
    Temat: Re: Wybór konta na wyjazd...
    Od: Mirosław Pragłowski <p...@i...pl>

    No właśnie z opowieści osób które tam są na miejscu wcale nie wygląda to tak
    różowo.
    Niby można tzn. nasze prawo pozwala, ale ich nasze prawo nie obchodzi a
    procedury
    nie są zbyt przyjazne dla obcokrajowców.

    > Zwlaszcza, jezeli konto bedzie zasilane z Polski. Wtedy to zaoszczedzi ze
    ho
    > ho...;-)
    No a to druga wada i to największa.

    --
    _________________________________
    Mirosław Pragłowski

  • 12. Data: 2002-12-31 17:26:29
    Od: e...@p...onet.pl

    > Niektore banki (nie wymieniajac...) tak robia.
    >
    > Nie bojmy sie tego slowa - Fortis tak robi

    Jak juz sie nie boimy, to dodalbym jeszcze Citi (wyplaty nie darmowe, ale we
    wlasnej sieci b. tanie, tylko ze te kursy...)

    > BIG pominales, a szkoda...;-)

    Przyznaje, sprawdzalem tylko pare bankow, ktore mnie interesowaly

    > Sa banki, ktore platnosci w EUR karta Visa przeliczaja raz EUR->PLN
    > Sa banki, ktore takie same platnowci karta od Mastercarda przeliczaja
    > EUR->USD->PLN

    A priori mozliwe. To drugie spotkalem (znow Citi), pierwszego nie. W kazdym
    razie bylby to wyjatek potwierdzajacy regule ;)

    > A dlaczego nie moze byc debetowa VC lub debetowy MC?

    A no dlatego, ze debetowe wypukle, oczywiscie zasadniczo moga istniec, ale to
    znow raczej rzadkosc (w tej chwili przypominam sobie tylko sw.p. handlobanku).
    Czesciej zdarzaja sie charge'owe, ale tam za wyplaty juz drozej czardzuja (jak
    sama nazwa wskazuje)

    > W Hiszpanii maja turystow do zarypania i lykaja wszsytkie karty bo sie
    > przyzwyczaili.
    > Gdyby to byly np. Niemcy to ta "marka" ING bys sobie mogl .... wiesz co. Tam
    > plaskie nawet najlepszego banku moga nie przejsc...

    W Niemczech ING wystepuje w ogole pod inna nazwa (Daba bodaj, czy jakos tak).
    Mialem na mysli raczej w odwrotna strone: znam przypadki, gdy krzywo patrzyli
    na karte jakiegos polskiego (tam nieznanego) banczku. Lwa raczej by skojarzyli.

  • 13. Data: 2002-12-31 17:52:05
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:

    > A priori mozliwe. To drugie spotkalem (znow Citi), pierwszego nie. W
    kazdym
    > razie bylby to wyjatek potwierdzajacy regule ;)

    Ladny mi wyjatek - bank, ktory wydal najwiecej kart w Polsce - PKO BP.
    Ale to juz pewnie niedlugo - z regulaminu ich kredytowek, ktore zaleja rynek
    w przyszlym roku wyglada to jakby bardziej tradycyjnie..

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 14. Data: 2003-01-02 11:08:28
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik Mirosław Pragłowski <p...@i...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aushgq$13i$...@a...dialog.net.pl...
> [...]
    > procedury
    > nie są zbyt przyjazne dla obcokrajowców.

    to zalezy. Jesli jedzie tam na stypendium, to czesto wiaze to sie z
    pozwoleniem na
    tymczasowy pobyt itp (nie wiem jak to wyglada akurat w Hiszpanii.)
    Zyskujesz prawdopodobnie status studenta danego kraju a tym samym
    wszystkie prawa jakie maja studenci danego kraju (czesto darmowe konto w
    banku).
    Najlepiej wiec dobrze dowiedziec sie na miejscu i zalozyc ewentualnie konto.

    > ho

    To zalezy, moze sie oplacac. Przecwiczylem to swego czasu w Niemczech.
    Konto zasilane z Polski bylo tylko raz, za to wieksza suma - koszty przelewu
    wyszly okolo 70 zlotych, ale tylko raz !!! Za to wyplaty w bankomatach
    bez zadnych prowizji. Do tego dochodzi kwestia wykonywania przelewow za
    rozne
    rzeczy typu mieszkanie, czynsz i inne.

    Nowoczesnosc nowoczesnoscia ale przy dluzszym pobycie zawsze oplaca sie miec
    konto
    w ktoryms z miejscowych bankow !!!

    MarcinP

  • 15. Data: 2003-01-02 16:21:08
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "mk"

    > Tu byłbym ostrożny w wyliczeniach. W sąsiedniej Portugali bankomat
    > pobierał 1% prowizji za operację.

    to reklamuj w Millennium, jesli piszesz tak jak Sławek Kos o karcie VE
    Millennium ;-))
    a moze to jakis specjalny bankomat - w USA podobno sa takie, ktore pobierają
    ekstra prowizje niezaleznie od twojej umowy ze swoim bankiem. Są one jednak
    specjalnie oznakowane
    *** blad ***

  • 16. Data: 2003-01-02 16:30:34
    Od: z...@p...onet.pl

> [...]
    > ekstra prowizje niezaleznie od twojej umowy ze swoim bankiem. Są one jednak

    w niemczech też

  • 17. Data: 2003-01-02 17:42:24
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:av1ot9$bnq$1@news.tpi.pl, blad wrote:
> [...]
    > pobierają ekstra prowizje niezaleznie od twojej umowy ze swoim
    > bankiem. Są one jednak specjalnie oznakowane

    Jest ich sporo, ale nie słyszałem, aby pobierały prowizję *procentową*.

    --
    Robert

  • 18. Data: 2003-01-02 21:55:59
    Od: "Kazimierz" <k...@a...net>

    Użytkownik "Mirosław Pragłowski" <p...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:auqerj$k4m$1@absinth.dialog.net.pl...
    > Visy Electron emitowane przez nasze banki mają tam problemy)

    Nie mialem zadnych problemow z VE mBanku w Hiszpanii.

    --

    Kazimierz
    GG 1213856

  • 19. Data: 2003-01-03 07:51:41
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "mk" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    omain.local...

    > Tu byłbym ostrożny w wyliczeniach. W sąsiedniej Portugali bankomat
    > pobierał 1% prowizji za operację.

    Jezelli rzeczywiscie bankomat pobieral prowizje (tzn. bank wystawiajacy ten
    bankomat pobieral...) to najprawdopodowbniej pobieralby ja od _wszystkich_
    wyplat w _jednakowy_ sposób, wiec specjalnie to moich wyliczen nie zmienia.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 20. Data: 2003-01-03 07:55:13
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > w niemczech też

    W Kolonii spotkalem bankomat z informacja, ze od wyplat kartami innych
    bankow pobierze prowizje min. 10DEM (to bylo jeszcze przed EUR) a od mojej
    VE Mille nie pobral.
    To taki przyczynek do dyskusji o wyzszosci posiadania "tamtejszego" konta
    nad polskim...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---