    From: e...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wybór konta na wyjazd...
    Date: 31 Dec 2002 18:26:29 +0100

    > Niektore banki (nie wymieniajac...) tak robia.
    >
    > Nie bojmy sie tego slowa - Fortis tak robi

    Jak juz sie nie boimy, to dodalbym jeszcze Citi (wyplaty nie darmowe, ale we
    wlasnej sieci b. tanie, tylko ze te kursy...)

    > BIG pominales, a szkoda...;-)

    Przyznaje, sprawdzalem tylko pare bankow, ktore mnie interesowaly

    > Sa banki, ktore platnosci w EUR karta Visa przeliczaja raz EUR->PLN
    > Sa banki, ktore takie same platnowci karta od Mastercarda przeliczaja
    > EUR->USD->PLN

    A priori mozliwe. To drugie spotkalem (znow Citi), pierwszego nie. W kazdym
    razie bylby to wyjatek potwierdzajacy regule ;)

    > A dlaczego nie moze byc debetowa VC lub debetowy MC?

    A no dlatego, ze debetowe wypukle, oczywiscie zasadniczo moga istniec, ale to
    znow raczej rzadkosc (w tej chwili przypominam sobie tylko sw.p. handlobanku).
    Czesciej zdarzaja sie charge'owe, ale tam za wyplaty juz drozej czardzuja (jak
    sama nazwa wskazuje)

    > W Hiszpanii maja turystow do zarypania i lykaja wszsytkie karty bo sie
    > przyzwyczaili.
    > Gdyby to byly np. Niemcy to ta "marka" ING bys sobie mogl .... wiesz co. Tam
    > plaskie nawet najlepszego banku moga nie przejsc...

    W Niemczech ING wystepuje w ogole pod inna nazwa (Daba bodaj, czy jakos tak).
    Mialem na mysli raczej w odwrotna strone: znam przypadki, gdy krzywo patrzyli
    na karte jakiegos polskiego (tam nieznanego) banczku. Lwa raczej by skojarzyli.