  • 1. Data: 2002-12-30 21:03:20
    Temat: [mBank] Co zrobić, gdy nie pamięta się telekodu?
    Od: " " <w...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    Zbliża się koniec roku, więc chciałbym aktywować nową kartę.
    Niestety, trzeba w tym celu zadzwonić do mLinii, a tam zapytają mnie pewnie
    o nazwisko panieńskie matki i którąś tam liczbę numeru telekod :-(((
    A skąd ja mam pamiętać jaki jest mój telekod?
    Przyznam szcerze, że starałem mieć porządek w papierach, ale niestey...
    Nie korzystam z kanału telefonicznego częściej niż raz w roku...
    Za cholerę ni potrafię sobie przypomnieć, jaki jest mój telekod i gdzie go
    zapisałem... Nie pamiętam nawet czy jest to oryginalny telekod wymyślony
    przez mBank, czy też (by bardziej zagmatwać sprawę) zmusili mnie przy
    pierwszej aktywacji do jego zmienienia...
    Od początku najbardziej wkurzało mnie w mBanku to istnienie tysięcy kodów,
    haseł, pinów itp. itd. Przecież można oszaleć. Nie rozumiem, dlaczego nie
    może być jeden, góra dwa piny na wszystko. Te dziesiątki numerów są naprawdę
    uciążliwe. Wcale nie sądzę, żeby istnienie tych durnowatych zabezpieczeń
    wnosiło coś istotnego dla bezpieczeństwa. Moim zdaniem to jest lekka
    przesada.

    Wracając do tematu. Czy ktoś już zapomniał telekodu i zna procedurę
    uzyskania nowego? Ile to trwa?

    Czemu do cholery nie można aktywować karty samemu internetowo...

    Pozdr.

    WGFC

  • 2. Data: 2002-12-30 22:52:04
    Temat: Re: [mBank] Co zrobić, gdy nie pamięta się telekodu?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    >A skąd ja mam pamiętać jaki jest mój telekod?

    a/ z pamięci
    b/ z kartki
    c/ ze szklanej kuli

    >Od początku najbardziej wkurzało mnie w mBanku to istnienie tysięcy kodów,
    >haseł, pinów itp. itd. Przecież można oszaleć. Nie rozumiem, dlaczego nie
    >może być jeden, góra dwa piny na wszystko.

    A jakie to tam masz piny? Jeden pin do karty i jeden telekod. Hasło do
    kanału internetowego wymyślasz sam, więc w czym problem.

    >Te dziesiątki numerów są naprawdę
    >uciążliwe.

    A... Mówisz o liście kodów. To co innego, ale ją się nie uczy na pamięć
    bo to hasła jednorazowe. Taki system bezpieczeństwa. Token z Lukasa i VW
    generuje kod co 30 sekund. Tam dopiero masz mnóstwo kodów :-P

    >Wracając do tematu. Czy ktoś już zapomniał telekodu i zna procedurę
    >uzyskania nowego?

    ZTCW: Zapodasz im wszelkie dane i Ci ustawią. Ot taka dziura w systemie :-)

    >Czemu do cholery nie można aktywować karty samemu internetowo...

    ZTCW Możesz przez telefon.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2002-12-30 23:52:02
    Od: dwr <d...@g...pl>

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> wrote in

    ciach

> [...]
    > pamięć bo to hasła jednorazowe. Taki system bezpieczeństwa. Token z
    > Lukasa i VW generuje kod co 30 sekund. Tam dopiero masz mnóstwo kodów

    ciach

    Moj token do lukasa generuje kod co minute.
    Mamy rozne tokeny? :)

    Pozdrawiam

    No i do Siego Roku

    dwr

  • 4. Data: 2002-12-31 00:38:58
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik dwr napisał:

    >Tristan Alder <s...@p...onet.pl> wrote in

    >ciach
    >
    >Moj token do lukasa generuje kod co minute.
    >Mamy rozne tokeny? :)

    A mój generuje co 30 sekund. Tylko że co drugi raz jest zmiana :-P

  • 5. Data: 2002-12-31 02:34:13
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    " " <w...@N...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > uciążliwe. Wcale nie sądzę, żeby istnienie tych durnowatych zabezpieczeń
    > wnosiło coś istotnego dla bezpieczeństwa. Moim zdaniem to jest lekka

    GOTO Citi.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 6. Data: 2002-12-31 07:04:51
    Od: "bwwald" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik <w...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Wracając do tematu. Czy ktoś już zapomniał telekodu i zna procedurę
    > uzyskania nowego? Ile to trwa?

    Nie zapomnialem co prawda telekodu, ale radzilbym Tobie najpierw zablokowac
    kanal telefoniczny (np. przez internet). Unikniesz w ten sposob zbednych
    pytan, dlaczego nie znasz czegos, co sam ustaliles. ;-) Nowe ustalanie
    telekodu nie trwa (trwalo) zazwyczaj dlugo. Powinni oddzwonic w ciagu 1h.
    Poniewaz jednak jest koniec roku, mozesz miec problemy z dodzwonieniem, o
    czym juz na liscie pisano.

    > Czemu do cholery nie można aktywować karty samemu internetowo...

    Pewnie dlatego, ze wymagaloby to dodatkowych kosztow wdrozenia tego czegos.
    Z drugiej strony, o ile pamietam, kiedys rozwazano taka mozliwosc, ale na
    rozwazaniach sie skonczylo. :-(

    Waldek

  • 7. Data: 2002-12-31 07:59:00
    Od: "Tomasz Janisiów" <k...@i...pwr.wroc.pl>

    > Moj token do lukasa generuje kod co minute.
    > Mamy rozne tokeny? :)

    Masz wersje dla tych co nie lubia wielu kodow :)(masz ich dwa razy mniej)
    MSPANK
    --
    -------___
    ------/\#/\ ..... Tomasz Janisiow

  • 8. Data: 2003-01-01 03:37:06
    Od: "KK" <k...@g...pl>

    <w...@N...gazeta.pl> wrote in message news:auqcao$io4$1@news.gazeta.pl...
> [...]
    > o nazwisko panieńskie matki i którąś tam liczbę numeru telekod :-(((
    > A skąd ja mam pamiętać jaki jest mój telekod?

    Swego czasu likwidowalem konto w mBanku i szczerze mowiac oprocz numeru
    rachunku, ktory znalazlem na kartce nie pamietalem nic wiecej.
    Na wszystkie pytania Pani odpowiadalem nie wiem, nie pamietam.
    Pani powiedziala, ze za jakis czas do mnie oddzwonia i ze wtedy bede mogl
    jeszcze raz wprowadzic telekod i wtedy juz bede mogl zamknac konto.
    Zadzwonili, zmienilem, zamknalem.
    Po prostu zadzwon i powiedz, ze nie pamietasz, poradza sobie z Toba bez
    problemu.
    kk