  • 81. Data: 2022-03-18 06:17:50
    Temat: Re: Wkrótce bankructwo Rosji
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Mar 2022 00:22:23 +0100, Animka wrote:

    > Większość z nich juz wie. Hackerzy przerwali im mecz w telewizji i
    > pokazai wojnę Putina na Ukrainie. Te bomby, te rozstrzeliwania ludzi i
    > dzieci itd.

    To im sie wytlumaczy, ze to wroga propaganda, a hackerzy uzyli starych
    filmow, na ktorych widac jak ukrainscy faszysci strzelaja do
    demokratycznych ukraincow.

    > Rosjanie go nienawidzą. Pamiętacie chyba ostatnie strajki w Moskwie.

    niektorzy. A inni popieraja.

    > Jedna starsza kobieta klęczała z kwiatkiem przed uzbrojonym po zęby,
    > patrzyła mu w oczy i on miał łzy w oczach.Szkoda, że tego zdjęcia sobie
    > nie zachowałam.

    Sprawdzic czy nie od gazy.

    A jak to bylo przy protestach kobiet u nas?

    J.

  • 82. Data: 2022-03-18 08:24:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.03.2022 o 06:17, J.F pisze:
    > niektorzy. A inni popieraja.

    To zależy od tego, kto relacjonuje. Prawda jest pewnie gdzieś pośrodku.

    --
    Robert Tomasik

  • 83. Data: 2022-03-18 11:49:33
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 17 Mar 2022 22:30:53 +0100, kacapska onuca wzór J.F napisała:

    > Natomiast gdzies tam poza granicami DRL to kto wie, co sie wyprawialo.

    Hail Fiutin!

    Opowiedz, jak było, bo strasznie jestem ciekawy, co nawija Kacapia Today.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 84. Data: 2022-03-18 20:49:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Mar 2022 08:24:01 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > To zależy od tego, kto relacjonuje. Prawda jest pewnie gdzieś pośrodku.

    Dzis TVPiS podaje, ze 87% Rosjan popiera dzialania na Ukrainie,
    a 75% "popiera" nuklearn atak na Polske.

    J.

  • 85. Data: 2022-03-18 21:13:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Jakos trzeba uzasadnic wojenke - pamietasz bron chemiczna u Saddama?

    Chyba jądrową? Bo jeśli chodzi o chemiczną, to wiesz...

    > Natomiast gdzies tam poza granicami DRL to kto wie, co sie wyprawialo.

    Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.
    Ale jednak "całokształt" jest raczej jasny.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 86. Data: 2022-03-18 21:33:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.03.2022 o 20:49, J.F pisze:
    > Dzis TVPiS podaje, ze 87% Rosjan popiera dzialania na Ukrainie,
    > a 75% "popiera" nuklearn atak na Polske.

    Trudno mi się do tych danych odnieść. Zastanawiam się, jak oni te dane
    gromadzili. Tak, czy siak pewną nadzieję daje to, że decyzje o ataku
    nuklearnym raczej w referendum nie będą podejmować. Pewną nadzieję daje
    również konstatacja, że w sumie PiS-owi na rękę jest wykazywanie, jacy
    ci Rosjanie są straszni. Większa zasługa, jak to ogarnął.

    Co do poparcia działań na Ukrainie, to wpływ na to może mieć przekaz
    wiadomości w ich mediach. Nie wiemy tak naprawdę, co wiedzą Rosjanie i
    na jakiej podstawie udzielają (bądź nie) poparcia. 87% poparcie bardziej
    świadczy o skutecznej polityce informacyjnej Putina, niż o złej woli
    Rosjan. No i o nieskuteczności informowania Rosjan przez nas.

    Zresztą nie wiadomo, jakie byłoby u nas poparcie dla Ukrainy, jakby nie
    określony przekaz u nas. Generalnie, to teraz nikt prawdy nie pisze.
    Pewnym jest, że Rosja chciała przez zaskoczenie zmienić władze Ukrainy i
    im się to nie udało. Nie udało się nie z tego powodu, ze Ukraina jest
    szczególnie silna. Nie udało, bo po prostu nikomu to nie było na rękę.
    Ukraina dostała wsparcie w broni ppanc i plot na takim poziomie, że
    przerosło to po prostu Rosjan. Armia rosyjska spokojnie mogła wygrać w
    jakiejś walnej bitwie, ale trafili na partyzantkę. Nie są w stanie
    zwalczyć każdego piechura taszczącego wyrzutnię rakiet. Próbując do nich
    strzelać walą w ludność cywilną. To nie dość, że nie odnosi skutku
    wojskowego, to jeszcze wzmaga opór innych krajów oraz samych Ukraińców.

    To, ze kolumny stoją, to nie tylko - moim zdaniem - wynik braku paliwa,
    ale również tego, ze nie mają gdzie jechać i po co. Przecież koło tych
    pojazdów nie widać żołnierzy. Żołnierze poszli walczyć. po co mają puste
    transportery jechać dalej? O ile czołgi i BWP są pojazdami, których
    miejsce jest na styku walczących, to transportery MT-LB, czy ciężarówki
    już nie.

    --
    Robert Tomasik.

  • 87. Data: 2022-03-18 23:40:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Mar 2022 21:33:53 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Trudno mi się do tych danych odnieść.

    Mnie też. Rzeczywiste wyniki, czy wymysl na potrzeby pisowskiej
    propagandy.

    Ale ale ... a jakby spytac Amerykanow o Afganistan czy Irak w 2001?
    A w 2021?
    A o Iran czy Koree Połnocną.

    > Zastanawiam się, jak oni te dane gromadzili.

    Mogli przeczytac w Tass, mogli u jakies "niezaleznej" gazety/TV,
    np BBC,
    mogli zlecic badanie jakiejs instytucji, mogli zbadac sami,
    np wystawic ankiete w internecie.

    Google znajduje
    https://activegroup.com.ua/2022/03/16/survey-says-86
    -6-of-russians-support-the-armed-invasion-of-russia-
    in-other-european-countries/

    Taa ... na to nie wpadlem, mozna wyczytac na ukrainskiej stronie.

    > Tak, czy siak pewną nadzieję daje to, że decyzje o ataku
    > nuklearnym raczej w referendum nie będą podejmować.

    Kto wie. Demokratyczne wybory w Rosji to chyba niepredko,
    ale Putin kiedys odejdzie, i beda wybierali nastepce ...

    No i to co pisze czasami - jak kiedys wk* Putina za bardzo,
    to nam np przysle ostrzegawczą atomówke. Jedna, na Warszawe.
    I co bedzie dalej ?

    > Pewną nadzieję daje
    > również konstatacja, że w sumie PiS-owi na rękę jest wykazywanie, jacy
    > ci Rosjanie są straszni. Większa zasługa, jak to ogarnął.

    Zanim ogarna tez sie przyda, czy nawet jak nie ogarną.

    > Co do poparcia działań na Ukrainie, to wpływ na to może mieć przekaz
    > wiadomości w ich mediach. Nie wiemy tak naprawdę, co wiedzą Rosjanie i
    > na jakiej podstawie udzielają (bądź nie) poparcia.

    od 80 lat im sie raczej nic innego nie mowi niz "ukrainscy faszysci".
    Nie bez podstaw zreszta.

    > 87% poparcie bardziej
    > świadczy o skutecznej polityce informacyjnej Putina, niż o złej woli
    > Rosjan.

    O ile prawdziwe.

    >No i o nieskuteczności informowania Rosjan przez nas.

    "Ale oni musza chciec" :-)

    > Zresztą nie wiadomo, jakie byłoby u nas poparcie dla Ukrainy, jakby nie
    > określony przekaz u nas. Generalnie, to teraz nikt prawdy nie pisze.

    Chyba jednak wiadomo - zobacz - 1.5mln uchodzcow znalazlo schronienie
    w prywatnych domach.
    Teraz nikt prawdy nie pisze, ale mimo filmu "Wołyń", mimo
    "do Europy z Banderą nie wejdziecie", mimo trwajacej od lat nagonki na
    migrantow ... Polacy odporni na propagande ?
    Zycie nas nauczylo ? :-)

    > Pewnym jest, że Rosja chciała przez zaskoczenie zmienić władze Ukrainy i
    > im się to nie udało. Nie udało się nie z tego powodu, ze Ukraina jest
    > szczególnie silna. Nie udało, bo po prostu nikomu to nie było na rękę.

    Albo po prostu Rosja jest slaba.
    Albo w oparach wlasnej propagand wydawalo im sie, ze zostana goscinnie
    powitani przez lud.

    > Ukraina dostała wsparcie w broni ppanc i plot na takim poziomie, że
    > przerosło to po prostu Rosjan.

    Co z jednej stron troche obala zaskoczenie. Tzn moze i Rosjanie
    chcieli, ale Amerykanie wiedzieli od miesiecy.

    A zauwaz, ze straty w lonictwie to Rosja ma najmniejsze ... malo
    lataja?
    Poza tym Ukraina miala spora armie konwencjonalna.
    Sprzet poradziecki, ale zawsze.

    > Armia rosyjska spokojnie mogła wygrać w
    > jakiejś walnej bitwie, ale trafili na partyzantkę. Nie są w stanie

    dwa tygodnie minely ... partyzantka jakby przestala odnosic sukcesy.

    Poza tym trzeba docenic, ze ta "partyzantka" jest, ze ma te rakiety,
    ze ma przeszkolonych ludzi - mam wrazenie, ze wiele sie polepszylo od
    2014.

    > zwalczyć każdego piechura taszczącego wyrzutnię rakiet. Próbując do nich
    > strzelać walą w ludność cywilną.

    Raczej nie. Nie chcesz chyba powiedziec, ze ostrzeliwanie miasta
    katiuszami/gradami, to proba likwidacji obroncow z wyrzutniami
    ppanc.
    Ot, terror ogolny, tylko ciekawe jakie maja zamiary.

    > To nie dość, że nie odnosi skutku
    > wojskowego, to jeszcze wzmaga opór innych krajów oraz samych Ukraińców.

    Opinia innch krajow im wisi ... opinia Ukraincow byc moze tez.

> [...]
    > ale również tego, ze nie mają gdzie jechać i po co. Przecież koło tych
    > pojazdów nie widać żołnierzy. Żołnierze poszli walczyć. po co mają puste

    40km poszli? A zaopatrzenie im dowozą?

    > O ile czołgi i BWP są pojazdami, których
    > miejsce jest na styku walczących, to transportery MT-LB, czy ciężarówki
    > już nie.

    Ale moglyby podwiezc blisko, i stac w rezerwie. Czy chocby w
    pierscieniu okrązenia, gdzies tam w drugiej linii.

    Ale z drugiej strony ... Ukraina widac nie ma tez srodkow, aby te
    kolumne zaatakowac. A wydaje sie, ze to taki dobry cel..

    J.

  • 88. Data: 2022-03-18 23:43:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Mar 2022 21:13:23 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    > Chyba jądrową? Bo jeśli chodzi o chemiczną, to wiesz...

    To szukali, szukali, i jakos nie znalezli.
    A przeciez miala byc, wywiad gwarantowal.

    > Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.
    > Ale jednak "całokształt" jest raczej jasny.

    Ale ja pisze o latach 2015-2021, gdzies tam po ukrainskiej stronie
    "frontu".

    J.

  • 89. Data: 2022-03-19 09:07:48
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-03-18 o 23:40, J.F pisze:

> [...]
    >
    > No i to co pisze czasami - jak kiedys wk* Putina za bardzo,
    > to nam np przysle ostrzegawczą atomówke. Jedna, na Warszawe.

    Naoglądałem się filmów i stąd moja wiedza i putanie -
    a to jak będzie odpalony jakiś nuklearny ładunek, to on
    nie będzie zidentyfikowany? No wiecie, siedzi taki sztab polityków
    nad ekranem gdzie przemieszcza się taka plamka
    i zastanawia się czy odpalić przeciwrakietę czy coś innego zrobić?
    Tzn czy taka atomówka ma szansę dolecieć?

  • 90. Data: 2022-03-19 09:11:08
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-03-19 o 09:07, cef pisze:

    > Naoglądałem się filmów i stąd moja wiedza i putanie -

    Putanie :-) - tak działa putinowski przekaz podprogowy.

    > Tzn czy taka atomówka ma szansę dolecieć?

    Teraz to pewnie mają jakieś mniejsze, zburzą pewnie
    mniej ale syfu nuklearnego zostawią jak 20kt