  • 161. Data: 2022-07-21 06:41:59
    Temat: Re: Wkrótce bankructwo Rosji
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Jul 2022 02:29:26 +0200, Poldek wrote:

    > Czy już Rosja zbankrutowała?
    > Czy coś przegapiłem?

    Nie wiem jak na rynku wewnetrznym, ale na zewnetrznym ... Rosja miala
    duze nadwyzki dewiz.
    A ze teraz ją odcieli tez od importu, to prawdopodobnie nadal ma.

    Tylko ze przez rózne izolacje bankow, zamrożenie aktywow,
    moze miec trudnosci w spłacaniu zagranicznych zobowiązań.

    https://tradingeconomics.com/russia/foreign-exchange
    -reserves

    No - spory spadek przez pol roku, ciekawe skad ...

    https://www.cia.gov/the-world-factbook/countries/rus
    sia/#economy

    Exports
    $379.12 billion (2020 est.)
    $481.76 billion (2019 est.)
    $508.56 billion (2018 est.)

    Imports
    $304.68 billion (2020 est.)
    $353.25 billion (2019 est.)
    $343.58 billion (2018 est.)

    Ciekawe, jak to teraz wyglada ... ograniczyli import?
    A z drugiej strony ceny surowcow rosną, to ograniczony eksport
    ilosciowy moze przyniesc nawet wiecej dolarow.

    Natomiast ... jak w perspektywie lat swiat ograniczy konsumpcje paliw,
    to Rosja moze miec kiepsko.

    Chyba ze ... stanie sie znaczacym producentem biopaliw, bo przeciez
    terenu ma pełno, a na skutek ocieplenia moze nawet lód ustąpi :-)

    No ale wezmy Polske dla porownania.
    Zbanktrutowalismy?
    Patrzac na zadluzenie budzetu - to dawno temu :-)

    A jednak obligacje spłacamy, a nowe nadal sie "sprzedają".

    No, tych obligacji z OFE Tusk nie splacil, a i Kaczynski nie zamierza.
    Choc moze zle powiedziane - Tusk zamierzal splacic w emeryturach,
    Kaczynski ... zamierza zreformowac emerytury :-)

    Ale czy Tusk naprawde zamierzał, czy "a niech sie nastepcy martwią"
    :-)

    I podobnie z Kaczynskim - wprost nie powiedzial, ze nie bedzie
    splacone, ewentualna reforma ... tak wprost calosci nie ukradnie,
    ale czy pomyslal, jak to sie splaci, czy "jakos to bedzie ... ale to
    nie moje zmartwienie".

    Tylko ze dzien rozpoczenia splat sie zbliza, a obaj beda emerytami
    moze jescze dlugie lata :-)

    J.

  • 162. Data: 2022-07-26 07:32:02
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Idź do okienka w tamtejszym banku i wypłać swoje $100k, to się dowiesz.

    -----

  • 163. Data: 2022-07-28 00:00:23
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-07-26 o 07:32, ąćęłńóśźż pisze:
    > Idź do okienka w tamtejszym banku i wypłać swoje $100k, to się dowiesz.
    >

    > -----

    Nie mam 100 tys. $ w ruskim banku, ale dwa lata temu poszedłem do
    okienka w Pekao z żubrem i poprosiłem o wypłatę moich 1,5 tys. Euro i
    pani powiedziała, że tyle nie ma :-(

  • 164. Data: 2022-07-28 00:16:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 28 lipca 2022 o 00:00:25 UTC+2 Poldek napisał(a):

    > Nie mam 100 tys. $ w ruskim banku, ale dwa lata temu poszedłem do
    > okienka w Pekao z żubrem i poprosiłem o wypłatę moich 1,5 tys. Euro i
    > pani powiedziała, że tyle nie ma :-(

    I jak się sprawa skończyła?
    Reklamację napisałeś?
    Czy może mieli prawo nie mieć 1,5k euro bez awizacji?

    W aliorze dopchać się do kasy nie można bo sobie wymyślili "umawianie się na godzinę"
    przez jakieś booksy i przychodząc z ulicy możesz sobie posiedzieć do czasu, aż pani
    wyjdzie i zaanonsuje koniec obsługi kasowej - i to wcześniej niż podają na stronie, w
    sumie zyskujesz bo tracisz pół godziny mniej...

  • 165. Data: 2022-07-28 01:45:16
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > I jak się sprawa skończyła?

    Wyszedłem bez pieniędzy.

    > Reklamację napisałeś?

    Nie chciało mi się.

    > Czy może mieli prawo nie mieć 1,5k euro bez awizacji?

    Na pewno mieli prawo.

  • 166. Data: 2022-07-28 10:20:50
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 28 lipca 2022 o 01:45:17 UTC+2 Poldek napisał(a):

    > Wyszedłem bez pieniędzy.

    Ale zupełnie?
    Więc czy to było "tyle nie ma" czy "w ogóle nie ma"?

    > Nie chciało mi się.
    > Na pewno mieli prawo.

    Jak się klientom pisać reklamacji nie chce to bank zawsze będzie miał prawo - czy to
    pisane czy też kaduka...

    Żonie wczoraj przytomnie kazałem rozładować furię na alior w pisaniu reklamacji, a
    nie truciu mi o tym przy obiado-kolacji.
    Teraz poszła twardo jeszcze raz (ale do innego oddziału), choć wczoraj na tym booksy
    nie było już terminów na dzisiaj, zapisana jest na jutro.
    Ciekawe co uzyska...

  • 167. Data: 2022-07-28 11:04:02
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jeśli prezesem tego banku był były taksówkarz to nic dziwnego.

    -----