    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Wkrótce bankructwo Rosji
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Thu, 21 Jul 2022 06:41:59 +0200

    On Thu, 21 Jul 2022 02:29:26 +0200, Poldek wrote:

    > Czy już Rosja zbankrutowała?
    > Czy coś przegapiłem?

    Nie wiem jak na rynku wewnetrznym, ale na zewnetrznym ... Rosja miala
    duze nadwyzki dewiz.
    A ze teraz ją odcieli tez od importu, to prawdopodobnie nadal ma.

    Tylko ze przez rózne izolacje bankow, zamrożenie aktywow,
    moze miec trudnosci w spłacaniu zagranicznych zobowiązań.

    https://tradingeconomics.com/russia/foreign-exchange
    -reserves

    No - spory spadek przez pol roku, ciekawe skad ...

    https://www.cia.gov/the-world-factbook/countries/rus
    sia/#economy

    Exports
    $379.12 billion (2020 est.)
    $481.76 billion (2019 est.)
    $508.56 billion (2018 est.)

    Imports
    $304.68 billion (2020 est.)
    $353.25 billion (2019 est.)
    $343.58 billion (2018 est.)

    Ciekawe, jak to teraz wyglada ... ograniczyli import?
    A z drugiej strony ceny surowcow rosną, to ograniczony eksport
    ilosciowy moze przyniesc nawet wiecej dolarow.

    Natomiast ... jak w perspektywie lat swiat ograniczy konsumpcje paliw,
    to Rosja moze miec kiepsko.

    Chyba ze ... stanie sie znaczacym producentem biopaliw, bo przeciez
    terenu ma pełno, a na skutek ocieplenia moze nawet lód ustąpi :-)

    No ale wezmy Polske dla porownania.
    Zbanktrutowalismy?
    Patrzac na zadluzenie budzetu - to dawno temu :-)

    A jednak obligacje spłacamy, a nowe nadal sie "sprzedają".

    No, tych obligacji z OFE Tusk nie splacil, a i Kaczynski nie zamierza.
    Choc moze zle powiedziane - Tusk zamierzal splacic w emeryturach,
    Kaczynski ... zamierza zreformowac emerytury :-)

    Ale czy Tusk naprawde zamierzał, czy "a niech sie nastepcy martwią"
    :-)

    I podobnie z Kaczynskim - wprost nie powiedzial, ze nie bedzie
    splacone, ewentualna reforma ... tak wprost calosci nie ukradnie,
    ale czy pomyslal, jak to sie splaci, czy "jakos to bedzie ... ale to
    nie moje zmartwienie".

    Tylko ze dzien rozpoczenia splat sie zbliza, a obaj beda emerytami
    moze jescze dlugie lata :-)

    J.