  • 101. Data: 2022-03-21 07:36:39
    Temat: Re: Wkrótce bankructwo Rosji
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.03.2022 o 00:28, J.F pisze:
    > Tak swoja droga ... chrupiaca bułka z karkowka z grilla ... a czemu my
    > nie wymyslimy czegos wlasnego ..

    Ależ są własne pomysły. Rzecz w tym, że nie sieciowe. Jak jadę przez
    Polskę, to z automatu szukam McDonalds na kawę, bo wiem, co to jest.
    Albo pytam jakiegoś "lokalsa", gdzie tu się na kawę chodzi, jak mam pod
    ręką.

    --
    Robert Tomasik

  • 102. Data: 2022-03-21 10:59:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Mar 2022 07:36:39 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Ależ są własne pomysły. Rzecz w tym, że nie sieciowe. Jak jadę przez
    > Polskę, to z automatu szukam McDonalds na kawę, bo wiem, co to jest.

    A ja nie. Mielony/siekany ujdzie, buła rozmiekła, majonezu ... mam
    stosunek obojetny.
    Frytki dobre, kawa dobra ... ale dobra kawa jest i na orlenie.
    Zjem tego Maca, ale bez szacunku.

    A hotdogi na stacji tez zjadliwe :-)

    No ale czy to tak trudno zebrac sie tym wlascicielom i wymyslec
    np "Iwanbuger" czy u nas "Jadlo poslskie" albo bezczelnie "Gyros" ?
    Musi byc jakis obcokrajowiec, ktory przyjmie pieniadze?

    A jak jade przez Polske autostradami/ekspresowkami, to moge zjesc co
    daja na stacjach/mopach, no chyba, ze bardzo mi nie pasuje
    i bede szukal gdzies z boku.

    Jest jeszcze jedna sprawa ... gdzies tam wyczytalem, ze McDonald jest
    firma ktora zarabia ... na nieruchomosciach. Jak to pisali
    "mamy lokale w dobrych punktach, wynajmujemu je, najemca moze
    prowadzic dowolną dzialalnosc, ale jakos tak najlepiej zarabia na
    hamburgerach".

    To sie chyba tyczy USA, bo w Polsce ... nie sa te wszystkie Mac'i
    wlasnoscia lokalnych biznesmenow ?

    > Albo pytam jakiegoś "lokalsa", gdzie tu się na kawę chodzi, jak mam pod
    > ręką.

    Na CB mozna bylo spytac ... ale coraz rzadziej w uzyciu.

    J.

  • 103. Data: 2022-03-21 12:59:05
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-03-18 o 23:40, J.F pisze:

    > Ale z drugiej strony ... Ukraina widac nie ma tez srodkow, aby te
    > kolumne zaatakowac. A wydaje sie, ze to taki dobry cel..

    Zabicie żołnierza eliminuje go z walki, a zranienie eliminuje z walki
    dwóch a może trzech.

    Może ta kolumna to taki celowo zraniony żołnierz, którym trzeba się
    zająć. Jest zimno. Żołnierze siedzą w pojazdach i spalają paliwo aby się
    ogrzać no i muszą też jeść. Całe zaopatrzenie, które zostanie dowiezione
    do tej stojącej kolumny nie zostanie dowiezione do oddziałów na froncie.

    Wydaje mi się, że Ukraińcy dość skutecznie rozprawiają się z kanałami
    zaopatrzeniowymi. Może pozostawienie takiej kolumny jako 'studni bez dna
    dla zaopatrzenia' jest elementem strategii atakowania linii
    zaopatrzeniowych.
    P.G.

  • 104. Data: 2022-03-21 16:28:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> writes:

    > Mam niesmak i przykro mi, chociaż bardzo kibicuję Ukraińcom, że nasz
    > rząd nie dba o Polaków, szczegnie chorych. W szpitalach na Polaka dają
    > 6 czy 9 zł i jedzenie nie nadaje się do jedzenia,

    Naprawdę wierzysz że szpital otrzymuje "6 czy 9 zł" dziennie za jednego
    pacjenta?
    Kiedyś na Discovery słyszałem, że żaba (a może to była ryba) wysuwa
    język z szybkością światła (inna robiła to "tylko" z szybkością
    dźwięku), więc w sumie...

    > a na Ukraińca
    > przyjętego przez kogos z Poski- 40 zł na dzień. Panie, które przyjęły
    > Ukraińca kupiły sobie drogie pieski rasowe

    Ilu przyjęły tych Ukraińców?
    Sugerujesz, że przyjęcie kogoś pod własny dach za 40 zł dziennie to jest
    rodzaj dobrego biznesu, czy coś w tym rodzaju? Stawka powinna być
    niższa? Oczywiście nie mam pojęcia ile (i czy) za to dostają pieniędzy.

    > i robią codziennie duże
    > zakupy w marketach.

    Współczuję. Ale jak się ma wielu gości, to trzeba robić, pewnie
    codziennie, duże zakupy w marketach. 40 zł dziennie nie wystarczy, by
    codziennie chodzić z gośćmi do knajpy (np. na śniadanie
    i obiadokolację), chociaż oczywiście przynajmniej część kosztów to
    pokryje.

    > Widzi się sporo mkodych Ukraińców, którzy uciekli
    > od wojny.

    To raczej całkowicie zrozumiałe i byłoby dziwne, gdyby nie było ich
    widać.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 105. Data: 2022-03-21 16:53:51
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

> [...]
    > rodzaj dobrego biznesu, czy coś w tym rodzaju? Stawka powinna być
    > niższa? Oczywiście nie mam pojęcia ile (i czy) za to dostają pieniędzy.

    50 zeta to płaciłem za sam nocleg na jakimś zadupiu wiejskim
    i to kilka lat wstecz... wiec bez przesady
    byznes to raczej nie jest

    Pozdro

  • 106. Data: 2022-03-21 17:08:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Mar 2022 16:53:51 +0100, Waldek wrote:

    > 50 zeta to płaciłem za sam nocleg na jakimś zadupiu wiejskim
    > i to kilka lat wstecz... wiec bez przesady
    > byznes to raczej nie jest

    Byznes wielki ot moze nie, ale jak ktos ma wolna kawalerke,
    i przyjmie tam matke z dzieckiem ... 2400/mc, to chyba sie oplaca,
    nawet bardzo.
    A jak ma wieksze mieszkanie i dwie takie matki oraz dwoje dzieci ...
    oj, bardzo sie oplaca.

    A dalsza strona medalu - tych uchodzcow zjechalo do nas juz jakies 2
    mln, to trzeba 2.5 mld zl/mc. dwoch miesiecy rzad nie wytrzyma.

    Miejmy nadzieje, ze juz zalatwia dotacje w UE i ONZ :-)

    J.

  • 107. Data: 2022-03-21 19:01:55
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, J.F.
    On 21.03.2022 17:08 you wrote:

    > Byznes wielki ot moze nie, ale jak ktos ma wolna kawalerke, i
    > przyjmie tam matke z dzieckiem ... 2400/mc, to chyba sie oplaca,
    > nawet bardzo.

    Pamiętaj jeszcze o kateringu

    > A jak ma wieksze mieszkanie i dwie takie matki oraz dwoje dzieci ...
    > oj, bardzo sie oplaca.

    Wynajmij na Airbnb jakiś Lidl na 2 miesiące i zrób biznes.

    > A dalsza strona medalu - tych uchodzcow zjechalo do nas juz jakies 2
    > mln, to trzeba 2.5 mld zl/mc. dwoch miesiecy rzad nie wytrzyma.

    2 mln weszło ale pewnie połowa z tego poszła dalej.
    A połowa z połowy ma tu kogoś kto był wcześniej i wsparcia nie
    potrzebuje.

    > Miejmy nadzieje, ze juz zalatwia dotacje w UE i ONZ :-)

    Wymienią uszczelkę VAT na jeszcze lepszą.

    --
    Pete

  • 108. Data: 2022-03-21 19:31:21
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-03-21 o 19:01, Pete pisze:

    > Pamiętaj jeszcze o kateringu

    Biznes polega na tym, że wynajmujesz chałupę czterem osobom
    i bierzesz 4800 nieopodatkowanej kasy z budżetu.
    Nie myślisz chyba, że Ci biznesowi dobroczyńcy będą się zajmować
    jeszcze żywieniem tych gości.

  • 109. Data: 2022-03-21 19:45:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    cef <c...@i...pl> writes:

    > Biznes polega na tym, że wynajmujesz chałupę czterem osobom
    > i bierzesz 4800 nieopodatkowanej kasy z budżetu.
    > Nie myślisz chyba, że Ci biznesowi dobroczyńcy będą się zajmować
    > jeszcze żywieniem tych gości.

    No ale jak to - przecież Animka napisała o codziennych, dużych zakupach
    w markecie :-)
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 110. Data: 2022-03-21 20:29:47
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, cef.
    On 21.03.2022 19:31 you wrote:

> [...]
    > bierzesz 4800 nieopodatkowanej kasy z budżetu. Nie myślisz chyba, że
    > Ci biznesowi dobroczyńcy będą się zajmować jeszcze żywieniem tych

    Skoro już poświadczasz nieprawdę, to idźmy dalej.
    Po co w ogóle wynajmować coś komuś?

    --
    Pete