  • 1. Data: 2011-09-06 05:22:28
    Temat: WBK walutowy EUR - czy to jest normalne?
    Od: "Piotr C." <piotr@usun_to_mabanana.com>

    Witam,

    Przelałem EUR z zagranicy (SEPA) na konto walutowe w WBK. Wczoraj
    popołudniu pojawiła się opłata (5zł / EUR1.2) ale pieniędzy nie ma - saldo
    -EUR1.20 ;) Czy to norma? Fakt że jest jeszcze wcześnie rano, ale skoro
    pobrali opłatę nawet podając jaka kwota była przelewana, to czemu nie ma
    salda?

    P.

  • 2. Data: 2011-09-06 08:31:21
    Temat: Re: WBK walutowy EUR - czy to jest normalne?
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Piotr C. <piotr@usun_to_mabanana.com> wrote on 2011-09-06_7:22
> [...]
    > jeszcze wcześnie rano, ale skoro pobrali opłatę nawet podając
    > jaka kwota była przelewana, to czemu nie ma salda?

    Po pierwsze przesadzasz - system pozwala - we w miarę pewny sposób
    - szybko zlecać operacje na przyszłość; wtedy brak środków w danej
    chwili nie ma znaczenia.

    Po drugie przesadzasz - oprócz nieprzewidywalności kolejności
    przelewów wewnętrznych i zewnętrznych w "dniach szczytu" (10, 15,
    20 itp.) realizacja wszsytkich operacji jest stabilna. W dodatku
    druga próba wykonania przelewu z datą przyszłą, dokonywana przed
    zamknięciem dnia ma taką zaletę, że przelewy podatkowe są
    wykonywane terminowo (liczy się data wyjścia środków), nawet gdyby
    środki wpłynęły trzecią sesją, co jest dużą zaletą dla dg.

    Po trzecie przesadzasz - interfejs jest w pełni sterowalny z
    poziomu rozmaitych automatów (np. Macros), w przeciwieństwie do
    różnych innych banków (np. IB, OF, GT GOL itp.), ze względu na
    ryzyko pomieszania zmysłów ;-)

    Oczywiście system EB nie powinien mieć tych wszystkich usterek,
    które ma (o to trzeba walczyć), ale weź Półbank - masz system "bez
    błędów" ("wszystko działa, jak natura chciała"), ale tak pokręcony
    i z takimi ograniczeniami, że nawet gdyby przelewy zewnętrzne z
    kont oszczędnościowych były darmowe (a więc o jeden z przyszłą
    datą przelew mniej), to bym z tego banku nie korzystał, ze względu
    na ryzyko pomieszania zmysłów... :-)

    witrak()

  • 3. Data: 2011-09-06 08:35:32
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "witrak()" <w...@h...com> writes:

    > Piotr C. <piotr@usun_to_mabanana.com> wrote on 2011-09-06_7:22
    [....]

    Tak cały czas się zastanawiam, co Twoja odpowiedź ma wspólnego z
    narzekaniami przedpiścy i nijak mi nie wychodzi.

    --
    http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-k
    rztusza-kto-nastepny/

  • 4. Data: 2011-09-06 08:54:49
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    witrak() <w...@h...com> wrote on 2011-09-06_10:31

    Przepraszam, miało iść do Eneuela w innym wątku...
    :-(

    witrak()

  • 5. Data: 2011-09-06 08:56:00
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 06 Sep 2011 10:35:32 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

    > Tak cały czas się zastanawiam, co Twoja odpowiedź ma wspólnego z
    > narzekaniami przedpiścy i nijak mi nie wychodzi.

    Chyba pomylił po prostu wątki.

    --
    xbartx

  • 6. Data: 2011-09-06 16:48:15
    Od: "Piotr C." <piotr@usun_to_mabanana.com>

    On 2011-09-06 07:22, Piotr C. wrote:
> [...]
    > -EUR1.20 ;) Czy to norma? Fakt że jest jeszcze wcześnie rano, ale skoro
    > pobrali opłatę nawet podając jaka kwota była przelewana, to czemu nie ma

    Wszystko już OK, pieniądze dotarły - może ręcznie księgują ;)

    P.