  • 1. Data: 2011-09-06 11:16:04
    Temat: Optymalizator nie działa prawidłowo
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Optymalizator kolegi Szustaka coś nie za dobrze optymalizuje.
    http://optymalizator.szustak.pl/
    Weźmy np. oprocentowanie 18.25% i kwotę 1000zł. I coś tu nie bangla.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 2. Data: 2011-09-09 14:40:07
    Temat: Re: Optymalizator nie działa prawidłowo
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Optymalizator kolegi Szustaka coś nie za dobrze optymalizuje.
    > http://optymalizator.szustak.pl/
    > Weźmy np. oprocentowanie 18.25% i kwotę 1000zł. I coś tu nie bangla.

    Que?
    Excel pokazuje mi to samo co u niego,
    tzn.: 0.51zl odsetek przy kwocie 1010.00zl.

  • 3. Data: 2011-09-09 15:48:26
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Q napisał(a) :

    > Que?
    > Excel pokazuje mi to samo co u niego,
    > tzn.: 0.51zl odsetek przy kwocie 1010.00zl.

    O ile pamiętam, umowa, między nami ;-) , była taka, że kwota odsetek
    musi być większa niż pół grosza. Oczywiście na którymś kolejnym
    miejscu po przecinku.

    Przykład niekonsekwencji z powyższej strony:

    Podaje nam kwotę optymalną 1210,00 dla 0,61 odsetek. Dokładnie tych
    odsetek jest 0,6050000000. Dla kwoty 1210,01 będzie już 0,6050050000.

    Natomiast kolejne kwoty optymalne są już takie, że strona podaje nam
    je dla odsetek większych niż pół grosza. Ot, pierwsza następna
    1230,01 i będzie to właśnie 0,6150050000, natomiast dla 1230,00
    byłoby to 0,6150000000.

    Nic dodać, nic ująć. Sama esencja grupy dyskusyjnej o bankach, gdzie
    toczą się spory o 0,0005 gr (czytaj: pięć dziesięciotysięcznych
    grosza) :-D

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 4. Data: 2011-09-12 10:14:59
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > O ile pamiętam, umowa, między nami ;-) , była taka, że kwota odsetek
    > musi być większa niż pół grosza. Oczywiście na którymś kolejnym
    > miejscu po przecinku.

    Musi? Masz jakis konkretny bank na mysli?
    Pytam, bo kiedys zrobilem sobie w Excelu
    banalna tabelke z polgroszowkami (ale rowne, tzn. nie wieksze)
    i dziala to do dzis we wszystkich bankach (w ktorych mam konta :).

    > Przykład niekonsekwencji z powyższej strony:

    Ups - sprawdzilem tylko dla pierwszych paru wartosci,
    ale patrzac nieco dalej fakt - jest niekonsekwencja.

> [...]
    > je dla odsetek większych niż pół grosza. Ot, pierwsza następna
    > 1230,01 i będzie to właśnie 0,6150050000, natomiast dla 1230,00

    Ok, ale po co korzystac ze strony i martwic sie
    czy typ sie nie walnal w obliczeniach
    jak mozna samemu zrobic sobie taka tabelke w excelopodobnych sofcie
    w 3 minuty?