  • 1. Data: 2011-09-05 13:38:03
    Temat: Uwaga na Nordea i ulge odsetkową
    Od: NiusOnly <_...@g...pl>

    Witam

    Radzę uważać na zaświadczenia wydawane przez bank Nordea. W zeszłym w w
    tym roku wyliczyli mi złą kwotę na zaświadczeniu o ilości zapłaconych
    odsetek. Kwota nie zgadza się z kwotą z wyciągów. Niestety nikt nie
    potrafi powiedzieć skąd wynika różnica.
    Rozmowa jak z pracownikami jak z automatem, "system podaje to tak
    jest"... ale ten sam system w wyciągach podaje inną kwotę. Od razu mówię
    że różnica nie jest wielka ale raczej nie może wynikać z zaokrągleń
    (200zł)... w każdym razie radzę sprawdzić żeby uniknąć problemów ze
    skarbówką.

  • 2. Data: 2011-09-05 14:08:45
    Temat: Re: Uwaga na Nordea i ulge odsetkową
    Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    NiusOnly <_...@g...pl> napisał(a):

    > że różnica nie jest wielka ale raczej nie może wynikać z zaokrągleń
    > (200zł)... w każdym razie radzę sprawdzić żeby uniknąć problemów ze
    > skarbówką.

    A to kredyt walutowy czy PLNowy? Jeśli walutowy to na pewno wynika z
    zastosowanego kursu. Jak PLNowy to mają niezły burdel :)

  • 3. Data: 2011-09-05 14:42:02
    Od: NiusOnly <_...@g...pl>

    W dniu 2011-09-05 16:08, k...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:

    > A to kredyt walutowy czy PLNowy? Jeśli walutowy to na pewno wynika z
    > zastosowanego kursu. Jak PLNowy to mają niezły burdel :)

    Walutowy ale co miesiąc przy każdej racie jest rozbicie na kapitał i
    odsetki (wyrażone w PLN w dniu kiedy był spłacany kredyt). Na
    zaświadczeniu też mają podać zapłacone odsetki w PLN. Wystarczy zsumować
    12 kwot i wychodzi. Niestety u nich wychodzi inaczej i nikt nie jest w
    stanie powiedzieć dlaczego... a skarbówkę ich niewiedza raczej nie
    będzie interesowała bo odpowiada podatnik.. Oczywiście Nordea takie
    zaświadczenie wydaje odpłatnie i jednocześnie zastrzega że nie odpowiada
    że skutki podatkowe.
    A burdel to tam mają tak czy inaczej. Wszystkie formalności ciągną się w
    nieskończoność.

    M.

  • 4. Data: 2011-09-05 14:51:13
    Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    NiusOnly <_...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > odsetki (wyrażone w PLN w dniu kiedy był spłacany kredyt). Na
    > zaświadczeniu też mają podać zapłacone odsetki w PLN. Wystarczy zsumować

    Nie znam prawa podatkowego w tym zakresie, ale może jest tak, że przyjmuje się
    kurs z jakiegoś konkretnego dnia? Może nie kurs bankowy, a NBP? W niektórych
    podatkowych sytuacjach tak bywa.

    No i sprawdź kiedy wystawili zaświadczenie i przelicz sumę w walucie po kursie
    z tego dnia, kiedy wystawili papier.

  • 5. Data: 2011-09-05 15:33:18
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    > No i sprawdź kiedy wystawili zaświadczenie i przelicz sumę w walucie po
    > kursie
    > z tego dnia, kiedy wystawili papier.

    Uhm, przyszło mi to samo do głowy . Ze na zaświadczeniu zsumowali odsetki
    w walucie i przeliczyli je po jednym kursie z jakiegoś dnia /moze z konca
    roku/

    Pozdrawiam
    as