  • 1. Data: 2004-12-27 17:02:25
    Temat: W co zainwestowac 2000 Euro?
    Od: "loomer" <n...@p...TOTEZ.onet.pl>

    Witam!
    Pytanie jak w temacie.
    Warunki: bez przewalutowywania, horyzont czasowy: rok i wiecej, ryzyko:
    srednie.

    Dzieki z góry.

  • 2. Data: 2004-12-27 17:24:05
    Temat: Re: W co zainwestowac 2000 Euro?
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "loomer" <n...@p...TOTEZ.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Pytanie jak w temacie.
    > Warunki: bez przewalutowywania, horyzont czasowy: rok i wiecej, ryzyko:
    > srednie.

    W lokate walutowa- 2,15% w BGK -lokata Non-stop (2,15% przy dotrzymaniu do
    12-mies)

  • 3. Data: 2004-12-27 20:24:57
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "loomer" <n...@p...TOTEZ.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Warunki: bez przewalutowywania, horyzont czasowy: rok i wiecej, ryzyko:
    > srednie.

    Kupić sobie coś potrzebnego z przeceny w krajach Euro.
    2000 to bardzo mało. Na lokacie euro stracisz względem złotówek

  • 4. Data: 2004-12-27 21:50:33
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SP9LWH" <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "loomer" <n...@p...TOTEZ.onet.pl> napisał w wiadomości

    Na lokacie euro stracisz względem złotówek

    Na lokacie w EUR mozna zyskac lub stracic, kurs w perspektywie roku jest
    trudno prognozowac.Jezeli PLN sie oslabi to na lokacie w EUR mozna zyskac o
    wiele wiecej niz na zlotowkowej i to jeszcze bez opodatkowania tego wzrostu.

  • 5. Data: 2004-12-28 07:40:37
    Od: g...@s...pl

> [...]
    > wiele wiecej niz na zlotowkowej i to jeszcze bez opodatkowania tego wzrostu.

    Sugerujesz że podatek Belki nie obejmuje zysku z lokat walutowych ? (ja tylko
    pytam bo sam już nie wiem). Mógłbys wyjaśnić co rozumiesz przez "bez
    opodatkowania" ?

    George

  • 6. Data: 2004-12-28 07:49:31
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    g...@s...pl wrote:

    > Sugerujesz że podatek Belki nie obejmuje zysku z lokat walutowych ?
    > (ja tylko pytam bo sam już nie wiem). Mógłbys wyjaśnić co rozumiesz
    > przez "bez opodatkowania" ?

    Napisał wyraźnie: "bez opodatkowania wzrostu". Opodatkowane są tylko
    odsetki a nie różnice kursowe.

  • 7. Data: 2004-12-28 12:10:51
    Od: g...@s...pl

    > Napisał wyraźnie: "bez opodatkowania wzrostu". Opodatkowane są tylko
    > odsetki a nie różnice kursowe.

    Wiem co napisał. Pytanie jest innego typu. Z tego co wiem szumnie mówiono o
    opodatkowaniu wszystkich dochodów z kapitału stawką liniową 19%.
    Wymienie choćby:
    - zysk osiagane poprzez handel akcjami
    - zysk osiągane poprzez handel prawami pochodnymi
    - zysk oiągany poprzez naliczanie odsetek bankowych

    W tym wątku pojawia się sugestia że "zysk osiągnięty z handlu walutą polską"
    jest nieopodatkowany. Ja jedynie chciałbym się dowiedzieć czy tak rzeczywiście
    jest.

    Dla uproszczenia:
    mam 10K PLN wkładam do banku na 12M i dostaje założmy 10% odsetek.
    Podatek wyniesie więc circa 200 PLN czyli netto mam 10.800 PLN

    a teraz ro samo z EUR
    a) przewalutowuje po 4.00 = 2.5k EUR
    b) zakładam lokate na 12M na 2.15% (powiedzmy) = 2.5K + 53,75 EUR (odsetki)
    podatek więc wyniesie = 10.21 EUR (tak ???) czyli netto mam 2543,54 EUR
    c) załóżmy dodatkowo osłabienie złotego 6% (kurs skoczył z 4 do 4.24) więc
    netto w PLN po przewalutowaniu będe miał również około 10.800 PLN

    A teraz porównajmy należny podatek w obu wariantach:
    wariant PLN - 200
    wariant EUR - 10.21EUR * 4.24 = 43.29 PLN

    jeśli to prawda ... to niezłe jajko no i moje pytanie do kogos kto to
    przerabiał. Czy tak można "zamieszać" w rzeczywistości i US się nie przywali.

    George

  • 8. Data: 2004-12-28 13:18:09
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    g...@s...pl wrote:

> [...]
    >
    > jeśli to prawda ... to niezłe jajko no i moje pytanie do kogos kto to
    > przerabiał. Czy tak można "zamieszać" w rzeczywistości i US się nie

    Mogę ci napisać tylko trzy rzeczy
    1. Zwróć uwagę, że w UPDOF istnieją dwa rodzaje podatku od dochodów
    kapitałowych: "belkowe" od odsetek płacone przez płatnika np bank i
    zwykły podatek płacony przez podatnika.
    2.Żaden znany mi bank nie pobiera podatku od zmiany kursu walut na
    rachunku.
    3. Właściwie czytając ustawę nie widzę dlaczego jest jak w p. 2

  • 9. Data: 2004-12-28 14:42:06
    Od: "ja" <...@m...il>

    Użytkownik <g...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > jeśli to prawda ... to niezłe jajko no i moje pytanie do kogos kto to
    > przerabiał. Czy tak można "zamieszać" w rzeczywistości i US się nie

    Dokładnie tak to liczą
    Czy tu ma miejsce jakieś "mieszanie" ?
    Pokazałeś jedną stronę medalu
    Policz zysk dla tych co kupowali euro po około 5zł i sprzedawać będą po 4zł

  • 10. Data: 2004-12-28 14:55:00
    Od: g...@s...pl

    > Użytkownik <g...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Dokładnie tak to liczą

    Super. Dzieki.

    > Czy tu ma miejsce jakieś "mieszanie" ?
    > Pokazałeś jedną stronę medalu
    > Policz zysk dla tych co kupowali euro po około 5zł i sprzedawać będą po 4zł

    No cóż .. nie mówimy o podatku od "strat" a od zysków z dochodów kapitałowych.
    Chodzi mi jedynie o to, że w przypadku zaistnienia podobnych parametrów
    dochodowści podatek jest znacząco różny więc i zysk netto także. Ucieczka
    przed polskim belkowym jest więc chyba jasna.

    Można trzymać EUR na 2.15% (i od tego płacić podatek) a potencjalny zysk
    kursowy mamy nieopodatkowany albo trzymać PLN na 6% (i płacić od całości).
    Narażamy się oczywiscie na ryzyko kursowe ale to już zupełnie inna sprawa.

    George