    From: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: W co zainwestowac 2000 Euro?
    Date: Tue, 28 Dec 2004 14:18:09 +0100

    g...@s...pl wrote:

    > W tym wątku pojawia się sugestia że "zysk osiągnięty z handlu walutą
    > polską" jest nieopodatkowany. Ja jedynie chciałbym się dowiedzieć czy
    > tak rzeczywiście jest.
    >
    > Dla uproszczenia:
    > mam 10K PLN wkładam do banku na 12M i dostaje założmy 10% odsetek.
    > Podatek wyniesie więc circa 200 PLN czyli netto mam 10.800 PLN
    >
    > a teraz ro samo z EUR
    > a) przewalutowuje po 4.00 = 2.5k EUR
    > b) zakładam lokate na 12M na 2.15% (powiedzmy) = 2.5K + 53,75 EUR
    > (odsetki)
> [...]

    Mogę ci napisać tylko trzy rzeczy
    1. Zwróć uwagę, że w UPDOF istnieją dwa rodzaje podatku od dochodów
    kapitałowych: "belkowe" od odsetek płacone przez płatnika np bank i
    zwykły podatek płacony przez podatnika.
    2.Żaden znany mi bank nie pobiera podatku od zmiany kursu walut na
    rachunku.
    3. Właściwie czytając ustawę nie widzę dlaczego jest jak w p. 2