  • 1. Data: 2004-12-27 17:12:32
    Temat: Czek - problem
    Od: "Pawel eF" <v...@n...interia.pl>

    Witam serdecznie

    Dotknął mnie przykry problem - otóż "zaginęły w niewyjaśnionych
    okolicznościach" na Poczcie Polskiej dwa czeki wystawione na moje nazwisko -
    był to zwrot podatku kanadyjskiego.
    W PEKAO SA poradzono mi, abym wystąpił o duplikat czeku, ale Kandyjczycy
    upierają się, że czeki wysłali już maju. Czy istnieje metoda pozwalająca
    sprawdzić, czy czeki te zostały zrealizowane?
    Cała sytuacja jest o tyle ciekawa, że czeki wysyłane były przez dwie różne
    instytucje w różnym czasie - i nie bardzo wiem, gdzie ich szukać i skąd
    zacząć śledztwo.

    pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2004-12-27 17:34:05
    Temat: Re: Czek - problem
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "Pawel eF" <v...@n...interia.pl> napisał w wiadomości
    > Cała sytuacja jest o tyle ciekawa, że czeki wysyłane były przez dwie różne
    > instytucje w różnym czasie - i nie bardzo wiem, gdzie ich szukać i skąd
    > zacząć śledztwo.

    tylko bank wystawcy czeku lub sam wystawca czeku - to oni wiedza czy forsa
    poszla z ich konta i nikt inny

    chyba nie ma czegos takiego jak duplikat czeku - wystawia sie nowy czek (ale
    moge sie mylic oczywiscie i calkiem chetnie)

  • 3. Data: 2004-12-27 19:07:12
    Od: "Mojche Swartz" <n...@c...net>

    "Pawel eF" <v...@n...interia.pl> wrote in message
> [...]
    > instytucje w różnym czasie - i nie bardzo wiem, gdzie ich szukać i skąd

    W USA to sie robi w ten sposob, ze dzowni sie pod numer 1-800 i mozna
    sprawdzic. Zalecam kontakt z kanadyjskim IRS w celu zrobienia stop-payment.
    Nikt nie moze zrealizowac czeku z IRS poza osoba, na ktora zostal
    wystawiony. Nie mozna go wplacic na cudze konto ani rozmienic.

  • 4. Data: 2004-12-27 19:47:33
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > Cała sytuacja jest o tyle ciekawa, że czeki wysyłane były przez dwie różne
    > instytucje w różnym czasie

    Hmm, listonosz czy sąsiad, oto jest pytanie...

  • 5. Data: 2004-12-28 16:11:14
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Mojche Swartz" <n...@c...net> writes:

> [...]
    > sprawdzic. Zalecam kontakt z kanadyjskim IRS w celu zrobienia stop-payment.
    > Nikt nie moze zrealizowac czeku z IRS poza osoba, na ktora zostal

    Teoretycznie, bo praktycznie mozna to zrobic bez wiekszego problemu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2004-12-28 16:56:43
    Od: "Mojche Swartz" <n...@c...net>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message

    > Teoretycznie, bo praktycznie mozna to zrobic bez wiekszego problemu.

    Co? Rozmienic czek z IRS? To jest kryminal....I w razie zgloszenia jest to
    scigane z urzedu....

  • 7. Data: 2004-12-28 19:49:18
    Od: "Pawel eF" <v...@n...interia.pl>

    Dziękuje za info - jeżeli czek został zrealizowany (co mam nadzieję
    sprawdzić) to dam info na grupę jakie są dalsze losy sprawy.
    Zgłoszę to napewno gdzie trzeba, bo kwota do realizacji znacznie przekracza
    "znikomą szkodliwość społeczną" - choć nie jest to 90kPLN;)

    pozdrawiam wszystkich
    Paweł

  • 8. Data: 2004-12-28 19:56:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Mojche Swartz" <n...@c...net> writes:

    > Co? Rozmienic czek z IRS? To jest kryminal....I w razie zgloszenia jest to
    > scigane z urzedu....

    Z ktorego urzedu? Jesli ktos przyjdzie z podrobionym dowodem tozsamosci
    do banku, to kogo i jak beda scigac? Bez zartow.

    Czeki to niebezpieczne narzedzie. To ze m.in. w USA sa uzywane
    powszechnie nie ma tu nic do rzeczy - inne podobnie niebezpieczne
    narzedzia takze sa uzywane, nawet na wieksza skale.

    Oczywiscie, to jest kryminal.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2004-12-28 20:02:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Pawel eF" <v...@n...interia.pl> writes:

    > Dziękuje za info - jeżeli czek został zrealizowany

    Szczerze mowiac jednak watpie - to ze cos da sie zrobic nie znaczy
    ze wszyscy o tym wiedza.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2004-12-28 21:05:23
    Od: "Mojche Swartz" <n...@c...net>

    > Z ktorego urzedu? Jesli ktos przyjdzie z podrobionym dowodem tozsamosci
    > do banku, to kogo i jak beda scigac? Bez zartow.

    Czeki z IRS mozna wplacic wylacznie na swoje konto. Wiec co, podrobi ID i
    zalozy konto? Raczysz zartowac?