    From: g...@s...pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: W co zainwestowac 2000 Euro?
    Date: 28 Dec 2004 13:10:51 +0100

    > Napisał wyraźnie: "bez opodatkowania wzrostu". Opodatkowane są tylko
    > odsetki a nie różnice kursowe.

    Wiem co napisał. Pytanie jest innego typu. Z tego co wiem szumnie mówiono o
    opodatkowaniu wszystkich dochodów z kapitału stawką liniową 19%.
    Wymienie choćby:
    - zysk osiagane poprzez handel akcjami
    - zysk osiągane poprzez handel prawami pochodnymi
    - zysk oiągany poprzez naliczanie odsetek bankowych

    W tym wątku pojawia się sugestia że "zysk osiągnięty z handlu walutą polską"
    jest nieopodatkowany. Ja jedynie chciałbym się dowiedzieć czy tak rzeczywiście
    jest.

    Dla uproszczenia:
    mam 10K PLN wkładam do banku na 12M i dostaje założmy 10% odsetek.
    Podatek wyniesie więc circa 200 PLN czyli netto mam 10.800 PLN

    a teraz ro samo z EUR
    a) przewalutowuje po 4.00 = 2.5k EUR
    b) zakładam lokate na 12M na 2.15% (powiedzmy) = 2.5K + 53,75 EUR (odsetki)
    podatek więc wyniesie = 10.21 EUR (tak ???) czyli netto mam 2543,54 EUR
    c) załóżmy dodatkowo osłabienie złotego 6% (kurs skoczył z 4 do 4.24) więc
    netto w PLN po przewalutowaniu będe miał również około 10.800 PLN

    A teraz porównajmy należny podatek w obu wariantach:
    wariant PLN - 200
    wariant EUR - 10.21EUR * 4.24 = 43.29 PLN

    jeśli to prawda ... to niezłe jajko no i moje pytanie do kogos kto to
    przerabiał. Czy tak można "zamieszać" w rzeczywistości i US się nie przywali.

    George