  • 1. Data: 2003-06-28 11:14:11
    Temat: VWBankDirect - pierwszy zgrzyt
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    Dostalem segregator, dostalem potwierdzenie otwarcia PlusKonta,
    dostalem rowniez karte z PIN'em. Pomyslalem wiec, ze moze sobie
    ja uaktywnie - nie ma jednak tak latwo...

    bez jakiegos kodu telefonicznego nie da sie nic zrobic, nie
    moge zmienic limitow transakcji via internet (moge faxem),
    nie moge tez uaktywnic karty. Dowiedzialem sie dzisiaj, ze
    tokena tez nie moge uaktywnic (dziwne, bo jakos w poniedzialek
    bylo to mozliwe i wszystko dziala :-)).

    VLinki zaslaniaja sie "bezpieczenstwem". Jak ja nie cierpie
    tych glupich gadek o bezpieczenstwie jakie gwarantuje mi
    6 cyferek wpisywanych w telefonie... Dlaczego nie moge
    dokonac tych operacji przez internet? Dlaczego nie moge
    poddac sie weryfikacji danych jak np. w MultiBanku (pytanie
    o czesc danych rodzicow, o pelnomocnitwa, posiadane rachunki
    itd. czyli IMHO dane trudniejsze do zdobycia niz owe 6
    cyferek... Na pytanie o punkt umowy, gdzie jest napisane,
    ze zeby skorzystac z karty musze uaktywniac kanal telefoczniny
    zbycie "wewnetrznymi procedurami" - i tyle z nimi gadania...

    IMHO bez sensu.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 2. Data: 2003-06-28 11:18:23
    Temat: Re: VWBankDirect - pierwszy zgrzyt
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Wilczek wrote:

    > bez jakiegos kodu telefonicznego nie da sie nic zrobic, nie
    > moge zmienic limitow transakcji via internet (moge faxem),

    Limity transakcji możesz zmienić "na telefon" (oczywiście mojąc telekod
    :-D ) do 20k PLN. Jak chcesz więcej to faxem albo pocztą papierową.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 3. Data: 2003-06-28 11:23:37
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > Limity transakcji możesz zmienić "na telefon" (oczywiście mojąc telekod
    > :-D ) do 20k PLN. Jak chcesz więcej to faxem albo pocztą papierową.

    Czyli widze, ze znow bedzie ciekawie bo chcialem sobie ustawic
    50k/50k :-)) A czy numer faxu moze byc dowolny? Bo w umoiwe podalem
    tylko nr komorki? I co musi byc na tym faxie - przefaksowany podpis
    im pasuje?

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 4. Data: 2003-06-28 11:30:14
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Wilczek wrote:

> [...]
    > 50k/50k :-)) A czy numer faxu moze byc dowolny? Bo w umoiwe podalem
    > tylko nr komorki? I co musi byc na tym faxie - przefaksowany podpis

    Odpytywana swego czasu Vlinka twierdziła, że porównują podpis dla
    "bezpieczeństwa". Na podchwytliwe pytanie, czy zatrudniają grafologa nie
    potrafiła jednak odpowiedzieć :-))) . Dyspozycję możesz wysłać z dowolnego
    faksu, co IMHO jest bardziej niebezpieczne niż zwiększanie limitów
    telefonicznie. Najbezpieczniejsze byłoby zwiększanie limitów w systemie
    transakcyjnym - w końcu skoro potwierdza się tokenem nawet przelewy
    wewnętrzne (pluskonto->e-direct), to to tym bardziej można by zrobić.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 5. Data: 2003-06-28 11:37:34
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > Najbezpieczniejsze byłoby zwiększanie limitów w systemie
    > transakcyjnym - w końcu skoro potwierdza się tokenem nawet przelewy
    > wewnętrzne (pluskonto->e-direct), to to tym bardziej można by zrobić.

    No wlasnie to jest idiotyczne w tym banku - stosuja na prawde jedne
    z lepszych zabezpieczen (ssl+login+token+pin) i nagle rozchodzi sie
    o ten glupi kod, ktorego zdobycie czy podsluchanie jest sto razy
    latwiejsze.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek