  • 1. Data: 2004-02-29 11:16:54
    Temat: VW bank czy nie bank ?
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    Ten post to chyba będzie typowo polskie narzekanie ;)), kto nie chce
    niech nie czyta ;).

    Konto w VW zacząłem zakładać, jeszcze sporo przed tym jak mbank
    ogłosił podwyżki (50 gr za przelew ;), ponieważ kusiło mnie
    oprocentowanie lokat. Podobne oprocentowanie dawał tylko Dominet, ale
    obsługa lokaty wydawała mi się gorsza niż w VW, przynajmniej tak
    wynikało z opisów.

    Wniosek o założenie konta wysłałem na początku grudnia (przed 10), po
    miesiącu otrzymałem wszystkie potrzebne dokumenty, tylko że starter
    był zniszczony i musiałem odesłać token (opisywałem to w innym wątku).
    Znowu musiałem poczekać 30 dni na nowy token, ale wymienili bez
    problemu na inny (nowy?) więc nie mam o to pretensji, szczególnie że
    wtedy już VW był atakowany przez uciekających z mbanku.

    Niezbyt zraziłem się lekko tym, że jak dostałem token to w ciagu 30
    minut nie udało mi się aktywawać VE i tokena, bo wisiałem na telefonie
    od 19:30 do 20 i dałem sobie spokój. Następnego dnia z pracy
    zadzwoniłem kolo 10 i dokładnie po 10 minutach miałem już aktywną VE i
    token. Niezbyt imponujący wynik, ale co tam, da się przeżyć skoro
    aktywuje się to raz (a karte raz na 2 lata :)).

    Potem logowanie do serwisu interenetowego - na drugi dzień oczywiście,
    bo token przecież nie może być aktywny od razu :)). Po zalogowaniu
    widzę śmieszne limity na przelewy przez internet. Dzownić o zmianę mi
    się nie chciało, bo 30 minut czekania to nie dla mnie ;), ale czytałem
    na grupe, że bank posiada pocztę wewnętrzną (na którą rzadko odpowiada
    ;)). Wysłałem pocztą wewnętrzną prośbę o zmianę limitów i po 2 dniach
    miałem zmienione, ale nie wszystkie, bo chyba wyraziłem się w mailu do
    banku niedokładnie ... moja wina. Drugiego maila o zmiane limitów
    wysłałem od razu i już po 6 dniach był zmieniony :)). W między czasie
    w zakładzie pracy zmieniłem sobie konto na VWedirect, coby mi
    przelewali ochłapy z mojej pensji (po odjęciu kretydu, itp rzeczy
    spłacany bezpośrednio). Kasy z pensji za dużo raczej nie mam, ale VW
    chciałem używać do lokat. Niestety z powodu długiego oczekiwania na
    otwarcie konta w VW zainwestowałem w SFI w mbanku i raczej szybko z
    tamtąd kasy nie wycofam, bo w miesiąc zarabiam tam tyle ile na lokacie
    w rok :), najwyżej zyski wrzucałbym w lokaty, ale z racji przelewów za
    50 groszy nie będzie mi się pewnie opłacało :)).

    Ale skoro konto za darmo i przelewy za darmo, to chciałem wykorzystać
    ten bonus do spłat KK i przelewów których robie kilka w miesiącu.
    Wpłyneła pensja, ale czytałem na grupie, że nie od razu można kasę
    brać z bankomatu, bo bank jest offline w stosunku do Polcardu. Mi to
    za bardzo nie przeszkadza, plusem jest natomiast to, że mam 100 metrów
    od domu bankomat Pekao SA, z którego mam za darmo wypłatę (z reguły
    robie 1 wypłatę na 400-600 PLN), a resztę kasy wydaję bezgotówkowo (KK
    i przelewy). Chyba źle doczytałem, bo widziałem gdzieś, że updaty z VW
    do Polcadru idą 2 razy dziennie o 8 i 16, ale chyba tak nie ma, bo o
    21 nie miałem kasy w bankomacie ;)). Potem wygooglałem, że o 0:01 już
    kasa powinna być, i na drugi dzień już bezstresowo sobie ją wyjąłem
    ... czyli wszystko OK.

    Jak na razie po za straszną opieszałością nie było za bardzo na co
    narzekać, skoro wszystko za friko, z największym dostępnym (ale już
    niedługo) oprocentowaniem konta ala ROR na rynku. Dziś chciałem jednak
    zrobić przelew kasy na KK i się trochę zdziwiłem. Bo przy próbie
    wykonania przelewu dostaje komunikat: "Nieprawidłowy podpis".
    Zastanawiam się, czy to ten błąd opisywany na grupie o przelewach w
    dni wolne, czy to jednak coś innego związanego z tokenem ;(. Akurat
    szczęśliwie się składa, że w razie czego mam w mbanku na spłatę KK,
    ale jakbym nie miał, to miałbym odsetki na KK :(.

    Czyli podsumowując VW to świetny bank, bo wszystko jest za darmo, ma
    tylko pare minusów:
    - zakładanie konta to conajmniej miesiąc (w moim przypadku ponad 60
    dni)
    - dodzwonienie się na VWlinie graniczy z cudem, choć to pewnie wina
    uciekinierów z mbanku :)
    - zmiana limitów przelewów wykonywanych przez inet mogłaby być
    szybsza, ale akurat nie musiałem robić pilnie przelewu.
    - dość dużym minusem jak dla mnie jest niemożliwość wykonywania
    przelewów, bo jednak ta funkcjonalność banku z jakichś dziwnych
    powodów jest mi potrzebna :))
    - interfejs zrobiony chyba przez programistę mającego za sobą
    przeczytanie 1 tutoriala o HTML, ale da się go jakoś używać ...

    Ostatnio czytałem też na grupie, że żeby założyć lokatę trzeba wysyłać
    do VW jakieś kwity ... prawda to ? Bo jeśli tak to nie jest to bank
    internetowy, a pocztowy :)). Ale w menu lokaty widzę, że to chyba
    dotyczy tylko Lokaty Plus Certyfikat ? Uff ...

    Chyba będzie trzeba pogodzić, z haraczem za przelewy w mbank i tam ze
    skruchą powrócić, bo jednak możliwość robienia przelewów w banku to
    zaleta ;)).

    Nie prawdą jest jakobym narzekał na wszystko i zawsze, zdarzają się
    ludzie i produkty na które nie narzekam :)). I to z wiekiem jest
    takich więcej :)).

    pzdr,
    Dentarg

    --
    Moje CV online - http://dentarg.it64.com
    Warcraft2 - http://warcraft2.it64.com

  • 2. Data: 2004-02-29 11:30:24
    Temat: Re: VW bank czy nie bank ?
    Od: "Wojciech Nawara" <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info>

    Użytkownik "Dentarg" <d...@i...com> napisał w wiadomości

    > minut nie udało mi się aktywawać VE i tokena, bo wisiałem na telefonie
    > od 19:30 do 20 i dałem sobie spokój.

    A co ? Zrzuciło ?? IMHO powinni obebrać wszystkie telefony wykonane do
    20:00.

    > Potem logowanie do serwisu interenetowego - na drugi dzień oczywiście,
    > bo token przecież nie może być aktywny od razu :)).

    Nieprawda. Od razu jest aktywny.

> [...]
    > internetowy, a pocztowy :)). Ale w menu lokaty widzę, że to chyba
    > dotyczy tylko Lokaty Plus Certyfikat ? Uff ...

    Masz rację. Chociaż mogliby to opisać na http://www.vwbankdirect.pl/ ->
    otwórz konto.

    > Chyba będzie trzeba pogodzić, z haraczem za przelewy w mbank i tam ze
    > skruchą powrócić, bo jednak możliwość robienia przelewów w banku to
    > zaleta ;)).

    Ile razy próbowałeś wykonać ten przelew? Bo klucz jest czasami odrzucany,
    ale po odczekaniu do następnego wskazana jest już OK.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl
    usenet (at) nawara.info

  • 3. Data: 2004-02-29 12:10:50
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Sun, 29 Feb 2004 12:30:24 +0100, "Wojciech Nawara"
    <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info> wrote:

    >A co ? Zrzuciło ?? IMHO powinni obebrać wszystkie telefony wykonane do
    >20:00.
    Nie, dałem sobie spokój, skoro pracują do 20 to nie będe komuś truł
    dupy po 20 ...

    >Nieprawda. Od razu jest aktywny.
    Nie mogłem się zalogować, VWlinka powiedziała mi, że można logować się
    dopiero na drugi dzień i takoż było :)

    >Ile razy próbowałeś wykonać ten przelew? Bo klucz jest czasami odrzucany,
    >ale po odczekaniu do następnego wskazana jest już OK.
    Próbowałem ponad 10 razy, conajmniej 5 razy z danymi jakie wpisałem
    przy definiowaniu odbiory (numer konta bez spacji i kresek), i
    wpisywałem numer z tokena w różnych chwilach (5,4,3 lub 2 kreseczki) i
    zawsze ten sam komunikat ;(.

    Potem stwierdziłem, że może to błąd danych w definicji odbiorcy i
    wpisywałem dane z palca z takim samym rezultatem :((.

    pzdr,
    Dentarg

  • 4. Data: 2004-02-29 19:13:51
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Sun, 29 Feb 2004 12:30:24 +0100, "Wojciech Nawara"
    <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info> wrote:

    >Ile razy próbowałeś wykonać ten przelew? Bo klucz jest czasami odrzucany,
    >ale po odczekaniu do następnego wskazana jest już OK.
    A może ja coś, źle robie ? Bo próbowałem kolejna kilka razy i kicha
    :(.

    Czy "podpis" to tylko numer z tokena ?? Bo jeśli tak to jakaś porażka
    :((.

    pzdr,
    Dentarg

  • 5. Data: 2004-02-29 19:21:20
    Od: a...@i...pl

    > On Sun, 29 Feb 2004 12:30:24 +0100, "Wojciech Nawara"
    > <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info> wrote:
    podpis to hasło i numer z tokena zaraz po nim, ale przecież musisz to wiedzieć
    bo przy logowaniu jest taka sama procedura.... dziwne...

  • 6. Data: 2004-02-29 19:46:02
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On 29 Feb 2004 20:21:20 +0100, a...@i...pl wrote:

    >podpis to hasło i numer z tokena zaraz po nim, ale przecież musisz to wiedzieć
    >bo przy logowaniu jest taka sama procedura.... dziwne...
    Widać wyparowała mi jakiś czas temu inteligencja. Ale to pewnie przez
    to, że w każdym innym banku podaje sam kod jednorazowy (Inteligo,
    mBank). Nie wiem, czy gdzieś jest informacja, że tak samo postępuje
    się jak przy logowaniu, ale jakoś się nie domyśliłem :((. Może tak
    samo jak w teleserwisie pyta o numer konta i też bez pomocy pbb za nic
    w świecie nie wiedziałbym co podać ...

    Czyli odszczekuje, że nie da się robić przelewów w VW ;), da się.
    Ale intuicyjne to nie było ... a datę przelewu da się gdzieś wpisać ?
    Bo już wole spytać niż sam szukać, bo pewnie coś zepsuje :)).

    pzdr,
    Dentarg

  • 7. Data: 2004-02-29 20:13:10
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    W wiadomości <news:c1sige$miq$1@news.onet.pl>
    dnia 29 luty 2004, Wojciech Nawara wstukał(a)

    > Użytkownik "Dentarg" <d...@i...com> napisał w wiadomości
    >
    > Nieprawda. Od razu jest aktywny.

    Czyżby? IMO jest aktywowany po telefonie do VW w ciągu 24h

    > Masz rację. Chociaż mogliby to opisać na http://www.vwbankdirect.pl/ ->
    > otwórz konto.

    To jak mnie się udaje zakładać lokaty (nieCertyfikat) i jeszcze dostaję
    snail mailem potwierdzenia?

    > Ile razy próbowałeś wykonać ten przelew? Bo klucz jest czasami odrzucany,
    > ale po odczekaniu do następnego wskazana jest już OK.

    Klucz jest jednorazowego użytku i aby kolejny raz "podpisać" trzeba
    odczekać (max minutę), aby wskazanie tokena się zmieniło .

    --
    Tomasz Nycz
    Czasami, z nieznanych przyczyn, powstaje synapsa pomiędzy ośrodkiem

  • 8. Data: 2004-02-29 21:23:09
    Od: a...@i...pl

> [...]
    > Ale intuicyjne to nie było ... a datę przelewu da się gdzieś wpisać ?
    > Bo już wole spytać niż sam szukać, bo pewnie coś zepsuje :)).

    jeżeli przelew z datą przyszłą to użyć musisz opcji "Zlecenia" a nie "przelewy"
    pzdr
    andrew

  • 9. Data: 2004-02-29 22:17:51
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    Wojciech Nawara napisał:
    > Użytkownik "Dentarg" <d...@i...com> napisał w wiadomości

    > Nieprawda. Od razu jest aktywny.

    Tutti frutti :)
    Aktywny nawet nie jest od razu ... po uaktywnieniu
    Moj był nieaktywny kilka dni bo ... zapomnieli uaktywnić,
    a to sie okazało dopiero po trzeciej z rzędu reklamacji na VLinii,
    bo wcześniej wmawiali mi, że nie mogę się zalogować
    dlatego że nie potrafię poprawnie hasła wpisać!
    Dostęp do konta uzyskałem dopiero następnego dnia
    po 'wymuszeniu aktywacji' tokena.

  • 10. Data: 2004-02-29 23:20:54
    Od: "Wojciech Nawara" <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info>

    > Czyżby? IMO jest aktywowany po telefonie do VW w ciągu 24h

    Skoro więcej osób tak twierdzi to przepraszam, odszczekuję.

    Jest to o tyle dziwne, że ISTNIEJE połączenie on-line z systemem e-direct. W
    przypadku gdy zablokujemy sobie dostęp do e-direct z powodu wpisywania
    błędnego klucza, NATYCHMIAST po telefonie do konsultanta dostęp jest
    odblokowany, a hasło zresetowane -> można ustawić nowe.
    Podobnie z odbiorcami i limitami - NATYCHMIAST po dodaniu odbiorców do IVR,
    albo zmianie limitów - zmiany te są widoczne w serwisie e-direct.

    Stąd też nie widzę powodu, dla którego po aktywacji dostępu do e-direct
    musiała być taka przerwa. Przecież jest to tylko zaznaczenie w systemie
    'tego gościa wpuszamy', bo token, jak to token, ciągle działa i aktywować go
    nie trzeba.

    > To jak mnie się udaje zakładać lokaty (nieCertyfikat) i jeszcze dostaję
    > snail mailem potwierdzenia?

    Potwierdziłem, że dobrze widzi, że w serwisie e-direct można zakładać
    standardowe lokaty. Ale fakt, było to niejasne. Dodatkowo lokatę można
    założyć przez telefon.
    Lokatę Plus Certyfikat otwiera się pisemnie. A szkoda, bo to fajny produkt.
    A ja nie lubię płacić za znaczki i marnować tuszu w prywatnej drukarce,
    toteż zawsze sobie zamawiam papiery do domu, łącznie z kopertą. Cóż,
    porypane procedury - niech bank cierpi. Pewnie prezesi Poczty Polskiej i VW
    to dobrzy znajomi ;-)) [żartuję -> żeby mnie ktoś nie podał do sądu za
    oszczerstwa :)]

    > Klucz jest jednorazowego użytku i aby kolejny raz "podpisać" trzeba
    > odczekać (max minutę), aby wskazanie tokena się zmieniło .

    Owszem. Co prawda nie do końca rozumiem dlaczego czasami w 100% poprawny
    klucz jest odrzucony przez system. Trzeba czekać na kolejne wskazanie
    tokena, inaczej się nie da.