    From: Dentarg <d...@i...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: VW bank czy nie bank ?
    Date: Sun, 29 Feb 2004 12:16:54 +0100

    Ten post to chyba będzie typowo polskie narzekanie ;)), kto nie chce
    niech nie czyta ;).

    Konto w VW zacząłem zakładać, jeszcze sporo przed tym jak mbank
    ogłosił podwyżki (50 gr za przelew ;), ponieważ kusiło mnie
    oprocentowanie lokat. Podobne oprocentowanie dawał tylko Dominet, ale
    obsługa lokaty wydawała mi się gorsza niż w VW, przynajmniej tak
    wynikało z opisów.

    Wniosek o założenie konta wysłałem na początku grudnia (przed 10), po
    miesiącu otrzymałem wszystkie potrzebne dokumenty, tylko że starter
    był zniszczony i musiałem odesłać token (opisywałem to w innym wątku).
    Znowu musiałem poczekać 30 dni na nowy token, ale wymienili bez
    problemu na inny (nowy?) więc nie mam o to pretensji, szczególnie że
    wtedy już VW był atakowany przez uciekających z mbanku.

    Niezbyt zraziłem się lekko tym, że jak dostałem token to w ciagu 30
    minut nie udało mi się aktywawać VE i tokena, bo wisiałem na telefonie
    od 19:30 do 20 i dałem sobie spokój. Następnego dnia z pracy
    zadzwoniłem kolo 10 i dokładnie po 10 minutach miałem już aktywną VE i
    token. Niezbyt imponujący wynik, ale co tam, da się przeżyć skoro
    aktywuje się to raz (a karte raz na 2 lata :)).

    Potem logowanie do serwisu interenetowego - na drugi dzień oczywiście,
    bo token przecież nie może być aktywny od razu :)). Po zalogowaniu
    widzę śmieszne limity na przelewy przez internet. Dzownić o zmianę mi
    się nie chciało, bo 30 minut czekania to nie dla mnie ;), ale czytałem
    na grupe, że bank posiada pocztę wewnętrzną (na którą rzadko odpowiada
    ;)). Wysłałem pocztą wewnętrzną prośbę o zmianę limitów i po 2 dniach
    miałem zmienione, ale nie wszystkie, bo chyba wyraziłem się w mailu do
    banku niedokładnie ... moja wina. Drugiego maila o zmiane limitów
    wysłałem od razu i już po 6 dniach był zmieniony :)). W między czasie
    w zakładzie pracy zmieniłem sobie konto na VWedirect, coby mi
    przelewali ochłapy z mojej pensji (po odjęciu kretydu, itp rzeczy
    spłacany bezpośrednio). Kasy z pensji za dużo raczej nie mam, ale VW
    chciałem używać do lokat. Niestety z powodu długiego oczekiwania na
    otwarcie konta w VW zainwestowałem w SFI w mbanku i raczej szybko z
    tamtąd kasy nie wycofam, bo w miesiąc zarabiam tam tyle ile na lokacie
    w rok :), najwyżej zyski wrzucałbym w lokaty, ale z racji przelewów za
    50 groszy nie będzie mi się pewnie opłacało :)).

    Ale skoro konto za darmo i przelewy za darmo, to chciałem wykorzystać
    ten bonus do spłat KK i przelewów których robie kilka w miesiącu.
    Wpłyneła pensja, ale czytałem na grupie, że nie od razu można kasę
    brać z bankomatu, bo bank jest offline w stosunku do Polcardu. Mi to
    za bardzo nie przeszkadza, plusem jest natomiast to, że mam 100 metrów
    od domu bankomat Pekao SA, z którego mam za darmo wypłatę (z reguły
    robie 1 wypłatę na 400-600 PLN), a resztę kasy wydaję bezgotówkowo (KK
    i przelewy). Chyba źle doczytałem, bo widziałem gdzieś, że updaty z VW
    do Polcadru idą 2 razy dziennie o 8 i 16, ale chyba tak nie ma, bo o
    21 nie miałem kasy w bankomacie ;)). Potem wygooglałem, że o 0:01 już
    kasa powinna być, i na drugi dzień już bezstresowo sobie ją wyjąłem
    ... czyli wszystko OK.

    Jak na razie po za straszną opieszałością nie było za bardzo na co
    narzekać, skoro wszystko za friko, z największym dostępnym (ale już
    niedługo) oprocentowaniem konta ala ROR na rynku. Dziś chciałem jednak
    zrobić przelew kasy na KK i się trochę zdziwiłem. Bo przy próbie
    wykonania przelewu dostaje komunikat: "Nieprawidłowy podpis".
    Zastanawiam się, czy to ten błąd opisywany na grupie o przelewach w
    dni wolne, czy to jednak coś innego związanego z tokenem ;(. Akurat
    szczęśliwie się składa, że w razie czego mam w mbanku na spłatę KK,
    ale jakbym nie miał, to miałbym odsetki na KK :(.

    Czyli podsumowując VW to świetny bank, bo wszystko jest za darmo, ma
    tylko pare minusów:
    - zakładanie konta to conajmniej miesiąc (w moim przypadku ponad 60
    dni)
    - dodzwonienie się na VWlinie graniczy z cudem, choć to pewnie wina
    uciekinierów z mbanku :)
    - zmiana limitów przelewów wykonywanych przez inet mogłaby być
    szybsza, ale akurat nie musiałem robić pilnie przelewu.
    - dość dużym minusem jak dla mnie jest niemożliwość wykonywania
    przelewów, bo jednak ta funkcjonalność banku z jakichś dziwnych
    powodów jest mi potrzebna :))
    - interfejs zrobiony chyba przez programistę mającego za sobą
    przeczytanie 1 tutoriala o HTML, ale da się go jakoś używać ...

    Ostatnio czytałem też na grupie, że żeby założyć lokatę trzeba wysyłać
    do VW jakieś kwity ... prawda to ? Bo jeśli tak to nie jest to bank
    internetowy, a pocztowy :)). Ale w menu lokaty widzę, że to chyba
    dotyczy tylko Lokaty Plus Certyfikat ? Uff ...

    Chyba będzie trzeba pogodzić, z haraczem za przelewy w mbank i tam ze
    skruchą powrócić, bo jednak możliwość robienia przelewów w banku to
    zaleta ;)).

    Nie prawdą jest jakobym narzekał na wszystko i zawsze, zdarzają się
    ludzie i produkty na które nie narzekam :)). I to z wiekiem jest
    takich więcej :)).

    pzdr,
    Dentarg

    --