  • 11. Data: 2005-07-14 01:45:32
    Temat: Re: VC BZWBK z chipem
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    LPoD napisał:

    [...]

    > Wydawcy kart to mogą sobie jeszcze pozwolić na wydanie czipa, który może
    > jest kilkukrotnie droższy od paska, ale w wartościach bezwględnych jest
    > to nadal kwota niska (swoją drogą - czy jakiś bank wydaje czipowe
    > debetówki?)

    Kredyt Bank

  • 12. Data: 2005-07-14 07:26:43
    Od: janoush <j...@i...pl>

    jooseff napisał(a):
    > wpust do karty w terminalu o niczym nie świadczy - posy z wpustem są od
    > wielu lat a EMV ????

    Zgadza się

    > Niestety z reguły wpusty są nieaktywne a często "aktywne inaczej" np.
    > karta z chipem wymaga podpisu a nie pinu jak było zakładane.

    A tu już nie zgadza się. Tak się składa, że od miesiąca mam nową, chipową,
    kartę
    BZWBK i w Auchanie w Piasecznie (k. Wa-wy) płacę podpisując się wyłącznie
    pinem.

    Janusz

  • 13. Data: 2005-07-14 08:58:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff> writes:

> [...]
    > Ale w przypadku centrów rozliczeniowych koszt wymiany lub aktualizacji

    Jak dla kogo. Dla niektorych to 300 zl, ktore wielu ludzi wydaje na zakupy
    w supermarkecie, tez jest ogromny.

    Terminale z flashem, ktore moga sobie same pobrac automatycznie
    oprogramowanie i zrobic upgrade - bez zartow.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 14. Data: 2005-07-14 10:26:18
    Od: Roman Sąsiada <n...@...hate.spam>

    Dnia 2005-07-14 09:26, Użytkownik janoush napisał:
    > A tu już nie zgadza się. Tak się składa, że od miesiąca mam nową,
    > chipową, kartę
    > BZWBK i w Auchanie w Piasecznie (k. Wa-wy) płacę podpisując się
    > wyłącznie pinem.

    A z karty jest odczytywany chip czy pasek?
    Też mam kredytówkę BZWBK z chipem, płacę nią kilkanaście razy w skali
    miesiąca i od marca b.r. chip był odczytywany jeden (słownie - jeden)
    raz. Wszystkie przypadki oprócz tego jednego to był odczyt paska + PIN
    albo podpis, w zależności od właściciela terminala.

    --
    Roman Sąsiada
    katoda(znaczek)poczta.onet.pl

  • 15. Data: 2005-07-14 13:59:53
    Od: jooseff <j...@w...pl>

    Dnia 14-07-2005 o 03:45:32 Krystek <k...@p...space.mailbox> napisał:

    > LPoD napisał:
    > [...]
    >
    > Kredyt Bank

    Z tego co wiem KB wydaje tylko kredytówki z chipem (VISA). Przed chwilą
    sprawdzałem i nie mają w ofercie żadnej debetówki z chipem - zresztą nikt
    chyba nie wydaje w tej chwili debetówki ze złotkiem w Polandzie.

    --
    Jooseff

    Używam Opery: http://www.opera.com/mail/

  • 16. Data: 2005-07-14 14:02:36
    Od: "LPoD" <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> napisał:

    > Terminale z flashem, ktore moga sobie same pobrac automatycznie
    > oprogramowanie i zrobic upgrade - bez zartow.

    Po pierwsze: nie wszystkie mogą sobie pobrać. Nie wszystkie nawet mają
    możliwość obsługi czipa.
    Po drugie: to oprogramowanie trzeba napisać (kupić), przetestować, wdrożyć.
    A to wszystko wymaga czasu i pieniędzy.

    ch.

  • 17. Data: 2005-07-14 20:21:33
    Od: "TomaszS" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Roman Sąsiada" <n...@...hate.spam> napisał w
    wiadomości news:db5eka$vce$1@news.dialog.net.pl...

> [...]
    > Wszystkie przypadki oprócz tego jednego to był odczyt paska + PIN albo
    > podpis, w zależności od właściciela terminala.

    Podsumowując całą dyskusję: czy Wam BZ WBK krzywdę robi, że chip na karcie
    jest dokładany?
    BZ WBK robi to pierwszy, za kilka lat będzie to pewnie normą...... Ale
    zawsze znajdzie sie ktoś kto szuka dziury w całym.
    Przecież to nie wina BZ WBK, że we wszystkich sklepach nie ma jeszcze
    czytników przystosowanych do chip-ów...

    pzdr
    Tomek S

  • 18. Data: 2005-07-14 20:40:13
    Od: jooseff <j...@w...pl>

    Dnia 14-07-2005 o 22:21:33 TomaszS <o...@p...onet.pl> napisał:

    > Podsumowuj?c ca?? dyskusj?: czy Wam BZ WBK krzywd? robi, ?e chip na
    > karcie
    > jest dok?adany?
    > BZ WBK robi to pierwszy, za kilka lat b?dzie to pewnie norm?...... Ale
    > zawsze znajdzie sie kto? kto szuka dziury w ca?ym.
    > Przecie? to nie wina BZ WBK, ?e we wszystkich sklepach nie ma jeszcze
    > czytników przystosowanych do chip-ów...
    >
    > pzdr
    > Tomek S

    Pierwszy kartę z chipem w Polsce wydał masowo Kredyt Bank.
    BZ WBK emituje je dopiero od paru miesięcy.
    I faktycznie nie ma sensu biadolić, POSów z akceptacją chipa przybywa - im
    więcej kart chipowych, tym większe ciśnienie na operatorów.

  • 19. Data: 2005-07-14 21:05:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > możliwość obsługi czipa.
    > Po drugie: to oprogramowanie trzeba napisać (kupić), przetestować, wdrożyć.

    Jasne jasne. A wiele sklepow w ogole nie ma terminali karcianych, tam
    to juz na pewno nie zrobia upgradu automatycznie.

    Naprawde myslisz ze takich acquirer to on sie zna na wszystkim innym
    ale nie na sprawach zwiazanych z terminalami?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 20. Data: 2005-07-14 21:27:40
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Terminale z flashem, ktore moga sobie same pobrac automatycznie
    > oprogramowanie i zrobic upgrade - bez zartow.

    Ciekawe jak sobie wyobrazasz terminal z czytnikiem paska, ktory po
    zmianie oprogramowania zacznie sie kontaktowac z kartą za pomocą fal
    radiowych ....

    --
    Krzysiek, Krakow