  • 1. Data: 2005-07-13 09:33:20
    Temat: VC BZWBK z chipem
    Od: "[ piotr sut ]" <l...@3...invalid>

    witam,

    nie wiem czy bylo, ale odebralem dzisiaj w BZWBK karte Visa Clasic i posiada
    ona oprocz paska magnetycznego takze chip. Panie obslugujace mowily ze to
    nowosc.

    pozdrawiam
    ->piotr

  • 2. Data: 2005-07-13 09:35:37
    Temat: Re: VC BZWBK z chipem
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    [ piotr sut ] wrote:
    > nie wiem czy bylo, ale odebralem dzisiaj w BZWBK karte Visa Clasic i
    > posiada ona oprocz paska magnetycznego takze chip. Panie obslugujace
    > mowily ze to nowosc.

    u nich moze i tak ;)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 3. Data: 2005-07-13 10:32:50
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Wed, 13 Jul 2005 11:35:37 +0200, Michał 'Amra' Macierzyński
    napisał(a):

    > u nich moze i tak ;)

    a czy da sie jakos zniszczyc zawartosc paska nie uszkadzajac chipa? Np
    przez jego porysowanie? I czy wtedy jakis sprzedawca sie nie przyczepi, ze
    karta jest porysowana? Chcialbym placic chipem, ale ten pasek zdecydowanie
    obniza bezpieczenstwo takiej karty.

    --
    Michał Dąbrowski
    d...@S...pl

  • 4. Data: 2005-07-13 12:08:17
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Chcialbym placic chipem, ale ten pasek zdecydowanie
    > obniza bezpieczenstwo takiej karty.

    Ile szcunkowo-procentowo jest punktów, w których można zapłacić taką kartą z
    chipem?
    I po czym je poznać?
    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 5. Data: 2005-07-13 13:31:40
    Od: jooseff <j...@w...pl>

    Dnia 13-07-2005 o 14:08:17 Maciej Loret <m...@p...pl> napisał:

    > Ile szcunkowo-procentowo jest punktów, w których można zapłacić taką
    > kartą z
    > chipem?

    szacunkowo parę tysięcy w cardpointcie, pozostali nadal czytają po pasku
    (tak było w kwietniu i nie sądzę żeby diametralnie sytuacja się zmieniła)

    > I po czym je poznać?

    niestety nie są w żaden sposób oznakowane...

    Jooseff

  • 6. Data: 2005-07-13 13:35:19
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Wed, 13 Jul 2005 14:08:17 +0200, Maciej Loret napisał(a):

    > Witam.

    > Ile szcunkowo-procentowo jest punktów, w których można zapłacić taką kartą z
    > chipem?
    > I po czym je poznać?

    szczerze mowiac nie mam pojecia, ale ostatnio robilem zakupy na gieldzie
    komputerowej i udalo mi sie zaplacic karta, a koles mowil, ze chipy tez
    akceptuja. Na pewno bedzie coraz wiecej miejsc, ktore przyjmowac beda
    chipa, szczegolnie po nowych zaleceniach EMV (a moze Visy nie pamietam)
    dotyczacych winy tego ogniwa akceptacji karty, ktore technologii chipowej
    nie wdrozylo. Oczywiscie nie miala by to byc moja jedyna karta, ale tam
    gdzie sie da, to jej bym uzywal

    --
    Michał Dąbrowski
    d...@S...pl

  • 7. Data: 2005-07-13 14:15:22
    Od: "August" <n...@p...pl>

    W artykule news:db3085$di$1@atlantis.news.tpi.pl grupowicz Maciej Loret
    napisał:

    > Ile szcunkowo-procentowo jest punktów, w których można zapłacić taką
    > kartą z chipem?

    Codziennie przybywa nowych, kwestia wymiany starych urządzeń.

    > I po czym je poznać?

    Po możliwości wpustu do terminala, jak w przypadku tych wszystkich kart do
    punktów na stacjach benzynowych.
    Poniższe terminale pod linkiem:
    http://www.eservice.com.pl/oferta_i_uslugi/Oferta_te
    chnologiczna/
    obsługują chip, mają szczelinę od strony sprzedawcy.

    --
    S pozdravem,
    August

  • 8. Data: 2005-07-13 14:23:54
    Od: jooseff <j...@w...pl>

    Dnia 13-07-2005 o 16:15:22 August <n...@p...pl> napisał:

> [...]
    > http://www.eservice.com.pl/oferta_i_uslugi/Oferta_te
    chnologiczna/
    > obsługują chip, mają szczelinę od strony sprzedawcy.

    wpust do karty w terminalu o niczym nie świadczy - posy z wpustem są od
    wielu lat a EMV ????
    Niestety z reguły wpusty są nieaktywne a często "aktywne inaczej" np.
    karta z chipem wymaga podpisu a nie pinu jak było zakładane.

    Jooseff

    --
    Używam Opery: http://www.opera.com/mail/

  • 9. Data: 2005-07-13 14:34:57
    Od: "August" <n...@p...pl>

    W artykule news:op.stuvl4emlakizb@aga-maciej grupowicz jooseff napisał:

> [...]
    > Niestety z reguły wpusty są nieaktywne a często "aktywne inaczej" np.
    > karta z chipem wymaga podpisu a nie pinu jak było zakładane.

    Nie wiem, ja tylko czytałem instrukcje do powyższych modeli i tam opisywali
    te szczeliny jako dla kart z chipem.

    --
    S pozdravem,
    August

  • 10. Data: 2005-07-13 18:58:03
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Michał Dąbrowski wrote:

> [...]
    > chipa, szczegolnie po nowych zaleceniach EMV (a moze Visy nie pamietam)
    > dotyczacych winy tego ogniwa akceptacji karty, ktore technologii chipowej

    Wydawcy kart to mogą sobie jeszcze pozwolić na wydanie czipa, który może
    jest kilkukrotnie droższy od paska, ale w wartościach bezwględnych jest to
    nadal kwota niska (swoją drogą - czy jakiś bank wydaje czipowe debetówki?).
    Ale w przypadku centrów rozliczeniowych koszt wymiany lub aktualizacji
    oprogramowania terminali jest ogromny - dlatego bardziej opłaca im się
    pokrywać koszty oszustw (których chyba nie jest w Polsce znowu tak dużo,
    choć nie znam konkretnych statystyk), niż wdrażać nową technologię.
    Co nie zmienia faktu, że punktów akceptujących czipa będzie powoli
    przybywać...

    ch.