  • 21. Data: 2014-02-14 00:11:44
    Temat: Re: Uwaga na zmiany w Citi
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Friday, February 14, 2014 1:04:51 AM UTC+3, xbartx wrote:
    > Dla logicznym jest, że skoro mogę mieć konto/kartę w EUR/USD/GBP to nie
    > będę przecież kombinował i płacił USD w GPB, GBP w EUR etc a jeżeli,
    > robi się transakcję, raz na ruski rok to w ogóle można pierwszą lepszą
    > kartą z brzegu zapłacić i się nie zastanawiać, bo szkoda czasu.

    Raz na ruski rok to faktycznie szkoda zachodu. Jesli jednak ktos zarabia w EUR, karta
    MC Citi byla do tej pory najlepszym produktem na rynku, nawet biorac pod uwage oferte
    bankow zagranicznych z krajow gdzie waluta domyslna jest EUR, ktore to banki czesto
    pobieraja 2-3% prowizje za transakcje inne niz w EUR.

    Jednym z rozwiazan na pewno bylaby wymiana czesci EUR na USD i GBP celem platnosci w
    tych walutach. Minusem jest to, ze Walutomat nie obsluguje Citi, tzn nie posiada tam
    rachunkow, a wiec wymiana EUR/GBP/USD i z powrotem na rachunek to kwestia 4-5 dni
    roboczych.

    Alior bylby dobra alternatywa, ale niekoniecznie chce miec 3 karty do 3 kont,
    wolalbym miec 1 karte i moc przepinac ja miedzy rachunkami (tak jak w Citi). Alior
    niewiele tez w tym wzgledzie rozni sie od WBK poza tym, ze rozlicza karte USD po
    kursach MC. Jak jednak zauwazyl Slavekk, nie ta waluta jest moim motywem przewodnim.

    Stiwi

  • 22. Data: 2014-02-14 17:04:53
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 14.02.2014 00:11, Stiwi pisze:

> [...]
    kursach MC. Jak jednak zauwazyl Slavekk, nie ta waluta jest moim motywem przewodnim.

    No niestety łatwo teraz nie ma i dla tych nazwijmy to podstawowych walut
    EUR/USD/GBP trzeba mieć osobne konta i kombinować z wymianami. Fakt, że
    z EUR masz ten bonus, że SEPA dużo nie kosztuje więc łatwo kasę przelać
    do kantoru aliora (fakt, że oferta walutomatu czasami wygląda lepiej ale
    jak się doliczy ich prowizję, to już różnie bywa.) czy gdzieś tam
    (cinkciarz i inne kantory) i wymieniać.

    Tak jeszcze na szybko zobaczyłem do Pekao SA i:

    § 98.1. W przypadku kart wydanych do rachunków prowadzonych w USD lub w
    walucie euro (EUR) - transakcje kartą dokonane w walucie innej niż
    waluta rachunku (USD lub EUR) są przeliczane, w dniu dokonania
    transakcji, z waluty w jakiej transakcja została dokonana odpowiednio na
    USD lub na EUR według kursów obowiązujących w systemie VISA.
    2. Bank obciąża rachunek równowartością odpowiednio w USD lub EUR kwot
    transakcji przeliczonych zgodnie z postanowieniami ust.1.

    Nie mam jednak więcej czasu, więc jak coś to przyglądnij się temu
    dokładniej.
    Jakiś czas temu, jak jeszcze działał VISA z dawnego Allianz bank, to
    wrzucałem na grupę, że jej przeliczniki były lepsze niż Polbankowego MC.

    Xenocide

  • 23. Data: 2014-02-16 08:19:19
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2014-02-13 23:04, xbartx pisze:

    > "Niestety ale chyba moj ulubiony Citi dla transakcji zagranicznych z
    > karta do rachunku walutowego, cos namieszal w nowym roku."

    Ale jesteś śmieszny...
    Umiesz czytać tylko po jednym zdaniu?
    To ci dodam drugie: "Mam karte podpieta do rachunku w EUR i zawsze
    transakcje inne niz waluta EUR przeliczane byly bezposrednio po kursach MC."

    Pkt 2 - też nie na temat - piszesz o sobie zamiast odpowiadać na
    pytania innych.
    Może nie umiesz inaczej...

    Sławek

  • 24. Data: 2014-02-16 10:49:52
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 16.02.2014 08:19, Slavekk pisze:

> [...]
    > To ci dodam drugie: "Mam karte podpieta do rachunku w EUR i zawsze
    > transakcje inne niz waluta EUR przeliczane byly bezposrednio po kursach

    Hmmm napisał, że popsuło mu się rozwiązanie z którego skorzystał,
    podałem mu inne rozwiązanie, oczywiście nie jedyne (w miarę dyskusji
    podałem mu kolejne Pekao sa), do przemyślenia, do tego właśnie służy
    między innymi grupa, to nie, będziesz drążył, udowadniał i bił pianę
    zamiast podać po prostu lepsze rozwiązanie, bo do tego to jakoś Ci nie
    spieszno.

    > Pkt 2 - też nie na temat - piszesz o sobie zamiast odpowiadać na
    > pytania innych.
    > Może nie umiesz inaczej...

    Nie piszę o sobie, zostało tutaj na grupie dosłownie kilkanaście (może
    kilkadziesiąt) osób i zazwyczaj nie pisze się o oczywistościach, bo po
    co. Dobra EOT.

    Xenocide

  • 25. Data: 2014-02-16 11:50:53
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2014-02-16 10:49, xbartx pisze:

    > Hmmm napisał, że popsuło mu się rozwiązanie z którego skorzystał,
    > podałem mu inne rozwiązanie,

    Widzę że lubisz przemilczeć niewygodne fakty...
    Podałeś mu rozwiązanie z kartą Alior Kantor w USD, które to rozwiązanie
    NIE DZIAŁA TAK jak podałeś.
    Dodajmy - w przypadku o który pytał wątkotwórca (waluta rachunku EUR,
    transakcje w USD i GBP) karta Alior Kantor TEŻ NIE DZIAŁA TAK jak opisałeś.
    Znaczy - podałeś "rozwiązanie" które niczego nie rozwiązuje

    > do tego właśnie służy między innymi grupa,

    ... i ponieważ do tego służy to cię sprostowałem, żeby się ktoś nie naciął.
    Sam wyposażyłem się w kartę Alior Kantor w USD, do zastosowań w
    krajach/walutach INNYCH niż niż EUR/GBP bo do tego celu jest ona dobra.
    Natomiast do płatności w walucie EUR/GBP/USD, jeśli płatność jest w
    innej walucie niż waluta rachunku, karta Alior Kantor działa tak samo
    kiepsko jak karty większości banków.

    > to nie, będziesz drążył, udowadniał i bił pianę

    o tym, że w tej konkretnej odpowiedzi nie miałeś racji mogę cię zapewnić
    dowolną ilość razy ;)

    > Dobra EOT.

    Pora by była...

    Sławek

  • 26. Data: 2014-02-16 12:11:02
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Saturday, February 15, 2014 12:04:53 AM UTC+8, xbartx wrote:
> [...]
    > do kantoru aliora (fakt, że oferta walutomatu czasami wygląda lepiej ale
    > jak się doliczy ich prowizję, to już różnie bywa.) czy gdzieś tam

    Plusem Walutomatu jest to, ze mozna dokonac wymiany EUR/USD lub EUR/GBP po
    faktycznych kursach srednich dla tej pary walut, podczas gdy wszelkie kantory
    internetowe realizuja takie transakcje z przewalutowaniem na PLN, czyli np:
    EUR-PLN-GBP.

    > Tak jeszcze na szybko zobaczyłem do Pekao SA i:

    Ciekawa sprawa z tym Peako SA, kojarzyelm ze maja karty do rachunkow walutowych,
    jednak niespecjalnie sa one atrakcyjne glownie ze wzgledu na 4% prowizje wyplat z
    bankomatow. Moga byc jedna swietna alternatywa do platnosci bezgotowkowych. Tylko w
    TOiP jest jakis dziwny zapis dotyczacy VC walutowej: "Opłata za przeliczenie
    transakcji dokonanych kartą w walucie nie notowanej w tabeli kursowej Banku 2%".
    Czyli skoro przelicza VISA, to skad ta prowizja 2%.

    Przypomnialo mi sie jeszcze, ze BPH mial zawsze w ofercie rachunek walutowy oraz Vise
    Classic:

    "8. Jeśli Umowa dotyczy Karty Visa wydanej do Rachunku prowadzonego w walucie innej
    niz w PLN:
    c. w pozostałych przypadkach Transakcje zostaną przeliczone na walutę prowadzenia
    Rachunku po kursach stosowanych przez Visa w dniu ich rozliczenia w Centrum
    Rozliczeniowym Visa."

    Wszystko fajnie, tylko w TOiP widnie zapis, ze "Niniejsza prowizja (2%) jest
    pobierana w przypadku transakcji dokonanych w walucie innej niż waluta Rachunku oraz
    w walucie innej niż PLN. W przypadku pozostałych transakcji niniejsza prowizja nie
    jest pobierana."

    Wiec albo mi sie wydaje, albo w obu przypadkach, zarowno Pekao jak i BPH, doliczana
    jest 2% prowizja.

  • 27. Data: 2014-02-17 10:21:18
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu czwartek, 13 lutego 2014 17:23:28 UTC+1 użytkownik Slavekk napisał:

    > Przeliczenia pomiędzy walutami EUR/USD/GBP odbywają się po kursie BANKU
    >
    > przez PLN - np. EUR->PLN->USD,
    Co jest przelicznikiem masakrycznym i wlasciwie psuja cala oferte dla osob ktore bede
    placic tez w tych walutach ale nie tylko w nich a nie chca miec wiecej niz jednej
    karty i wiecej niz jednego konta walutowego.