    From: xbartx <b...@h...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Uwaga na zmiany w Citi
    Date: Fri, 14 Feb 2014 17:04:53 +0100
    <52fcf259$0$2215$65785112@news.neostrada.pl>
    <ldjfht$9en$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@g...com>

    W dniu 14.02.2014 00:11, Stiwi pisze:

    > Raz na ruski rok to faktycznie szkoda zachodu. Jesli jednak ktos zarabia w EUR,
    karta MC Citi byla do tej pory najlepszym produktem na rynku, nawet biorac pod uwage
    oferte bankow zagranicznych z krajow gdzie waluta domyslna jest EUR, ktore to banki
    czesto pobieraja 2-3% prowizje za transakcje inne niz w EUR.

    > Jednym z rozwiazan na pewno bylaby wymiana czesci EUR na USD i GBP celem platnosci
    w tych walutach. Minusem jest to, ze Walutomat nie obsluguje Citi, tzn nie posiada
    tam rachunkow, a wiec wymiana EUR/GBP/USD i z powrotem na rachunek to kwestia 4-5 dni
    roboczych.

    > Alior bylby dobra alternatywa, ale niekoniecznie chce miec 3 karty do 3 kont,
    wolalbym miec 1 karte i moc przepinac ja miedzy rachunkami (tak jak w Citi). Alior
    niewiele tez w tym wzgledzie rozni sie od WBK poza tym, ze rozlicza karte USD po
    kursach MC. Jak jednak zauwazyl Slavekk, nie ta waluta jest moim motywem przewodnim.

    No niestety łatwo teraz nie ma i dla tych nazwijmy to podstawowych walut
    EUR/USD/GBP trzeba mieć osobne konta i kombinować z wymianami. Fakt, że
    z EUR masz ten bonus, że SEPA dużo nie kosztuje więc łatwo kasę przelać
    do kantoru aliora (fakt, że oferta walutomatu czasami wygląda lepiej ale
    jak się doliczy ich prowizję, to już różnie bywa.) czy gdzieś tam
    (cinkciarz i inne kantory) i wymieniać.

    Tak jeszcze na szybko zobaczyłem do Pekao SA i:

    § 98.1. W przypadku kart wydanych do rachunków prowadzonych w USD lub w
    walucie euro (EUR) - transakcje kartą dokonane w walucie innej niż
    waluta rachunku (USD lub EUR) są przeliczane, w dniu dokonania
    transakcji, z waluty w jakiej transakcja została dokonana odpowiednio na
    USD lub na EUR według kursów obowiązujących w systemie VISA.
    2. Bank obciąża rachunek równowartością odpowiednio w USD lub EUR kwot
    transakcji przeliczonych zgodnie z postanowieniami ust.1.

    Nie mam jednak więcej czasu, więc jak coś to przyglądnij się temu
    dokładniej.
    Jakiś czas temu, jak jeszcze działał VISA z dawnego Allianz bank, to
    wrzucałem na grupę, że jej przeliczniki były lepsze niż Polbankowego MC.

    Xenocide