    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Thu, 13 Feb 2014 15:11:44 -0800 (PST)
    <52fcf259$0$2215$65785112@news.neostrada.pl>
    <ldjfht$9en$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Uwaga na zmiany w Citi
    From: Stiwi <s...@h...com>

    On Friday, February 14, 2014 1:04:51 AM UTC+3, xbartx wrote:
    > Dla logicznym jest, że skoro mogę mieć konto/kartę w EUR/USD/GBP to nie
    > będę przecież kombinował i płacił USD w GPB, GBP w EUR etc a jeżeli,
    > robi się transakcję, raz na ruski rok to w ogóle można pierwszą lepszą
    > kartą z brzegu zapłacić i się nie zastanawiać, bo szkoda czasu.

    Raz na ruski rok to faktycznie szkoda zachodu. Jesli jednak ktos zarabia w EUR, karta
    MC Citi byla do tej pory najlepszym produktem na rynku, nawet biorac pod uwage oferte
    bankow zagranicznych z krajow gdzie waluta domyslna jest EUR, ktore to banki czesto
    pobieraja 2-3% prowizje za transakcje inne niz w EUR.

    Jednym z rozwiazan na pewno bylaby wymiana czesci EUR na USD i GBP celem platnosci w
    tych walutach. Minusem jest to, ze Walutomat nie obsluguje Citi, tzn nie posiada tam
    rachunkow, a wiec wymiana EUR/GBP/USD i z powrotem na rachunek to kwestia 4-5 dni
    roboczych.

    Alior bylby dobra alternatywa, ale niekoniecznie chce miec 3 karty do 3 kont,
    wolalbym miec 1 karte i moc przepinac ja miedzy rachunkami (tak jak w Citi). Alior
    niewiele tez w tym wzgledzie rozni sie od WBK poza tym, ze rozlicza karte USD po
    kursach MC. Jak jednak zauwazyl Slavekk, nie ta waluta jest moim motywem przewodnim.

    Stiwi