  • 1. Data: 2008-05-06 19:03:09
    Temat: Tylko 1/3 ludzi splaca KK w GP ?
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    Dzisiaj wpadl mi w rece artykul z Gazety Wyborczej o tym
    jak to drogie KK wypieraja tanie debety w kontach.
    W artykule jest stwierdznie, ze co prawda KK jest tansza
    jezeli splaci sie ja w GP ale tak czyni tylko 1/3 posiadaczy.
    Moze ktos sie tym interesowal i moze to potwierdzic
    lub zaprzeczyc. Mi sie za bardzo nie chce wierzyc,
    zeby tylko 1/3 ludzi splacalo KK w GP.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2008-05-06 19:06:13
    Temat: Re: Tylko 1/3 ludzi splaca KK w GP ?
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Marcin pisze:
> [...]
    > Moze ktos sie tym interesowal i moze to potwierdzic
    > lub zaprzeczyc. Mi sie za bardzo nie chce wierzyc,
    niestety większość ludzi nie umie korzystać z produktów bankowych tak,
    aby im się to opłacało...

  • 3. Data: 2008-05-06 19:17:44
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Marcin" <k...@k...de> napisał w wiadomości

    > Moze ktos sie tym interesowal i moze to potwierdzic
    > lub zaprzeczyc. Mi sie za bardzo nie chce wierzyc,
    > zeby tylko 1/3 ludzi splacalo KK w GP.

    To może być prawdą, ale najprawdopodobniej dotyczy głównie niskich limitów i
    mniej lub bardziej nieświadomych posiadaczy kart hipermarketowych oraz kart
    "ratalnych", które z definicji nie mają być splacane w g-p. Choć intuicyjnie
    też mi się wydaje, że mimo to jest to wielkość (ta 1/4) zaniżona.

    marekz

  • 4. Data: 2008-05-06 19:39:48
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Marcin napisał(a):
    > Moze ktos sie tym interesowal i moze to potwierdzic
    > lub zaprzeczyc. Mi sie za bardzo nie chce wierzyc,
    > zeby tylko 1/3 ludzi splacalo KK w GP.

    Z tego co obserwuje jest to bardzo porawdopodobne. Znaczna czesc ludzi
    uzywa KK w taki sposob, ze uzywaja jej do wyplacania gotowki z bankomatu
    (po 100 zl) po czym po okreslonym czasie splacaja jedynie kwote
    minimalna (pewnie koszty sa tego takie jak providenta).

    --
    Mithos

  • 5. Data: 2008-05-06 20:33:42
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 6 Maj, 21:39, Mithos <f...@a...pl> wrote:

> [...]
    > (po 100 zl) po czym po okreslonym czasie splacaja jedynie kwote
    > minimalna (pewnie koszty sa tego takie jak providenta).

    Tez mam takie wrazenie po kilku rozmowach w pracy na temat KK -
    ostatnia deska ratunku, gdy zabraknie pieniedzy.

  • 6. Data: 2008-05-06 21:17:06
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]

    Tez mam takie wrazenie po kilku rozmowach w pracy na temat KK -
    ostatnia deska ratunku, gdy zabraknie pieniedzy.

    ale dzieki takim ludziom banki zarabiają, a świadomi klienci mogą korzystać
    z kk za darmo ;-)

    w końcu bank to nie org. charytatywna, na czymś zarobić musi...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2008-05-06 21:36:59
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 6 Maj, 23:17, "RobertS" <b...@p...pl> wrote:

    > w końcu bank to nie org. charytatywna, na czymś zarobić musi...

    Wychodzac z takiego zalozenia ludzie ignoruja splacanie w GP - bo sa
    pewni, ze tam i tak jest jakis kruczek i to niemozliwe, zeby pieniadze
    byly "za darmo".
    Jesli sie nie ma jakis duzych wplywow gotowkowych, to faktycznie
    trzeba przestawic myslenie na "gotowka" i "platnosc KK" oraz planowac,
    ktory zakup zrobic ktora KK, dopasowujac plany pod okresy
    rozliczeniowe (wieksze zakupy zrobie za dwa dni, bo wtedy na nastepnej
    karcie rozpoczyna sie okres rozliczeniowy, ktory splace nie z pensji
    za maj, a juz z czerwcowej).

  • 8. Data: 2008-05-06 21:53:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Mithos <f...@a...pl> writes:

> [...]
    > bankomatu (po 100 zl) po czym po okreslonym czasie splacaja jedynie
    > kwote minimalna (pewnie koszty sa tego takie jak providenta).

    Obawiam sie ze ten ostatni jest wielokrotnie drozszy. Tyle ze jego
    klienci moga miec klopoty z uzyskaniem KK.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2008-05-06 23:50:13
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marcin <k...@k...de> napisał(a):

    > Mi sie za bardzo nie chce wierzyc,
    > zeby tylko 1/3 ludzi splacalo KK w GP.

    Mogą w to wchodzić jakieś promocje uruchamiane przy wyrobieniu pierwszej
    karty. Ostatnio znajomy chcąc wziąć kredyt na samochód dostał propozycję od
    doradcy, aby wziąć nową KK Gold z możliwością spłaty w ratach. Twierdził, że
    to sprawdził koszty i rzeczywiście mu się to bardziej opłacało niż kredyt.
    Nie dopytywałem o szczegóły i nie przeliczałem tego we własnym zakresie, ale
    może są jakieś takie ciekawe oferty?

    Tomek

  • 10. Data: 2008-05-07 06:01:52
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Marcin pisze:
> [...]
    > Moze ktos sie tym interesowal i moze to potwierdzic
    > lub zaprzeczyc. Mi sie za bardzo nie chce wierzyc,

    W to zestawienie wliczeni się zapominalscy i ludzie, który zdarzyło się
    raz nie zmieścić w GP.
    Niedawno czytałem podobny artykuł i wydaje mi sie, że była informacja o
    tym że 2/3 posiadaczy nie spłaciło w ciągu ostatniego roku co najmniej
    raz karty w GP. Zadłużenie sie w KK raz w roku na jakąś niewielką kwotę
    na miesiąc to w sumie nie takie wielkie pieniądze. Może być nawet tańsze
    niż stale dostępny debet w koncie, zwykle jest jakaś opłata roczna.
    Jeśli nie potrzebujemy debetu to po co za niego płacić? Jeśli ciągle nie
    możemy spłacić całego zadłużenia na KK to ciężko przepłacamy i warto
    poszukać konta z tanim debetem. Albo jeszcze lepiej ograniczyć wydatki :)

    Sebastian