  • 11. Data: 2008-05-07 06:37:44
    Temat: Re: Tylko 1/3 ludzi splaca KK w GP ?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 07 maj 2008 08:01
    (autor Sebastian
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <fvrgjr$7uu$1@inews.gazeta.pl>):

    > Zadłużenie sie

    No właśnie.. To jest ogólny fenomen... Bo o ile rozumiem kredyty
    mieszkaniowe, na 30 lat, czy sprzedaż ratalną, o tyle kredyt konsumpcyjny
    to tylko naciąganie naiwnych klientów. przecie te pieniądze same się nie
    okocą, a oddać je trzeba z nawiązką. Ale cóż, różne banki i pseudobanki
    wpychają to na każdym rogu, to ludzie się nabierają, biorą te różne karty
    kredytowe, a potem płacą, płacą, płacą.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 12. Data: 2008-05-07 06:55:08
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 7 Maj, 08:37, Tristan <n...@s...pl> wrote:
> [...]
    > to tylko naciąganie naiwnych klientów. przecie te pieniądze same się nie

    Zaraz, zaraz - to powiedz, jak zrobic w miare nieduzy remont, z
    kosztami okolo 10-15 tys, gdy za malo na kredyt mieszkaniowy czy
    hipoteczny, a za duzo, zeby zadluzac sie pod to w debetach? Pozostaje
    niestety tylko kredyt konsumpcyjny, jesli nie ma sie mozliwosci
    skorzystac z PKZ czy pozyczki socjalnej w firmie.

  • 13. Data: 2008-05-07 07:00:32
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Tristan pisze:
    [...]
> [...]
    > okocą, a oddać je trzeba z nawiązką. Ale cóż, różne banki i pseudobanki
    > wpychają to na każdym rogu, to ludzie się nabierają, biorą te różne karty

    Konsumpcjonizm, rozpasanie, drobnomieszczaństwo :) i wzrost gospodarczy.
    Typowa sytuacje w wysokorozwiniętych krajach o w miarę stabilnej
    sytuacji gospodarczej. W porównaniu z Brytyjczykami czy Amerykanami
    społeczeństwo jest w Polsce mało zadłużone.

    No i jaka jest różnica między sprzedażą ratalną i kredytem
    konsumpcyjnym? Tylko to, że sprzedawca załatwia część formalności.

    Sebastian

  • 14. Data: 2008-05-07 08:16:44
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

> [...]
    > okocą, a oddać je trzeba z nawiązką. Ale cóż, różne banki i pseudobanki
    > wpychają to na każdym rogu, to ludzie się nabierają, biorą te różne karty

    Zachodzi obawa, że w istocie nie rozumiesz jak to działa. Podział który
    wprowadzasz nie ma żadnego uzasadnienia.

    marekz

  • 15. Data: 2008-05-07 10:14:03
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    krzysztofsf wrote:
    [...]
> [...]
    > niestety tylko kredyt konsumpcyjny, jesli nie ma sie mozliwosci
    > skorzystac z PKZ czy pozyczki socjalnej w firmie.

    No, podstawowa opcja to jest mieć te 10 - 15 tys zł w gotówce :).

    Ale zgadzam się że potępianie w czambuł kredytów konsumpcyjnych jest dziwne.

    2 lata temu kupowałem samochód. Rozejrzałem się po kilkunastu bankach, i
    wychodziło że samochód jest albo za nowy, albo za stary, a jak już któryś
    bank łaskawie zgodził się udzielić kredytu to:
    - rzeczywiste oprocentowanie wychodziło prawie 20%
    - przewłaszczenie samochodu (powodzenia z wyjazdem za wschodnią granicę)
    - inne jakieś restrykcje.

    Zamiast tego, wziąłem pożyczkę "na każdy cel" w SKOKU, co mnie wyniosło
    nominalnie 9% a faktycznie 11%.

    p. m.

  • 16. Data: 2008-05-07 11:07:42
    Od: "Mel Udall" <j...@k...pl>

    Witam!

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

    > w końcu bank to nie org. charytatywna, na czymś zarobić musi...

    Myslalem, ze na sprzedawcach wystarczajaco zarabia?
    A swoim klientom to za korzystanie z KK bank powinnien placic!

    Pozdrawiam
    Mel Udall

  • 17. Data: 2008-05-07 13:20:58
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Myslalem, ze na sprzedawcach wystarczajaco zarabia?
    > A swoim klientom to za korzystanie z KK bank powinnien placic!
    >
    > Pozdrawiam
    > Mel Udall

    niektore za to placa, ale jeszcze nie u nas...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 18. Data: 2008-05-07 16:26:14
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Wed, 7 May 2008 15:20:58 +0200, RobertS wrote:

    > niektore za to placa, ale jeszcze nie u nas...

    U nas HSBC.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 19. Data: 2008-05-07 16:30:29
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 07 maj 2008 09:00
    wasz znak: <fvrk1s$ldb$1@inews.gazeta.pl>):

    > Typowa sytuacje w wysokorozwiniętych krajach o w miarę stabilnej
    > sytuacji gospodarczej. W porównaniu z Brytyjczykami czy Amerykanami
    > społeczeństwo jest w Polsce mało zadłużone.

    I to źle? Zadłużenie nie niesie niczego dobrego. Zawsze się za nie płaci
    karę.

    > No i jaka jest różnica między sprzedażą ratalną i kredytem
    > konsumpcyjnym? Tylko to, że sprzedawca załatwia część formalności.

    Może źle się wyraziłem, nie jestem fachowcem od bankowości, a zwykłym
    szwędaczem sklepowym.

    Chodzi mi o te wszystkie KK wciskane przez Reale, Żagle, i inne dżimoneje.
    Te wszystkie debety wydawane na szinke i piwo.

    Kredyt kosztuje. Branie go, żeby kupić żarła sensu nie ma, bo żarło przez to
    drożeje. Rozumiem, że jak mam oszczędzać 10 lat na mieszkanie, mieszkać pod
    mostem i czekać aż uzbieram, to OK, zapłacę sporo więcej, będę spłacał
    przez 15 a nie 10 lat, ale będę se mieszkał. Czy podobnie z samochodem.

    Co innego też kredyt dla przedsiębiorcy, inwestycyjny. Albo nagle ktoś
    zachoruje ciężko, trzeba ratować życie. Ale na żarło?

    Sam wpakowałem się w debet, bo zachciało mi się na wakacje jechać. No i tak
    se teraz myślę -- w zeszłym roku byłem, w tym spłacam i nie pojadę. A
    jakbym zrobił odwrotnie, to bym se teraz jechał i na lepsze wakacje, bo
    koszt kredytu bym wydał na przyjemności a nie na banki. Więc wpakowałem się
    naiwnie w debilny kredyt. Ostatnio pociąłem wszystkie moje KK, żeby mnie
    nie kusiły. Spłacam je, jak spłacę to nic już nie zaciągam. To jest głupie
    i tyle. Te pieniądze i tak trzeba mieć, więc bez sensu je wydawać na już.
    Mam taką znajomą, co tak od lat dzieci z kredytów wyposaża w ubranka i inne
    takie. Tylko, że co spłaci, to bierze kolejny... Więc tak naprawdę te
    dzieci okrada. Bo kupa kasy idzie na koszty kredytu. A co z nich ma? Nic!
    Sama oddaje haracz zupełnie bez podstaw.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 20. Data: 2008-05-07 16:43:52
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > U nas HSBC.

    fakt ;-) ale tam chyba nic za darmo, kojarze ze z karta byly zwiazane jakies
    oplaty

    kiedys jeszcze GE mialo taka "tnaca" ceny karte...

    kerfur z lukasem wydaje taka karte, jak sie placi w tym (TYLKO) sklepie to
    1,5% cena jest nizsza (na wszystko)
    --
    pozdrawiam
    RobertS