  • 1. Data: 2003-11-18 15:29:12
    Temat: Test kart Millennium i innych
    Od: "krokodylowy" <k...@N...gazeta.pl>

    Witam

    Co jakiś czas pojawia się na forum pytanie o to jak rozliczene są transakcje
    zagraniczne. W internecie znalazłem tylko jeden sensowny test więc dorzucam
    do sieci swój własny oparty na doświadczeniach z kartami Millenium

    http://krokodylowy.webpark.pl/visa.html

    Wygląda na to że dla VC i VE rozliczenia złotówkowe z VISA int. dają niezłe
    efekty w każdym razie nigdy nie miałem takich sensacji jak klienci PEKAO czy
    PKO narzekający na drogie Euro.

  • 2. Data: 2003-11-18 15:38:18
    Temat: Re: Test kart Millennium i innych
    Od: "krokodylowy" <k...@g...pl>

    Jeśli macie jakieś własne przykłady transakcji i rozliczeń to z chęcią
    dołączyłbym je do tego zestawienia. Możemy to później opublikować chociażby
    na kartyonline...

    Szczególnie brakuje mi informacji jak Multibank rozlicza Euro i Dolary
    po przejściu na rozliczanie się w Euro z VISA int.

    Nie wiem również jak rozlicza Citybank? Czy naprawdę pobiera odsetki 0.7% od
    każdej transakcji nawet jeśli spłaca się 100% w terminie?

  • 3. Data: 2003-11-18 16:45:01
    Od: "Fajas" <s...@m...edu.pl>

    "krokodylowy" <k...@g...pl> wrote in message
> [...]
    od
    > każdej transakcji nawet jeśli spłaca się 100% w terminie?

    A ja dolacze sie do pytania, moze ktos juz uzywal VE i VC mBanku w Hiszpani?
    Jak wyglada akceptacja, nakomaty, rolziczenia, bardziej oplaca sie gotowka
    czy wybierac z bankomatu??

    Z gory dzieki

    Fajas

  • 4. Data: 2003-11-18 17:10:05
    Od: "Bob" <b...@p...pl>

> [...]
    Hiszpani?
    > Jak wyglada akceptacja, nakomaty, rolziczenia, bardziej oplaca sie gotowka

    witam
    uzywalem kk BZWBK i Lukasa w Hiszpanii i Portugalii
    nigdy zadnego problemu z atoryzacja nie bylo tylko czasem
    chcieli zobaczyc paszport do wgladu

    a przelicznik zblizony do tego jak gdybym kupil EUR w RP
    z tym, ze ja stawiam na wygode i wole placic plastykiem
    niz gotowka

    a z kart kredytowych nigdy jeszcze nie wyplacalem kasy z bankomatu
    w koncu nie do tego sluza

    --
    pozdrawiam
    Bob

    GG:32360
    howuser&userid=38508

  • 5. Data: 2003-11-19 10:24:13
    Od: "Ryszard Tykw..ski" <k...@g...pl>

> [...]
    > niz gotowka
    >
    > a z kart kredytowych nigdy jeszcze nie wyplacalem kasy z bankomatu

    No nie bardzo. Nie sposób wybrać się w podróż z kieszeniami wypchanymi
    gotówką. Zawsze jest potrzeba zasilenia się od czasu do czasu w gotówkę z
    bankomatu przy pomocy tej karty która akurat działa.
    Pojawia się tutaj tylko problem z 2% marżą od wypłat z kart debetowych
    przez co wypłata z KK może okazać się tańsza.

    Wygląda na to że w Mille kurs rozliczeń jest lepszy niż kantorowy
    więc zakup gotówki również nie ma sensu.

  • 6. Data: 2003-11-19 10:28:57
    Temat: Dlaczego karty Pekao tak kiepsko wypadają
    Od: "krokodylowy" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dorzuciłem do http://krokodylowy.webpark.pl/visa.html
    przykłady tegorocznych transakcji kartami Pekao.

    Generalnie wypadają kiepsko. Rozliczane są po ~2% gorszym kursie niż karty
    Mille.

    Może wiecie dlaczego w sierpniu Pekao stosowało jakiś dziki przelicznik Euro
    z 4% narzutem w odniesieniu do NBP? Przykład z 07.08.2003 dotyczy
    bezgotówkowej transakcji internetowj.

  • 7. Data: 2003-11-19 10:32:21
    Od: "krokodylowy" <k...@g...pl>

    Wydaje mi się że kursy kantorowe są zawsze wyższe od tych z rozliczeń
    .przynajmniej w przypadku Mille

  • 8. Data: 2003-11-19 11:17:44
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    [cut]
    Fajne masz te miejsca transakcji (Chile, Boliwia) no i Islandia :-)
    Moje marzenie kiedys tam zawitac - byles turystycznie czy sluzbowo?

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 9. Data: 2003-11-19 11:19:34
    Temat: Re: Dlaczego karty Pekao tak kiepsko wypadają
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

> [...]
    Euro
    > z 4% narzutem w odniesieniu do NBP? Przykład z 07.08.2003 dotyczy

    pewnego rodzaju wytlumaczeniem tego faktu jest wzrost zyskow i przychodow
    tego banku nawet przy nierosnacym rynku uslug bankowych z jakim teraz mamy
    do czynienia

    PiotR

  • 10. Data: 2003-11-19 11:45:38
    Od: "krokodylowy" <k...@g...pl>

    Turystycznie.
    Mogło by być tych wpisów więcej ale zakładam że te wcześniejsze niż 2002 już
    są zupełnie nieaktualne.

    Zestawienie wzięło się stąd że chciałem się przesiąść na bezpieczniejszą
    kartę debetową (Multibanku)lub charge ale wygląda na to że nie jest to zbyt
    korzystne.