    From: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.konsumenci,pl.biznes.banki
    Subject: Re: Sygma Banque - wpis do BiK
    Date: Thu, 09 Mar 2006 09:35:34 +0100

    Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Skoro BIK podaje, że dane podał Sygma Bank, to zwracasz się pisemnie
    > do Sygma Bank o usunięcie wpisu z BIK, a do tego uprzedzasz, że
    > niewykonanie w/w czynności w określonym terminie spowoduje utratę
    > zaliczki, przez co będziesz zmuszony zażąać odszkodowania od Sygma
    > Bank na podstawie art. 415 K.C.

    Hmm... a nie można od BiK, który jest administratorem bazy zawierającej
    dane osobowe zażądać sprostowania błędnego wpisu? Mnie nie musi
    koniecznie obchodzić kto i na jakiej podstawie wpisu dokonał - jest
    błędny i BiK będzie musiał albo go poprawić albo wykazać, że znajdujące
    się tam dane są prawdziwe. Chyba, że BiK nie "podpada" pod ustawę o
    ochronie danych osobowych lub podpada w jakiś szczególny sposób, który
    moje pretensje do BiK'u czyni bezzasadnymi.

    > Możesz też zarządać od Sygma Bank zaświadczenia, że wpis w BIK jest
    > błedny, a Ty nie zalegasz i nie zalegałeś. Być może to wystarczy
    > bankowi udzielającemu kredyt.

    Chciałem wziąć kredyt w mbanku bo tam mam konto firmowe i naprawdę spore
    obroty na tym koncie. Ale ich to nie interesuje - jest wpis w BiK więc
    nie mamy o czym rozmawiać :|

    Z poważaniem
    Juzek Kocimientka