  • 1. Data: 2008-02-20 13:49:24
    Temat: Sprzedaż mieszkania z hipoteką
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl.invalid>

    Witam
    W połowie 2006 roku zakupiłem mieszkanie (kredyt hipoteczny mbank).
    Chciałbym je sprzedać. Wiadomym jest, że koszt rynkowy mieszkania wzrósł prawie
    2-krotnie, co mnie rzecz jasna cieszy :)

    Rozważam 2 warianty:

    1) klient ma gotówkę
    Domyślam się, że po spisaniu umowy przedwstępnej idziemy do notariusza po czym
    następuje przelew na moje konto z konta kupującego. Następnie idę do banku,
    spłacam to co mam do spłacenia w temacie kredytu hipotecznego a resztę forsy mam
    dla siebie.
    Hipoteka (w księdze wieczystej) zostaje z mojego mieszkania skreślona.

    2) klient nie ma gotówki
    Tak więc będzie zmuszony (jak kiedyś i ja) ubiegać się o kredyt.
    Nie bardzo jednak wiem jak tu będzie z przelewem z banku kupującego, gdyż na
    mieszkaniu jest moja hipoteka. Tak więc co będzie swoistym zabezpieczeniem dla
    tego kredytu?

    Jak rozwiązuje się sprzedaż mieszkania w takich sytuacjach?

    Proszę o garść przystępnych porad.

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 2. Data: 2008-02-20 16:41:46
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania z hipoteką
    Od: "Tomek." <p...@o...pl>

    Użytkownik "Negatyw" <n...@U...o2.pl.invalid> napisał w wiadomości
> [...]

    > zabezpieczeniem dla tego kredytu?
    >
    > Jak rozwiązuje się sprzedaż mieszkania w takich sytuacjach?

    sporządzacie notarialnie umowę przedswstępną,
    z którą kupujący idzie do swojego banku,
    tam załatwia kredyt (dostajesz przelew i wykreślasz hipotekę) i do czasu
    ustanowienia hipoteki na niego
    będzie płacić ubezpieczenie kredytu lub będzie miał wyższy procent.
    tu jest podobnie jak z kupnem od dewelopera, do czasu ustanowienia hipoteki
    bank robi sobie dodatkowe zabezpieczenia.

    pzdr
    tomek

  • 3. Data: 2008-02-20 17:48:46
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Tomek. pisze:

    > sporządzacie notarialnie umowę przedswstępną,

    Lub po prostu promesa banku, który siedzi aktualnie na hipotece,
    pi razy termometr ścienny o treści:

    Jeśli do dnia takiego i takiego, na nasz rachunek numer taki i
    taki wpłynie kasa taka i taka, my Bank siedzący w hipotece
    zobowiązujemy się do wykreślenia wpisu w KW dot. obciążenia
    hipotecznego ...

    Imho winno wystarczyć.

    6008

  • 4. Data: 2008-02-20 17:56:28
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > W połowie 2006 roku zakupiłem mieszkanie (kredyt hipoteczny mbank).

    Najprosciej byłoby jakby sie dogadał z mbankiem na temat cesji kredytu i
    ewentualnego jego podwyższenia zeby ci zapłacic. Wtedy wszystko bardzo
    by sie uprościło.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 5. Data: 2008-02-20 19:49:09
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    A kupujacy to bedzie frajer i nie wie o tym, ze po wypłaceniu pieniązków nawiejesz
    nie do banku, a na Kajmany?
    Oj naiwni ci sprzedający, naiwni...
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2008-02-20 20:08:45
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Negatyw" <n...@U...o2.pl.invalid> writes:

> [...]
    > zabezpieczeniem dla tego kredytu?
    >
    > Jak rozwiązuje się sprzedaż mieszkania w takich sytuacjach?

    W obu przypadkach, na miejscu kupujacego poprosiłbym Cię o zaświadczenie
    z banku, ile kasy jest potrzebne do spłaty kredytu.
    A następnie w umowie sprzedaży zawarłbym takie punkty:

    XXX PLN jest wpłacone na konto kredytu
    YYY PLN (cena - XXX) na konto sprzedającego.

    To czy kasa kupującego pochodzi z kredytu czy za gotówkę, to rzecz wtórna.

    KJ

  • 7. Data: 2008-02-20 22:32:36
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Tomek." <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tu jest podobnie jak z kupnem od dewelopera, do czasu ustanowienia
    > hipoteki
    > bank robi sobie dodatkowe zabezpieczenia.

    Bla, bla, bla... w życiu nie widziałem banku, który na podstawie umowy
    przedwstępnej, czy też warunkowej (pomiędzy osobami fizycznymi w obrocie
    prywatnym, bo w przypadku nabycia od dewelopera jest to możliwe) uruchomił
    by kredyt. W praktyce spotykane są 2 sytuacje:

    a) w akcie wpisuje się, że zapłata nastąpi częściowo poprzez spłatę
    zadłużenia sprzedającego w banku X, którego zabezpieczeniem jest hipoteka
    ustanowiona na w/w nieruchomości. W tym przypadku Bank przelewa część
    środków, na konto kredytowe, resztę na konto sprzedającego. Przy czym do
    czasu założenia właściwej hipoteki kupujący dodatkowo płaci ubezpieczenie
    kredytu. (przypadek częstszy)

    b) bank uruchamia kredyt w dwóch transzach, przy czym wypłata drugiej
    następuje po przedłożeniu przez sprzedającego zgody banku na wykreślenie
    hipoteki, co oczywiście również opisuje się w akcie.

  • 8. Data: 2008-02-22 09:09:33
    Od: "Michas" <n...@g...com>

> [...]
    > czasu założenia właściwej hipoteki kupujący dodatkowo płaci ubezpieczenie

    Potwierdzam - dokładnie taki przypadek przerabiałem dwa tygodnie temu.

    Pozdrawiam,
    M.

  • 9. Data: 2008-02-23 15:50:19
    Od: "Tania hipoteka" <t...@N...gazeta.pl>

    k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) napisał(a):
    > XXX PLN jest wpłacone na konto kredytu
    > YYY PLN (cena - XXX) na konto sprzedającego.
    >
    > To czy kasa kupującego pochodzi z kredytu czy za gotówkę, to rzecz wtórna.
    >
    > KJ

    I jeszcze jedno: kwote YYY przelalbym dopiero po potwierdzeniu, ze poprzedni
    kredyt zostal splacony w calosci.

  • 10. Data: 2008-02-23 17:14:24
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Twój bank mający wpłacić XXX bedzie miał na ten temat swoje zdanie.
    JaC

    -----