  • 1. Data: 2008-02-20 08:36:03
    Temat: Test karty Polbanku w bankomacie w stanach
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    Witam,
    Test zwykłej karty debetowej do konta w Polbanku.
    18 luty wypłata z bankomatu w Stanach kwoty 400$.
    19 luty wieczorem już jest pełne rozliczenie transakcji na koncie:
    976,64zł + 8zł stałej prowizji w oddzielnym polu (razem 984,64zł)
    Czyli przeliczając wypłata była po kursie 2,4416zł/$ (z uwzględnieniem
    prowizji 2,4616zł/$).
    Poniżej kursy z dnia rozliczenia:
    Kurs $ w kantorze wieczorem to: sprzedaż 2,48zł, kupno 2,41zł.
    Kurs $ w Polbanku rano to: średni 2,4461zł, kupna 2,3825zł, sprzedaży
    2,5048zł.
    Kurs podawany na stronie VISA International dla karty w PLN i transakcji w $
    przy 0% prowizji to:
    100$ = 244,16zł
    Moje pierwsze wnioski wynikające z tej jednorazowej transakcji:
    1. Wypłata w $ przeliczana jest po kursie Visa z dnia rozliczenia i
    doliczana jest prowizja 8zł.
    2. Wypłata z bankomatu jest korzystniejsza od zakupu w kantorze powyżej
    kwoty około 200$.
    3. W większości amerykańskich bankomatów nie można wypłacić jednorazowo
    więcej niż 500$ (maksymalna ilość banknotów to 25, maksymalny nominał to
    20$).
    A.S.

  • 2. Data: 2008-02-22 22:35:10
    Temat: Re: Test karty Polbanku w bankomacie w stanach
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "AS" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    /...CIACH.../
    > 3. W większo?ci amerykańskich bankomatów nie można wypłacić jednorazowo
    > więcej niż 500$ (maksymalna ilo?ć banknotów to 25, maksymalny nominał to
    > 20$).
    /...CIACH.../

    Co za kraj, w brytyjskich bankomatach 10 GBP, czyli dokłanie równowartość 20
    USD, to NAJNIŻSZY dostępny nominał...

    k.

  • 3. Data: 2008-02-23 11:45:45
    Od: "AS" <....@p...onet.pl>

    > Co za kraj, w brytyjskich bankomatach 10 GBP, czyli dokłanie równowartość
    > 20 USD, to NAJNIŻSZY dostępny nominał...

    Banknoty o niminałach większych niż $20 ($50 i $100) są rzadko używane i
    przeważnie rodzą podejrzliwe spojrzenia w sklepie... Co kraj to obyczaj.

  • 4. Data: 2008-02-23 18:17:43
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "AS" <....@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Banknoty o niminałach większych niż $20 ($50 i $100) są rzadko używane i
    > przeważnie rodzą podejrzliwe spojrzenia w sklepie... Co kraj to obyczaj.

    Dzisiaj na Yahoo pisali, że bicie drobnych monet się w Stanach nie opłacai
    powinno zostać wstrzymane... Czym będą płacić w tym dziwnym kraju?

  • 5. Data: 2008-02-23 18:37:49
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 23 Lut, 12:45, "AS" <....@p...onet.pl> wrote:

    > Banknoty o niminałach większych niż $20 ($50 i $100) sš rzadko używane i
    > przeważnie rodzš podejrzliwe spojrzenia w sklepie... Co kraj to obyczaj.

    I co ciekawe, ktos z USA opisywal, ze nie ma problemu z wypisywaniem
    czekow i placeniem nimi duzych kwot. Ta osoba pisala, ze czesto klient
    pokazuje sprzedawcy , ze ma zlota karte znanego banku, a nastepnie
    zamiast nia placic wypisuje czek. Podobno standard.

  • 6. Data: 2008-02-25 07:24:14
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    kashmiri pisze:

    > Użytkownik "AS" <....@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dzisiaj na Yahoo pisali, że bicie drobnych monet się w Stanach nie
    > opłacai powinno zostać wstrzymane... Czym będą płacić w tym dziwnym kraju?

    A w Polsce wybito w 2007r. 300mln monet 1gr a koszty bicia to ponad 3gr.