  • 1. Data: 2005-03-13 13:32:24
    Temat: PKOBP: ujawnienie informacji
    Od: "adas;" <d...@p...onet.pl>

    witam!

    jestem klientem oddzialu 27 PKOBP w Poznaniu; mam
    aktywna usluge wysylania mi na e-mail wyciagow;

    ostatnio na podany do wiadomosci banku adres e-mail
    otrzymalem informacje reklamowa, ktora mozna okreslic
    dokladnie tak, jak caly bank: full nieprofesjonalizm;

    pomijam fakt, ze ofeta przyszla w zalaczniku w formacie
    dokumentu MS-Word - to jest zabawne, ale nieistotne;
    podobnie jak temat wiadomosci: "FW: oferta" oraz to, ze
    wiadomosc zawiera tylko zalacznik a jej jedyna trescia
    jest podpis SHA-1 (co jest o tyle ciekawe, ze wiadomosc
    nie ma tresci tylko zalacznik);

    problem jest nastepujacy: w polu "Do:" bank umiescil
    kilka adresow e-mail; oznacza to, ze wsrod adresatow
    wiadomosci z PKOBP widze nie tylko moj adres e-mail,
    ale rowniez inne adresy - prawdopodobnie innych klientow;

    oczywiscie wiadomosc nie zawiera zadnych informacji
    personalnych - tzn. nie ma tam przykladowo salda mojego
    rachunku ani danych osobowych - jest jednak konkretna
    oferta, tzn. taka, ktora moze byc skierowana tylko do
    pewnej grupy klientow - posiadajacych pewna inna usluge
    tego banku;

    rozumiem, ze jest to ewidentny nieprofesjonalizm ze
    strony PKOBP i wiem, ze PKOBP az ocieka od tego typu
    zachowan; zatem od strony etycznej jest to zagranie
    nie fair ze strony banku... pytanie tylko, czy takie
    zachowanie jest rowniez niezgodne z przepisami;

    dla jasnosci dodam, ze to jest autentyk wyslany prosto z
    PKOBP o czym swiadczy zawarta w naglowkach trasa listu;
    zostal nadany tutaj: from M30RPOZEX.poznan.ad.pkobp.pl
    ([10.178.6.3]) by m33cfpex.centrala.ad.pkobp.pl with Microsoft
    SMTPSVC(6.0.3790.211); Thu, 10 Mar 2005 14:01:49 +0100
    a nastepnie szedl tedy: from nodnsquery(194.242.62.20)
    by ws1cfpi.pkobp.pl via csmap id eadb048c_9164_11d9_8cd0
    _0002b3a0eb6e_32741; Thu, 10 Mar 2005 14:04:20 +0100 (CET)

    pozdrawiam;
    adas;

  • 2. Data: 2005-03-13 13:50:06
    Temat: Re: PKOBP: ujawnienie informacji
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "adas;" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > ostatnio na podany do wiadomosci banku adres e-mail
    > otrzymalem informacje reklamowa, ktora mozna okreslic
    > dokladnie tak, jak caly bank: full nieprofesjonalizm;

    fakt zalosne bo nie cierpie spamow - a spamow z pelna lista innych
    odbiorcow zwlaszcza,
    a z ciekawosci zapytam czy reklama byla dotyczaca banku - czy podmiotow
    trzecich

  • 3. Data: 2005-03-13 14:28:55
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    adas; napisał(a):

    > nie fair ze strony banku... pytanie tylko, czy takie
    > zachowanie jest rowniez niezgodne z przepisami;

    AFAIK e-mail daną osobową nie jest... więc to raczej odpada...

  • 4. Data: 2005-03-13 14:36:29
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    KrzysiekPP napisał(a):

    > Jest jesli zawiera pelne imie i nazwisko .. czasami jest tez tak, ze
    > ktos podaje sluzbowy: i...@f...pl

    Nadal nie wydaje mi się, jakoby była to dana osobowa... Ale mogę się
    mylić...

  • 5. Data: 2005-03-13 14:39:01
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2005-03-13 14:43:11
    Od: "|<onrad" <b...@b...tren.dy>

    Dnia 03/13/2005 03:28 PM, Użytkownik Wojciech Nawara napisał:

    > AFAIK e-mail daną osobową nie jest... więc to raczej odpada...

    Ja jednak wiem, ze taki przypadek kwalifikuje sie do zgloszenia do GIODO
    jako brak nadzoru nad danymi osobowymi.

    --
    body {
    name: '|<ońrad Karpieszu>|';

  • 7. Data: 2005-03-13 14:48:25
    Od: "CB" <v...@w...pf.pl>

    > Nadal nie wydaje mi się, jakoby była to dana osobowa... Ale mogę się
    > mylić...

    W moim przekonaniu nie różni się np. od numeru telefonu, a ten jednak
    powierzasz bankowi nie po to, by rozsyłał go gdzie chce i jak chce.

  • 8. Data: 2005-03-13 15:02:24
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    CB napisał(a):

    > W moim przekonaniu nie różni się np. od numeru telefonu, a ten jednak
    > powierzasz bankowi nie po to, by rozsyłał go gdzie chce i jak chce.

    Numer telefonu też NIE JEST daną osobową.

    Ja nie twierdzę, że to jest legalne, czy prawidłowe, jedynie, że IMHO to
    akurat nie podlega pod UoODO.

    Złamanie tajemnicy bankowej?

  • 9. Data: 2005-03-13 15:12:46
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Mar 2005 15:36:29 +0100,
    osoba podpisana: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
    napisała:

    > Nadal nie wydaje mi się, jakoby była to dana osobowa... Ale mogę się
    > mylić...
    IIRC własnie w podanym wyżej przypadku GIODO stwierdziło, że to _jest_
    dana osobowa.

    KJ

    Niebawem ludziom, zwierzętom, i książkom wyrosną antenki.
    GW

  • 10. Data: 2005-03-13 18:06:35
    Od: "Zdzislaw" <KrEnOzYl@WYTNIJ_TOPOLBOX.COM>

    Szanowny Panie Wojciechu,

    > AFAIK e-mail daną osobową nie jest... więc to raczej odpada...

    Ponizej cytuje fragment listu z mojej korespondencji w roku 2003 z GIODO.
    Pragne zauwazyc, iz jest to tylko fragment odpowiedzi jaki uzyskalem od
    GIODO za moje zapytanie odnosnie traktowania adresu e-mail jako dana
    osobowa, prosze zatem nie traktowac tego fragmentu jako wykladni prawa ani
    wiazacego komentarza GIODO - odpowiedz ta traktuje o konkretnej sytuacji
    (mojej) i nie moze sluzyc jako wiazaca w innych sprawach.
    "...Biorąc powyższe pod uwagę, zwłaszcza zaś treść art. 6 ust. 3 ustawy,
    można uznać adres e-mail za daną osobową w rozumieniu ustawy o ochronie
    danych osobowych, jeśli dotyczyć będzie on zidentyfikowanej lub możliwej do
    zidentyfikowania osoby fizycznej,
    a ponadto ewentualne koszty, czas lub działania zmierzające do ustalenia
    tożsamości osoby na podstawie posiadanego adresu elektronicznego nie będą
    nadmierne. (...)
    ...W tym też kontekście art.18 ust.1 pkt 6 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o
    świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204), wymienia
    adres elektroniczny, jako daną osobową, która może być przetwarzana przez
    usługodawcę w związku ze świadczeniem usług drogą elektroniczną. Wolą
    ustawodawcy było zatem zaliczenie takich informacji, jak adres e-mail
    usługobiorcy będącego osobą fizyczną, w poczet danych osobowych...."

    Tak wiec najlepszym rozwiazaniem byloby wyslanie stosownego zapytania przez
    Autora watku do GIODO ( z dokladnym wyjasnieniem sprawy swojej) i po
    uzyskaniu odpowiedzi zapytanie wystosowac odpowiednie kroki w kierunku
    banku.

    Zdzislaw