  • 1. Data: 2007-05-06 06:49:53
    Temat: Splacanie karty kredytowej ?
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    Poniewaz interesowalem sie dotychczas wylacznei tym, ze placajac przed terminem
    wymagalnosci calosc zadluzenia za transakcje bezgotowkowe nie ponosze zadnych
    kosztow kredytu z karty, nie wiem jak w praktyce wyglada, gdy splaci sie tylko
    czesc zadluzenia za okres rozliczeniwy. W umowie i regulaminie jest dosyc niejasno,
    dlatego pytam doswiadczonych praktykow.

    1. Zalozmy, ze sa dwie transakcje. Jedna 500 zl, druga 400 zl. Splacilem przed
    terminem wymagalnosci transakcje za 500 zl, transakcja za 400 zl niesplacona. Czy
    mam naliczane odsetki wylacznie za transakcje niesplacona (od 400 zl), czy rowniez
    w takiej sytuacji sa naliczone odsetki za okres od wykonania do splaty transakcji
    splacone 500 zl?

    2. Podobna sytuacja, ale oprocz transakcji za 500 zl spalcilem 200 zl z transakcji
    za 400 zl.
    a. Place wylacznie za 200 zl bedace niesplacona czescia jednej transakcji.
    b. Place za cala transakcje 400 zl w tym czesc mam naliczona tylko do momentu
    splaty, i nie place nic za trasakcje 500 zl bo cala splacona przed okresem
    wymagalnosci.
    c. Wszystkie obciazenia na karcie z jednego okresu rozliczeniowego sa traktowane
    lacznie, czyli place za transakcje splacona w calosci i czesc transakcji splaconej
    czastkowo,oprocentowanie do momentu wplaty, i naturalnie oprocentowanie za
    nieuregulowany kawalek drugiej transakcji.

    A moze w roznych bankach jest rozne podejscie do powyzszej sytuacji?

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za lopatologiczne wyjasnienia.

  • 2. Data: 2007-05-06 07:15:05
    Temat: Re: Splacanie karty kredytowej ?
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztofsf " <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:f1jtqh$hgl$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > tylko
    > czesc zadluzenia za okres rozliczeniwy. W umowie i regulaminie jest dosyc

    Generalna zasada jest taka we wszystkich bankach, ze jezeli nie splacisz
    calego zadluzenia w terminie odsetki liczone sa od calego salda wykazanego
    na wyciagu od dnia dokonania poszczegolnych transakacji. Splata czesci
    zadluzenia zwieksza tylko dostepny limit. Takze albo sie splaca w calosci
    albo tylko wymagana spate minimalna.

  • 3. Data: 2007-05-06 07:30:57
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    Krzysztof <o...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > na wyciagu od dnia dokonania poszczegolnych transakacji. Splata czesci
    > zadluzenia zwieksza tylko dostepny limit. Takze albo sie splaca w calosci

    Czyli, trzymajac sie podanego przykladu, lepiej zrobic debet w koncie na 200
    zl,zeby splacic wszystko do zera na karcie, a na koncie odsetki od debetu na 200 zl
    od chwili zaciagniecia niz zostawic niesplacone 200 zl na karcie, bo wtedy do
    odsetek za te 200 zl (i to liczonych wstecz od daty transakcji) dojda rowniez
    odsetki za 700 zl od momentu transakcji do splaty ?

    Dobrze zinterpretowalem?

  • 4. Data: 2007-05-06 07:45:07
    Od: "ISIA" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztofsf " <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:f1k07h$mfv$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    rowniez
    > odsetki za 700 zl od momentu transakcji do splaty ?

    Bardzo dobrze :-)
    Generalnie zaciaganie kredytu na karcie poza grace period to jeden z
    najgorszych mozliwych pomyslow na robienie dlugow (poza pozyczaniem od mafii
    ;-) ).
    Rozsadnym i bezpiecznym sposobem na obsluge karty kredytowej, jesli jest
    mozliwe, ze nie bedziesz mial z czego jej splacic, jest karta + kredyt
    odnawialny w koncie w wysokosci limitu zadluzenia, splacanie zawsze 100%
    zadluzenia karty w terminie i martwienie sie wylacznie niskooprocentowanym
    debetem na koncie.

    Pozdrawiam
    ISIA

  • 5. Data: 2007-05-06 07:57:52
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    ISIA <i...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > zadluzenia karty w terminie i martwienie sie wylacznie niskooprocentowanym

    Tak tez planowalem biorac karte, ale wolalem jeszcze sprawdzic powyzsze, poniewaz
    nie bylem pewien, czy rozliczenia sa traktowane jako jeden worek, czy rozbijane na
    niezalezne transakcje, ktore mozna regulowac niezaleznie. Teraz dzieki Wam juz
    wiem, ze chcac bezpiecznie i tanio (bezplatnie) korzystac z karty, musze sie
    zarznac a uregulowac ja do 0 przed terminem wymagalnosci.

  • 6. Data: 2007-05-06 08:14:06
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sun, 6 May 2007 06:49:53 +0000 (UTC), "Krzysztofsf "
    <k...@g...pl> wrote:

    Nie piszesz co to za karta, więc przyjmuję, że taka, jak większość.

> [...]
    >w takiej sytuacji sa naliczone odsetki za okres od wykonania do splaty transakcji

    Za obydwie transakcje.
    Marketingowy bełkot 'nie naliczamy transakcji' powoduje tylko
    nieporozumienia. Najprościej sprawę przedstawić tak:
    W przypadku transakcji bezgotówkowych bank nalicza odsetki za każdy
    dzień od salda zadłużenia, a jeśli całe saldo zostanie spłacone w
    terminie, to odsetki te sa anulowane.

    Zatem - jesli nie spłacisz w całości, to płacisz tak, jakbys miał
    zwykłą linię kredytową w rachunku dość słono oprocentowaną.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 7. Data: 2007-05-06 08:21:50
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> napisał(a):

    > Zatem - jesli nie spłacisz w całości, to płacisz tak, jakbys miał
    > zwykłą linię kredytową w rachunku dość słono oprocentowaną.

    Taj mi sie tez wczesniej wydawalo, natomiast pytanie nasunela mi mozliwosc
    splacania osobno kazdej transakcji, jaka mam przez dostep internetowy.

  • 8. Data: 2007-05-06 09:30:42
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sun, 6 May 2007 08:21:50 +0000 (UTC), "Krzysztofsf "
    <k...@g...pl> wrote:

    >Taj mi sie tez wczesniej wydawalo, natomiast pytanie nasunela mi mozliwosc
    >splacania osobno kazdej transakcji, jaka mam przez dostep internetowy.

    Praktycznie kolejny marketingowy bełkot. Nie ma znaczenia która
    transakcję spłacisz. I tak liczy się saldo.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 9. Data: 2007-05-06 11:29:26
    Od: "ISIA" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztofsf " <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:f1k1q0$q7k$1@inews.gazeta.pl...

    > Teraz dzieki Wam juz
    > wiem, ze chcac bezpiecznie i tanio (bezplatnie) korzystac z karty, musze
    sie
    > zarznac a uregulowac ja do 0 przed terminem wymagalnosci.

    Niekoniecznie _przed_ terminem - wystarczy w terminie :-)
    Jesli obawiasz sie, ze moze Ci sie zdarzyc zapominalstwo w wielu bankach
    jest opcja automatycznej splaty 100% zadluzenia karty w terminie, jesli masz
    rachunek w tym samym banku.
    Np. w mbanku wystarczy zglosic na mlinii, ze chcesz automatyczna splate.

    Pozdrawiam
    ISIA

  • 10. Data: 2007-05-06 13:13:07
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sun, 6 May 2007 13:29:26 +0200, "ISIA" <i...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Niekoniecznie _przed_ terminem - wystarczy w terminie :-)

    Przy okazji (może komuś się przyda): Lukas obciążył spłatą KK eKonto
    1-ego maja (pewnie nie dziwne, bo 1 bank, ale jednak różne numery
    rozliczeniowe oddziałów)
    --
    Jarek Andrzejewski