  • 1. Data: 2007-05-05 14:59:01
    Temat: Wzór na oprocentowanie ;-)
    Od: ".ppp." <f...@w...pl>

    Witam

    Jaki jest matematyczne wzór na oprocentowanie?
    Chodzi mi o to:

    Dane:
    Kredyt = 200 000 PLN
    Ilośc rat = 300 miesięcy
    Oprocentowanie = 4%

    Szukane:
    Wysokość raty = X

    I jak się ma wysokość oprocentowania do okresu spłąty (lub ilości rat?) ???

    Jak to się właściwie oblicza? :-)
    Poważnie się pytam, jestem laikiem w tyfh sprawach.

  • 2. Data: 2007-05-05 15:03:44
    Temat: Re: Wzór na oprocentowanie ;-)
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 5 May 2007 16:59:01 +0200, .ppp. napisał(a):

> [...]
    >
    > Jak to się właściwie oblicza? :-)
    > Poważnie się pytam, jestem laikiem w tyfh sprawach.

    Funkcje z np. Excela - pod F1 masz ich objaśnienia ;)
    Ponadto może to:
    http://www.elektro-instal.neostrada.pl/pliki/Odsetki
    .xls
    http://www.elektro-instal.neostrada.pl/pliki/Odsetki
    kredytowe.xls

  • 3. Data: 2007-05-05 15:38:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik ".ppp." <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jak to się właściwie oblicza? :-)
    > Poważnie się pytam, jestem laikiem w tyfh sprawach.

    Mało danych. Funkcjonują co najmniej dwa główne sposoby oparte na stałych lub
    zmiennych ratach. Zmienne raty w prosty sposób się liczy, bo to odpowiadająca
    ilości rat część kredytu plus 1/12 odsetek rocznych od kwoty zadłużenia w chwili
    spłaty. Przy stałych ratach już przydaje sie funkcja EXCELA, albo arkusz
    kalkulacyjny. To wszystko jakoś dziwnie z reguły tylko w przybliżeniu odpowiada
    obliczeniom banku, bo dochodzą różne niuanse z chwilą obliczania odsetek, czy
    też różną długością miesięcy. Ale generalnie większych różnic nie ma.

  • 4. Data: 2007-05-05 18:26:51
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    ".ppp." <f...@w...pl> wrote in message news:f1i5sq$e44$1@news.onet.pl...
    > Witam
    >
    > Jaki jest matematyczne wzór na oprocentowanie?
    > Chodzi mi o to:
    >
    > Dane:
    > Kredyt = 200 000 PLN
    > Ilośc rat = 300 miesięcy