  • 11. Data: 2007-03-06 16:34:08
    Temat: Re: Splacac, nie splacac...
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Teoretycznie, ale jest jedno wyjście z sytuacji:) z tą opłatą za
    > wcześniejszą spłatę można sobie poradzić.

    to zamieniam sie w sluch, kredyt w banku X, splata w kwocie
    przekraczajacej 15% kredytu w pierwszych trzech latach powoduje
    naliczenie prowizji od calego kredytu w wysokosci 1,5%
    jak mozna to obejsc?

    > Oczywście, że oprocentowanie w PLN jest wyższe, ale
    > marże do stawek referencyjnych w PLN są dużo niższe,
    > a przyjmując , że stawki referencyjne dla CHF rosną szybciej,
    > to lepiej mieć stałą, małą marżę w zlotówkach.

    aktualnie rozgladam sie za kredytem i marza w przypadku PLN i CHF jest
    podobna i oscyluje w ok. 1%, a wiadomo WIBOR nominalnie jest znacznie
    wyzszy niz LIBOR CHF

    > Poza tym jesli kursy
    > wzrosną wtedy coraz mniej bedzie się opłacało
    > przewalutowa na PLN, a rata też będzie coraz wyższa i wtedy jest spory
    > dylemat.
    ale zeby rata kredytu w CHF dorownala tej w PLN to kurs musialby
    naprawde mocno wzrosnac, to wartosc kilkudziesieciu procent...nasz kraj
    intensywnie sie rozwija, zblizamy sie do euro, krajowa waluta az tak
    mocno nie oslabnie (w dlugim okresie) przewiduje (patrzac np. na
    Hiszpanie), ze bedzie dokladnie odwrotnie

    > Fundusze jak najbardziej tak, ale mało kto się na tym zna, a doradcy
    > bywają różni
    > przeważnie doradzają to z czego mają wiekszą prowizję.
    nie trzeba byc specem, aby znac sie na funduszach, jest kilka prostych
    zasad, ktorymi sie nalezy kierowac dopierac portfel dla siebie....i
    mozna juz inwestowac

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 12. Data: 2007-03-06 17:39:52
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 06 Mar 2007 17:34:08 +0100, RobertS <r...@x...pl>
    wklepał(-a):

    >to zamieniam sie w sluch, kredyt w banku X, splata w kwocie
    >przekraczajacej 15% kredytu w pierwszych trzech latach powoduje
    >naliczenie prowizji od calego kredytu w wysokosci 1,5%
    >jak mozna to obejsc?

    Spłacając po 14,99% co tydzień. :)

  • 13. Data: 2007-03-06 17:43:49
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 6 Mar 2007 07:27:55 -0800, d...@g...com wklepał(-a):

> [...]
    >wzrosną wtedy coraz mniej bedzie się opłacało
    >przewalutowa na PLN, a rata też będzie coraz wyższa i wtedy jest spory

    Dasz gwarancję, że oprocentowanie w PLN nie wzrośnie? Nazywasz siebie doradcą
    finansowym, a horyzont czasowy jakiś taki krótki rozpatrujesz. *Teraz*
    oprocentowanie w CHF rośnie, ale za pół roku, rok czy dwa pewnie i dla PLN
    pójdzie w górę. A może wtedy LIBOR spadnie i co wtedy powiesz klientowi, który
    przewalutuje teraz na PLN? :)

    Wg mnie kryterium przewalutowywania kredytu nie może być jedynie zmiana stóp
    procentowych, bo przecież dla tej drugiej waluty też ryzyko zmian istnieje.

  • 14. Data: 2007-03-07 06:28:54
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    d...@g...com napisał(a):

    > Zmienić kredyt na PLN, kursy w tej chwili są niewielkie i mozna to
    > zrobić.
    > Teraz przeniesienie kredytu do innego banku nie jest problemem i bez
    > zbednych kosztów.
    > Oprocentowanie w CHF rośnie dużo szybciej niż w PLN.
    >
    > Pozdr
    > Danuta Doligalska
    > Optimum Finanse

    Czy wy macie jakies dodtacje z Min Finan za te lansowanie zlotego ?
    Czy oprocentowanie CHF jest wyzsze niz zlotego, co kogo obchodzi jak
    rosnie do momentu kiedy jest nizsze a kursy miedzy walutami stabilna nie
    ma powodu przewalutowywac.

  • 15. Data: 2007-03-07 06:30:38
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    d...@g...com napisał(a):

    > Teoretycznie, ale jest jedno wyjście z sytuacji:) z tą opłatą za
    > wcześniejszą spłatę można sobie poradzić.
    > Oczywście, że oprocentowanie w PLN jest wyższe, ale
    > marże do stawek referencyjnych w PLN są dużo niższe,

    Moze pogadajmy o ofertach a nie pierdolach.
    Prosze o podanie oprocentowania kredytów w PLN i CHF. A nastepnei
    udowodnic ze te w PLN sa lepsze.

    > a przyjmując , że stawki referencyjne dla CHF rosną szybciej,
    > to lepiej mieć stałą, małą marżę w zlotówkach. Poza tym jesli kursy
    > wzrosną wtedy coraz mniej bedzie się opłacało

    A jak spadna coraz lepiej sie bedzie oplacalo.

  • 16. Data: 2007-03-07 06:32:01
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    RobertS napisał(a):

    > to zamieniam sie w sluch, kredyt w banku X, splata w kwocie
    > przekraczajacej 15% kredytu w pierwszych trzech latach powoduje
    > naliczenie prowizji od calego kredytu w wysokosci 1,5%
    > jak mozna to obejsc?

    Nie obchodzic, zainwestowac w cos co jest nominowane w CHF.
    Wtedy jestes bezpieczny od ryzyka kursowego.

  • 17. Data: 2007-03-07 06:46:05
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Jan Strybyszewski wrote:
    [...]
    > Czy oprocentowanie CHF jest wyzsze niz zlotego, co kogo obchodzi jak
    > rosnie do momentu kiedy jest nizsze a kursy miedzy walutami stabilna nie
    > ma powodu przewalutowywac.
    A jak przestaną być stabilne, to będzie za późno na przewalutowanie.

    Ja zadałem jakiś czas temu pytanie na które z kolei *żaden* z
    lansujących franka mi nie odpowiedział.

    Jeśli faktycznie jest to takie bezpieczne i nie ma się czego obawiać, to
    *dlaczego* nie ma instytucji w Polsce która pożyczałaby franki,
    wymieniała je na złotówki w Polsce i udzielała pożyczek w złotówkach
    oprocentowanych jak franki + epsilon ? No, dlaczego ?
    KJ

  • 18. Data: 2007-03-07 07:05:52
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):
    > Jan Strybyszewski wrote:
    > [...]
    > A jak przestaną być stabilne, to będzie za późno na przewalutowanie.

    Dlaczego ? Zakldam ze jesli CHF osiagnie 4zl przewalutowuje.
    Oczywiscie za chwiel moze byc znowu za 2zl a ja w zlotowkach ale to sie
    nazywa ryzyko kursowe.

> [...]
    > wymieniała je na złotówki w Polsce i udzielała pożyczek w złotówkach
    > oprocentowanych jak franki + epsilon ? No, dlaczego ?

    A kredyt we frankach dostajesz przeciez w zlotowkach i splacasz w
    zlotowkach. Wiec tak naprawde pozyczasz Xfrankow ktore sa oprocentowane
    na Y+marza i oddajesz Xfrankow+oprocentowanie.

    Jakbys zarabiał we frankach to ryzyko kursowe PLN/CHF nie istnieje.

  • 19. Data: 2007-03-07 07:33:59
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Jan Strybyszewski wrote:
    [...]

    > A kredyt we frankach dostajesz przeciez w zlotowkach i splacasz w
    > zlotowkach. Wiec tak naprawde pozyczasz Xfrankow ktore sa oprocentowane
    > na Y+marza i oddajesz Xfrankow+oprocentowanie.

    Udajesz, że nie rozumiesz, czy jesteś faktycznie taki ograniczony ?
    KJ

  • 20. Data: 2007-03-07 07:38:52
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):

    > Udajesz, że nie rozumiesz, czy jesteś faktycznie taki ograniczony ?

    To ze jestes bucem nie znaczy ze masz obrazac innych.

    Przeciez tak wlasnie banki robia, pozyczaja zlotowki oprocentowane jak
    franki. A ty zwracasz zlotowki o wartosci pozyczonych frankow.